Archief - stel je koopt een NTSC ps2 en....

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wezzy

Legacy Member
ok stel ik koop een ntsc ps2 van de US...en ik heb een tv die ntsc ondersteund(of met behulp van een rgb kabel voor het in kleur te krijgen) kan ik dan beginnen games of komen er nog andere dingen bij kijken

had iet gelezen ivm met ander stroomvoltage dagge den ntsc ps2 in europa in het stopcontact steekt dat die dan kapot gaat door teveel stroom ofzoiets

dus is mijn vraag....wat heb ik nodig of wat moet ik doen om op een ntsc ps2 in europa te spelen

(ben het meer dan beu die laatere releases in europa en die games die gewoonweg NIET naar europa komen)

joyrider

Legacy Member
ja us is een 110 volt ipv 220v dus ge blaast diene op, enigste wa ge zult nodig emme is nen transformator om da te zetten. Ge gaat wel alleen geimporteerde us games kunne spelen. Koopt u gewoon nen eu ps2 en laat ne chip plaatsen of installeer mem card exploitje in combinatie met fliptop / slidecard

[NeO]-mtr

Legacy Member
stepdown convertor kopen want ons spanningsnet is hier 220v en die us ps2 werkt op 110v. En tis idd beter een pal ps2 te laten chippen omdat deze dan PAL/JAP/US games kan spelen. ;)

wezzy

Legacy Member
ah ok thx for clearing that up

nu ik probeer uit te vinden of mijn tv NTSC ondersteund ofniet....nu als het het niet ondersteund zijn je games in het grijs

wel ik heb de gamecube effe opgezet en bij zelda the wind waker.........bij opstarte van het spel op den B toets gedrukt en dan heb je de optie op je spel in 60hrz op te starten en dat heb ik gedaan en ik had kleur

nu steekt er ook de bonus disc ocarina of time bij waarop opstaat "this game is 60hrz mode only" en ik heb ook kleur

betekend dit als ik een import game (USA) een console steek die het kan spelen dat ik dan kleur ga hebben en geen speciale RGB kabel ga nodig hebben?

thx

[NeO]-mtr

Legacy Member
Nee.

Gewoon in uw handleiding zien of uw tv NTSC (3.58) ondersteund, zoja dan zal je met welk eender kabel (composite, RGB, ...) kleur hebben met NTSC apparaten. Zoniet, dan moet je een RGB kabel gebruiken. Dat em 60hz ondersteund is al een goed punt aangezien NTSC games altijd in 60hz zijn. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan