Archief - +voicerecord = lagspike + pc die vasthangt voor halve sec

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Grayfox

Legacy Member
Als ik dus +voicerecord doe (dus mn knop om te spreken met hl voicecomm) dan krijg ik in steam dus opeens 500ping en hangt mn pc ff vast, en dit voor een halve seconde... is natuurlijk heel vervelend en ik weet niet hoe ik dit moet verhelpen :(

(tligt niet aan mn connectie, en kzit ook niet op smallband ofzo, das alles dak weet :p)

Kheb dus juist mn PC herinstaleerd met Win2K (hiervoor WinXP)

iemand soms ideëen waaraan dit zou kunnen liggen? als ik gewoon in windows dingen doe met mn mic heb ik daar dus geen last van.
En ik denk ook niet dat het aan mn drivers ligt, want met deze zelfde drivers ging da vroeger ook goed in Win2K (en WinXP)

greetz, en tia!

Fraggie

Legacy Member
der zijn zo van die commands die je voice com. ook op eax laten werken enz
da kan het mss zijn? of gebruik je een clean config (check ook es options van voice of daar niet iets overbodig aangekruist is)

SithCloud

Legacy Member
config of drivers probleem waarschijnlijk
is dat netwerk + sound onboard ?

Grayfox

Legacy Member
frulnoob zei:
voicecomm -> upload -> LAG

hoe dikwijls nog :sleep:
als je eens de moeite gedaan had de topic te lezen dan wist je wel dat het niet daaraan lag, frulNOOB :p

tis geen onboard soundcard, en drivers zijn de enige die ik vind, en kheb die ervoor ook al gebruikt maar voor format werkte da dus wel goed :)

kdenk dat het iets is wat fraggie zegt, want kherinner me wel zo van die messages in console met EAX enzo
kzal beetje prutsen met de instellingen dan :)
(kgebruik nochtans dezelfde config die ik vroeger gebruikte toen het goed ging)

thx for the help guys ! (nee gij ni frulnoob :tongue: )

BeeLz

Legacy Member
mja ik heb da nen tijd gehad bij ventrilo als ik op rates 101 101 speelde en ik praatte kreeg ik ping 200 , heb rates toen beetje verlaagd en da was in orde

SithCloud

Legacy Member
ventrilo verbruikt wel meer als die ingame voicecomm dachtek beelz

en aub met 192 kbit upload moet ge nu wel genoeg hebben zenne

Grayfox

Legacy Member
tis de eerste halve seconde, als ik mn voicecomm den hele tijd inhoud kan ik zonder lag spelen... maar das natuurlijk heel vervelend voor de andere spelers
(ligt dus ni aan connectie ofzo)

kheb al eens naar de settings gegaan, en als ik op "Mic Test" ofzo duw dan crasht steam ^^

ma kheb dus geen flauw idee wa voor een commands dak in mn cfg moet steken enzo :x

frulnoob

Legacy Member
Grayfox zei:
tis de eerste halve seconde, als ik mn voicecomm den hele tijd inhoud kan ik zonder lag spelen... maar das natuurlijk heel vervelend voor de andere spelers
(ligt dus ni aan connectie ofzo)

kheb al eens naar de settings gegaan, en als ik op "Mic Test" ofzo duw dan crasht steam ^^

ma kheb dus geen flauw idee wa voor een commands dak in mn cfg moet steken enzo :x

ok again:

assymetrische internetlijn
+voicerecord -> 2de uploadconnectie wordt gemaakt -> lagspike

als je het nu nog niet snapt :wtf:
zoek dan op wat een assymetrische internetlijn juist is

Grayfox

Legacy Member
frulnoob zei:
ok again:

assymetrische internetlijn
+voicerecord -> 2de uploadconnectie wordt gemaakt -> lagspike

als je het nu nog niet snapt :wtf:
zoek dan op wat een assymetrische internetlijn juist is
ok again: lees de topic
vroeger heeft da altijd goed gewerkt... meer info mss over die assymetrische internetlijn, waarom gebeurd dat alleen met voicerecord en niet met andere dingen? besef je wel hoeveel extra uploadconnecties er worden gemaakt terwijl ik game?
vanwaar haal je die informatie? uit je duim?

trouwens, er wordt geen tweede uploadconnectie gemaakt, da gaat langs dezelfde connectie als al de rest (check maar eens netstat en netgraph)... noob :lol:
(bedankt om gewoon maar wat te lullen waar je blijkbaar nog minder van kent dan ik.)
en waarom zou ik dan de enige zijn die daar last van heb? en ik krijg geen lagspike zoals ik al zei, maar mn pc freezed voor ff wat die lagspike dan veroorzaakt...

mensen gelijk gij kan ik echt missen... als ge nu gelijk hebt of niet, ge kunt op zn minst wa meer info geven ipv gewoon wat te lullen over assymetrische internetlijn, wtf heb ik daar nu aan

@fraggie: kheb met soundsettings geprutst, niets lijkt te helpen...

Daedie

Legacy Member
Thuis zitten we met 2 PC's online te gamen, beide pc's hebben teamspeak opstaan, onze clan-TS-server (onlineserver, dus niet via LAN) draait de zwaarste codecs (hoogste kwaliteit) en kheb NOOIT lag op mijn 192 kbit upstream. (heb zelfs al 3 pc's aangesloten gehad op deze manier). tligt dus niet aan die voicecomm.

edit: assymetrische internetlijn wil gewoon zeggen dat uw maximale uploadsnelheid verschilt (lees: lager is) van uw maximale downloadsnelheid. dus den internetlijn dat bijna iedereen hier heeft (ik ook).

Grayfox

Legacy Member
sv_voicecodec voice_speex
sv_voicequality 5

deze commands leken te helpen... raar :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan