Archief - Vraag voor de DOOMIII kenner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azzurri

Legacy Member
Hoeveel heeft doomIII gekost om te maken??????
Kan er mij dit iemand vertellen danke merci.

tweede vraag, John Carmack is de co van id software klopt??? Maar is het juist om te zeggen dat hij ook de lead designer was van doomIII?

Derde vraag: hoe oud is het originele dooM????

ElGargamel

Legacy Member
kpeins dat je dit beter op het forum van planetdoom ofzo kunt vragen

Z!zZ

Legacy Member
Deze topic is eens geweest daar....

Conclusie is dat dit moeilijk te schatten is maar reken op een dikke 10 miljoen dollar !!

Desmachien

Legacy Member
azzurri zei:
Hoeveel heeft doomIII gekost om te maken??????
Kan er mij dit iemand vertellen danke merci.

tweede vraag, John Carmack is de co van id software klopt??? Maar is het juist om te zeggen dat hij ook de lead designer was van doomIII?

Derde vraag: hoe oud is het originele dooM????

En voor welke wedstrijd is het? :)

Z!zZ

Legacy Member
vraag 2; Nee hij is niet de lead designer....Hij is wel de lead programmer ....Lead designers zijn denkik Tim; voor de maps/level design en Fredo en co voor het Art design

Doom is nu +- 11 jaar oud


Edit; Ik vergis me; Fred is animator, Tim willits overall lead desinger, carmack is technical director, lead programmer...

Ryan1986

Legacy Member
doe dien carmack zijn broer ook nie iets in de organisatie?

correct me if I'm wrong

Frieza

Legacy Member
adrian en john hebben dezelfde achternaam, maar zijn geen familie
ergens in een interview gelezen

Z!zZ

Legacy Member
jaja, gebt gelijk....ma broers in die zin van ; samen bedijf ownen, zelfde naam etc...so figuurlijk gesproken

Genious

Legacy Member
azzurri zei:
Hoeveel heeft doomIII gekost om te maken??????
Kan er mij dit iemand vertellen danke merci.

tweede vraag, John Carmack is de co van id software klopt??? Maar is het juist om te zeggen dat hij ook de lead designer was van doomIII?

Derde vraag: hoe oud is het originele dooM????

-wel, 16 man die 4 jaar aan een stuk werken + productiekosten, reken maar :)
-dacht van wel ja en nee hij is niet lead designer (nooit es de credits bekeken? ;))
-10 jaar als ik me nie vergis

Z!zZ

Legacy Member
tim willits heeft het loon van een Lead desinger, nooit idsoftware.com bezocht ? :)

Genious

Legacy Member
Blackend zei:
Of voor welke spreekbeurt ? :)

nooit een spreekbeurt houden over games of andere hobbies die de meesten niet kunnen vatten, ge kunt u nie voorstellen hoe vaak ge dingen moet opnieuw uitleggen tegen da leerkrachten u snappen.
als ge iets over carmack wilt doen, spreekt ge beter over zijn ruimtevaarthobby ;)

nazaar

Legacy Member
lol spreekbeurt in lagere school:

"ik ga vertellen over doom3 ,.....
....., en op het inde ga je ook nog naar de hel om alle demonen in hun kop te knallen.
Dank u voor de aandacht"

Z!zZ

Legacy Member
Ge bedoelt; Danku ZizZ, voor uw educatieve bijdrage :p


Als ge nog een vraag hebt; shoot me, want met die info vul je max 30 seconden als je goed kunt melken =)

Mss intressant om even in te gaan op de productie (kosten) van zon spel ...dat tegenwoordig dicht in de buurt van A-class films komt / ook wat de kwaliteit van het spel betreft > Interactief verhaal ontmoet FILM etc

bleble =)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan