Archief - Wasteland 2!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soeverein

Legacy Member
Wasteland 2 Kickstarter

Wasteland 2 is the direct sequel to the first ever post-apocalyptic computer RPG. The original Wasteland was the inspiration for the FALLOUT series of games, and the first RPG to allow players to split parties for tactical considerations, to face players with moral choices, and to make them deal with the consequences of their actions. It was the first to provide far more than the one-key-for-one-lock style of puzzle solving. It was groundbreaking, which is why IGN named it one of the top 25 PC games of all time, Computer Gaming World named it the Adventure Game of the year in 1988, and it was short-listed for inclusion in the Smithsonian Institution’s current “Art of the Computer Game” exhibition.

Dit is de eerste keer in jaren dat ik nog eens echt excited wordt naar een nieuw videogame.

Het lijkt erop dat developers eindelijk door hebben dat gamers ook ouder worden, en dat het nonsens is van enkel spellen te maken voor 14 jarige pubertjes. Spijtig genoeg volgen de publishers hen daar nog niet in.

Gelukkig is crowd sourcing meer en meer aan het doorbreken. Double Fine heeft het vorige maand geflikt met hun old school point & click adventure waarvoor ze op een maand meer dan 3 miljoen dollar bijeen gekregen hebben van de fans.

De teller voor Wasteland 2 staat na 1 dag op 1.2 miljoen, maar hoe meer funding, hoe groter ze het spel beloven te maken.

Zodra ze 1.5 miljoen funding halen wordt het volledig multiplatform (Apple, Windows, Linux)

smon

Legacy Member
Niet verwacht dat dit zo'n succes ging worden. De beelden van Wasteland 1 doen mij nu niet bepaald verlangen naar een sequel. Dit spel moet ook ouder zijn dan een groot deel van de kickstarter backers. :p

Soeverein

Legacy Member
smon zei:
De beelden van Wasteland 1 doen mij nu niet bepaald verlangen naar een sequel. Dit spel moet ook ouder zijn dan een groot deel van de kickstarter backers. :p

Waarschijnlijk ook ouder dan jou als je een spel uit 1988 beoordeeld aan de hand van zijn graphics. -_-

Chordata

Legacy Member
Dit verdient meer aandacht IMO, eindelijk nog eens een echte RPG.

Fargo's uitspraken doen me ook echt goed, hij zoekt niet naar de COD-fanbase, hij wil focussen op zijn core-fans. Sweet jesus, hij is de antithese van moderne developers.

Captain McWaste

Legacy Member
Net bezig aan een rerun van Fallout New Vegas.
Had nog nooit gehoord van Wasteland, maar toen ik topic zag, dacht ik direct iets in die trend.
Interesse is nu ook gewekt.Wordt hoog tijd dat men eens waardige sequels maakt.
Syndicate hebben ze mooi verneukt, door er een shooter van te maken.X-COM(niet de reboot van Firaxis) wordt ook een shooter, zucht :) Fallout, heeft men ook overgeheveld naar first-person, maar dat zijn nog mooie games geworden.Ik vind, als je een sequel maakt, hou de originele game dan zo nauw mogelijk in ere.


Edit: hahaha, bekijk nu het filmpke, few minor tweaks, call it modernisations, we want it to be a first-person shooter, :rofl:, satirisch! :bow:

Chordata

Legacy Member
En als ze nu 2.1 miljoen halen dan gaan ze de rest van het oude team (Obsidian) erbij halen om aan het project te werken.

ALL OF MY MONEY
tumblr_l8jyffmErB1qb91hto1_500.jpg

Captain McWaste

Legacy Member
Chordata zei:
En als ze nu 2.1 miljoen halen dan gaan ze de rest van het oude team (Obsidian) erbij halen om aan het project te werken.

ALL OF MY MONEY
tumblr_l8jyffmErB1qb91hto1_500.jpg

Maar dat team van Obsidian heeft New Vegas gemaakt :(

Kennaah

Legacy Member
Captain McWaste zei:
Maar dat team van Obsidian heeft New Vegas gemaakt :(

En KOTOR2 en alpha protocol.

Imo zijn ze een middelmatige dev :p ik zou eigenlijk niets geven zodat ze die erni bij halen

Chordata

Legacy Member
Captain McWaste zei:
Maar dat team van Obsidian heeft New Vegas gemaakt :(

En die mensen die Fargo erbij wil halen hebben ook gewerkt aan Fallout 1 & 2 en planescape: torment. De mensen die aan de spirituele opvolger hebben gewerkt doen nu de echte opvolger.

En FNV was stukken beter dan 3. Als je het hebt over bugs, Fargo heeft al gezegd dat hij niet onder druk staat van een publisher en dus fatsoenlijke playtests kan doen.

Soeverein

Legacy Member
Hangt ervan af.

Zolang Fargo het creatief in handen houdt, kan Obsidian weinig verneuken, en zal het enkel positief zijn om meer handen aan boord te hebben, en ik denk dat Obsidian nog wel çava werk aflevert als ze niet gepusht worden door publishers voor deadlines of zo.

Neem nu AP. Op zich vond ik dat geen slecht spel. Het had serieuze problemen, dat wel, maar hadden ze een half jaar langer aan het spel gewerkt was dat een topper geweest.

Darius Craven

Legacy Member
Obsidian levert meestal games af die in essentie best goed zijn, maar steeds net niet... En toch heb ik genoten van "al" hun games, al had ik er soms wat geduld voor nodig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan