Archief - Wapenstilstand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieHarder

Legacy Member
Iedereen heeft vandaag wel een dagje vakantie, en het is je goed recht om daarvan te genieten, je zou dom zijn als je het niet deed, maar heb je al eens stilgestaan bij de essentie van deze dag.

Op deze dag heeft men om 11 uur van de 11e november 1918 de wapenstilstand van de Eerste Wereldoorlog ondertekend. De bloederige loopgravenoorlog was over. De partijen waren moegestreden. Velen zijn gestorven, nog meer voor het leven getekend.

Misschien is dit ook wel een moment om even stil te staan bij alle slachtoffers die deze oorlog geëist heeft, mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid. Maar niet alleen deze slachtoffers maar ook die van alle andere oorlogen verdienen ons respect. Na de Eerste Wereldoorlog zijn er nog vele conflicten geweest, WOII, Vietnam, Desert Storm, recenter Irak, maar er is nog geen enkele oorlog geweest die niet nutteloos was, miljoenen mensen zijn reeds gestorven en er sterven er nog steeds, maar voor wie en voor wat?

m4nTiS

Legacy Member
DieHarder zei:
Iedereen heeft vandaag wel een dagje vakantie


Pweeeeeeeuuuuuuuut.... Wrong Answer!!! :p

Den deze stond vanochtend om 6 uur al netjes op z'n werk....




Ontopic: Twas erg, smerig,... noem maar op... en t laat me zeker niet koud die oorlogstoestanden (zie m'n thread over Normandië-trip)...maar om dan gelijk ne schijnheilige (n/o 2 anyone) daar juist die 1ne dag aandacht aan schenken... No thnx!
Kzal er wel op mijn manier aan denken en vooral wanneer ik het wil.

Zelfde gedacht bij bijv. feestdagen als Valentijn... Ik zie mijn vriendin 365 dagen per jaar graag...en ik zal ook proberen om die 365 m'n best te doen om haar te plezieren en te tonen dat ik van haar hou.... dus waarom meedoen aan het commerciele (want da ist t meestal) geldklopperij gedoe...

massief

Legacy Member
vorig jaar was er ook zo'n topic herrineren de veteranen zich :)

Punker

Legacy Member
Massive.be zei:
vorig jaar was er ook zo'n topic herrineren de veteranen zich :)
idd :)
en volledig mee eens Mantis!

*ot*
aha da zijn de sm, kzag op occ.be staan da wij naast de "sexy muttens" zitten. Kzeg van wtf :)
Maar nu weet ik dus wie gelle zijt ;)

oberon_sedai

Legacy Member
Turn on the Tele, and it prove's ya, they didn't really learned a thing.

Warlock

Legacy Member
bah
dat was nu echt eens een nutteloze oorlog die onnodig veel levens eiste op een nooit geziene brutale manier
en met kerstmis bvb zaten beide kampen gewoon samen te kaarten, handel te drijven, en de dag erna knalden ze elkaars kop eraf....wat een miserie moet da ni geweest zijn daar al die tijd in een gracht te liggen
spijtig genoeg was WO1 (verdrag van versailles) in feite al de aanleiding voor WO2 door de duitsers zo te doen afdokken

stelly

Legacy Member
DieHarder zei:
Iedereen heeft vandaag wel een dagje vakantie, en het is je goed recht om daarvan te genieten

Pweeeeeeeuuuuuuuut.... Wrong Answer!!! :p

kheb van 8 tot 17 een dak zitten te leggen :sad:


en ik leer op school de belachelijkste vakken en als ik binnen enkele jaren op de programmeursmarkt kom gaak weer moeten beginnen te leren omda die bedrijven toch allemaal verschillende dingen doen

het leven moet nutteloos want het is de mens (behalve fucking lame hippies) zijn oneindige drang om zichzelf nuttig te maken da ons laat doorgaan

oberon_sedai

Legacy Member
Warlock zei:
bah
dat was nu echt eens een nutteloze oorlog die onnodig veel levens eiste op een nooit geziene brutale manier
en met kerstmis bvb zaten beide kampen gewoon samen te kaarten, handel te drijven, en de dag erna knalden ze elkaars kop eraf....wat een miserie moet da ni geweest zijn daar al die tijd in een gracht te liggen
spijtig genoeg was WO1 (verdrag van versailles) in feite al de aanleiding voor WO2 door de duitsers zo te doen afdokken



noem mij 1 oorlog die niet nutteloos is, of brutaal is of te veel doden eist ? 1 ?

DreamWalker

Legacy Member
Klein nadenkertje.........

Als we BF spelen en we worden overhoop geknald vloeken we es, of lachen we es. Eender hoe, na een paar seconden respawnen we gewoon en doen we vrolijk verder .

De soldaten uit the real thing kregen geen respawn, nooit........... :sad:

Warlock

Legacy Member
oberon_sedai zei:
noem mij 1 oorlog die niet nutteloos is, of brutaal is of te veel doden eist ? 1 ?

ja da zijn de meeste wel natuurlijk, maar kbedoelde dat het echt waanzinnig was, en nutteloos in die zin dat er soms duizenden soldaten sneuvelden om 10 meter op te schuiven, dat is absurd

]HT[Simon

Legacy Member
Warlock zei:
bah
dat was nu echt eens een nutteloze oorlog die onnodig veel levens eiste op een nooit geziene brutale manier
en met kerstmis bvb zaten beide kampen gewoon samen te kaarten, handel te drijven, en de dag erna knalden ze elkaars kop eraf....wat een miserie moet da ni geweest zijn daar al die tijd in een gracht te liggen
spijtig genoeg was WO1 (verdrag van versailles) in feite al de aanleiding voor WO2 door de duitsers zo te doen afdokken
Op kerstmis, is er, tegen de zin van de generalen, een korte wapenstilstand gehouden, en ze een voetbalmatch organiseerden duitsers vs allies, de Duitser wonnen met 2-1 dacht ik :p.
Later een hele bende opgepakt wegens verraad.

Tyken

Legacy Member
velen hebben een andere opinie over 11 november. ma de oorlogsveterane zijn een van de weinige mense diek echt waar respecteer

m4nTiS

Legacy Member
Punker zei:
idd :)


*ot*
aha da zijn de sm, kzag op occ.be staan da wij naast de "sexy muttens" zitten. Kzeg van wtf :)
Maar nu weet ik dus wie gelle zijt ;)

Yep, that's us... :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan