Archief - Victoria like games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

o0O0o

Legacy Member
Hej allemaal

Ben op zoek naar games a la Victoria 2, maar dan misschien in iets recentere tijden als die er zijn. Post WO2 bvb.


Anyway alle games die er op lijken en het waard zijn te vernoemen mag je hier zetten.

Ace of Spades

Legacy Member
Hearts of Iron 3? Is ook van Paradox Entertainment, normaliter kan je zelfs de savegames importeren uit Victoria 2 en daar mee verder spelen. HoI3 is WO2 setting.

EDIT: ik heb er eens wat meer informatie over opgezocht, en het blijkt dat de savegame importer een geplande feature was, maar dat die geschrapt is. Waarom ze dat dan adverteren is mij wel een raadsel.

o0O0o

Legacy Member
Ace of Spades zei:
Hearts of Iron 3? Is ook van Paradox Entertainment, normaliter kan je zelfs de savegames importeren uit Victoria 2 en daar mee verder spelen. HoI3 is WO2 setting.

EDIT: ik heb er eens wat meer informatie over opgezocht, en het blijkt dat de savegame importer een geplande feature was, maar dat die geschrapt is. Waarom ze dat dan adverteren is mij wel een raadsel.

Die ken ik ook, maar dat is eigenlijk gwn de 2de wereldoorlog naspelen ?

Zou liever iets zoals victoria hebben waar ge dus 100 jaar kunt spelen met een beschaving.

Europa universalis ook blijkbaar maar das mss iets te ver naar het verleden.

Ace of Spades

Legacy Member
o0O0o zei:
Die ken ik ook, maar dat is eigenlijk gwn de 2de wereldoorlog naspelen ?

Zou liever iets zoals victoria hebben waar ge dus 100 jaar kunt spelen met een beschaving.

Europa universalis ook blijkbaar maar das mss iets te ver naar het verleden.

HOI3 is idd. voornamelijk WOII. HOI2 (de voorloper, maar is eigenlijk nog niet zó oud) speelde zich af tussen pakweg 1936 en 1964.

Europa Universalis (II en III) zijn zeker aanraders - spelen zich af van 1419 (ongeveer) tot 1810 (ongeveer). Heb me daar heel erg mee geamuseerd vroeger; maar ik heb het dan sowieso eerder voor het Ancien Règime en minder voor de 19de/20ste eeuw.

Als je iets gelijkaardigs zoekt denk ik dat dit zowat je beste opties zijn.

o0O0o

Legacy Member
Hmm goed, zoals verwacht dus

In ieder geval bedankt en wel jammer dat er zo weinig games bestaan, is een zalig type spel dat menig gamer nog wat geschiedenis en geografie zou kunnen bijbrengen :D


Btw eerste keer dat ik het speelde dacht ik , om megasaai gwn op een map wat leger verplaatsen en diplomatie, maar 1 2 3 en je bent verslaafd en speelt het spel 5 uur per dag.

JiRhu

Legacy Member
supreme ruler?
Heel moeilijk te leren maar eens gekend wel leuk... Eveneens paradox

Leto

Legacy Member
Supreme ruler 2020 en de recente Supreme:Cold War is misschien wat je zoekt? Je mag ze niet benaderen zoals je victoria, eu, ck en hearts of iron benadert, best wel anders spelen. Leuke games, maar ik vind dat de AI het wel laat afweten met heel vreemde wendingen soms. Supreme:Cold War heb ik wel nog niet gespeeld.

Je hebt ook nog SuperPower 2, maar ondanks het zalige concept is het uiteindelijk niet zo goed uitgewerkt geweest, en er geen opvolger op komst denk ik :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan