Archief - Systeem tweak voor vlotter spelplezier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

botchla

Legacy Member
Hallo,

Eerst en vooral:
Deze tweak is enkel en alleen bedoelt voor windows XP gebruikers

U zal nu denken, weer een tweak die performance doet stijgen maar beeld
qualiteit doet dalen! fout!

Deze tweak werkt voor elke game!

Deze tweak disabled alle onnodige zaken EXTERN, dus buiten het spel
Doom 3 maar past windows XP aan, schakelt allemaal onnodige functies
uit die geheugen vreten en performance doen dalen.

Deze tweak is meer bedoelt om het spel vlotter (minder schokkend) te
laten lopen, niet echt voor enorme frames winst.

tweak voor alles uit te zetten dat onnodig is +
alles weer aan te zetten


Een simpele batch file die extreem handig is..
all credit goes 2 www.iamnotageek.com

Greets

kSeon?

Legacy Member
over hoe vlotter hebben we het hier dan ?


The following errors occurred when this message was submitted:
Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.

blablabla......

uterke

Legacy Member
ik merk het verschil niet :/
dus voor mij maakt het echt niet veel uit, mss voor andere xp gebruikers met een low-end systeem, maar voor iemand met goed systeem maakt het denk ik toch niet veel uit :unsure:

L.E.D.

Legacy Member
Dit zal enkel iets helpen bij mensen met weinig ram.
Kheb het in de sticky gezet. Zulke dingen mag je daar posten hoor, niet echt nodig o; een eigen thread te maken. Kzal deze nog openlaten als er iemand helpende commentaar moest hebben.

Wijsheid

Legacy Member
uterke zei:
ik merk het verschil niet :/
dus voor mij maakt het echt niet veel uit, mss voor andere xp gebruikers met een low-end systeem, maar voor iemand met goed systeem maakt het denk ik toch niet veel uit :unsure:
, als ge doom 3 al heel vlot gaat kunnne draaie merkt e gen verschil, denkik

botchla

Legacy Member
Is niet echt voor framewinst maar om beter te precachen, groter prechache geheugen
te hebben waardoor je minder kans op schokjes hebt en dat je systeem blijft hangen..

als je 1024 ram hebt zal je het idd niet zo enorm merken..

AvAtArKe

Legacy Member
ik heb da al eerder gedaan
heb 512 DDR
en het helpt bij vele games


1prob
heb de indruk dat moviekes draaie met bsplayer en photoshop gebruike trager gaan
maar khem da daarvoor over :p

Lashknife

Legacy Member
ge moet wel sommige van die service terug starten voor terug smoothe windows werking... (depends natuurlijk wa gij allemaal hebt liggen stoppen)

services zijn eigenlijk ni bedoeld om te stoppen, ze zetten die dingen ni voor niks in services :) maar het kan idd wel wa cpu en memory vrij geven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan