Archief - Steam validatie vereist

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer_m3

Legacy Member
Wanneer ik een source dedicated server wil opstarten, en daarna wil met connecten, krijgen ik volgende foutmelding: "Steam validatie vereist"

Wanneer ik echter als netwerk "LAN" selecteer heb ik geen enkel probleem om erop te geraken. Maar vanaf ik "Internet" kies heb ik die melding. Ik heb echt vanalles al geprobeerd om het op te lossen, maar ik blijf die foutmelding maar krijgen...

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Steam is helemaal opnieuw opstarten misschien, want ik d8 da steam validation required wou zeggen da ge zogezegd nie me steam geconnecteerd zijt.

kil911ler

Legacy Member
Ga in Steam naar Settings en check of je 'Contact Email' Verified is of niet. If not, probeer es te verifiëren.

beemer_m3

Legacy Member
Al opnieuw opgestart, geef effect... Contact email is ook in orde... Heb ook steam zelfs al opnieuw geïnstalleerd, steam.exe en steamapps enkel overgehouden en de rest verwijdert, het lukt gewoon niet... Kan het een instelling zijn op de server? Of kan het aan mijn router liggen?

kil911ler

Legacy Member
Mijn kennis daarover is heel beperkt :p

Maar ik raad je anders aan om een topic te openen of te gaan zoeken op de Steam Forums. Direct bij de bron en veel meer mensen die het forum checken en je hopelijk verder kunnen helpen :D

Muscleduck

Legacy Member
Zet eens participate in beta program aan in uw settings.

beemer_m3

Legacy Member
kil911ler zei:
Mijn kennis daarover is heel beperkt :p

Maar ik raad je anders aan om een topic te openen of te gaan zoeken op de Steam Forums. Direct bij de bron en veel meer mensen die het forum checken en je hopelijk verder kunnen helpen :D

Ja, heb daar al eens wat opgezocht, en kheb zowat alles al uitgeprobeerd wat ze daar aanraden, hielp nog altijd niet...

Heb bv dit allemaal al geprobeerd: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1408288

Muscleduck zei:
Zet eens participate in beta program aan in uw settings.

Ok, ga ik vanavond eens proberen, zit nu op het werk :p

Vincort

Legacy Member
Wanneer ik denk aan problemen bij het opzetten van dedicated servers, denk ik meteen aan problemen met de poorten van de router. Google daareens omtrent (ahv type router) en probeer daar wat mee te klooien. Ik heb daar nog op gesakkerd herinner ik me :p

beemer_m3

Legacy Member
Vincort zei:
Wanneer ik denk aan problemen bij het opzetten van dedicated servers, denk ik meteen aan problemen met de poorten van de router. Google daareens omtrent (ahv type router) en probeer daar wat mee te klooien. Ik heb daar nog op gesakkerd herinner ik me :p

Ja heb ik ook al aan gedacht, denk dat het probleem hier wel aan zal liggen. Heb nochtans geportforward (UDP 27010 en 27011 geprobeerd, wat normaal de poorten hiervoor zijn). Of moeten er nog extra instellingen geconfigureerd worden?

Vincort

Legacy Member
beemer_m3 zei:
Ja heb ik ook al aan gedacht, denk dat het probleem hier wel aan zal liggen. Heb nochtans geportforward (UDP 27010 en 27011 geprobeerd, wat normaal de poorten hiervoor zijn). Of moeten er nog extra instellingen geconfigureerd worden?

Het is al zolang geleden dat ik er niet veel meer van weet, dus ik hoop dat Google je kan verder helpen ;)

beemer_m3

Legacy Member
KiPpIe zei:
is de standaard srcds poort niet 27015 tcp/ip?

Kan ook, heb via google hetvolgende gevonden:
CSS1 = 27020 to 27039 TCP
CSS2 = 1200 to 1200 UDP
CSS3 = 27000 to 27015 UDP

.chiLmus zei:
Ben je zeker dat bij Settings > Account staat:
Contact Email: [email protected] | Verified ?

Zo niet, Dan moet je gewoon ff je mail verifiëren

Ja, ben ik zeker van :)

.chiLmus

Legacy Member
beemer_m3 zei:
Kan ook, heb via google hetvolgende gevonden:
CSS1 = 27020 to 27039 TCP
CSS2 = 1200 to 1200 UDP
CSS3 = 27000 to 27015 UDP



Ja, ben ik zeker van :)

Misschien dat Steam Guard op staat en dat je je PC toestemming moet geven om Steam online te draaien. Dit vind je ook bij Settings > Account. Beetje daaronder staat Manage Steam Guard Account Security. Klik daar eens op en bekijk het daar eens? Dit zal het mss niet zijn, maar we proberen alles :D

beemer_m3

Legacy Member
.chiLmus zei:
Misschien dat Steam Guard op staat en dat je je PC toestemming moet geven om Steam online te draaien. Dit vind je ook bij Settings > Account. Beetje daaronder staat Manage Steam Guard Account Security. Klik daar eens op en bekijk het daar eens? Dit zal het mss niet zijn, maar we proberen alles :D

Even gecontroleerd, en alles staat in orde (geactiveerd en veilig enz). Denk dat het gewoon met de server te maken zal hebben, want ik kan met andere servers verbinden, enkel niet met de mijne...

.chiLmus

Legacy Member
beemer_m3 zei:
Even gecontroleerd, en alles staat in orde (geactiveerd en veilig enz). Denk dat het gewoon met de server te maken zal hebben, want ik kan met andere servers verbinden, enkel niet met de mijne...

Aha!
Heb je een eigen router of ga je rechtstreeks van de modem van Telenet/Belgacom? Vrij belangrijk voor mijn volgende 'poging tot' oplossing :)

beemer_m3

Legacy Member
.chiLmus zei:
Aha!
Heb je een eigen router of ga je rechtstreeks van de modem van Telenet/Belgacom? Vrij belangrijk voor mijn volgende 'poging tot' oplossing :)

Ik zit bij Base, is dus een modem/router ineen. Merk is Thomson.

.chiLmus

Legacy Member
beemer_m3 zei:
Ik zit bij Base, is dus een modem/router ineen. Merk is Thomson.

Dat begrijp ik, maar zit je met 2 bakken. 1 van Base en 1 van jezelf?
Mijn ding is als volgt:
Ik werk hier thuis met 1 eigen router en de modem van Telenet.
Je moet allereerst de poorten op je eigen router open leggen voor het spel dat je wil hosten.
Daarna moet je in de modem van (voor mij) Telenet, het IP van JOUW router vrije doorgang geven. Bij Telenet kan je de modem van jezelf persoonlijk instellen via de website van Mijn Telenet.

Om het gemakkelijker te maken:
Modem Provider > je eigen router (indien die er is) > jouw pc.
poorten open zetten in eigen router > poorten open zetten op de modem van je provider (enkel jouw routers IP).
Als je hier niet mee overweg kan, of je twijfelt, kan je beter even bellen met de technische dienst van je provider, zij kunnen dit normaal voor jou doen en doen dat normaal zonder probleem. Enkel vragen om uw router open te leggen in de modem van hun.

Lange uitleg, moeilijke uitleg mss.. maar het is laat, we zijn moe en we zijn al aan het werk :p

beemer_m3

Legacy Member
Sorry voor het late antwoord, nogal druk gehad met m'n nieuwe job :)
Om even te antwoorden, ik zit maar met 1 "bak", nl die van Base zelf. Functioneert als modem, én router én draadloos... Even nagekeken en in principe zou alles perfect moeten ingesteld staan van poorten... Steam support geeft oplossingen die ik al lang geprobeerd heb, daar ben ik dus ook niets mee...

beemer_m3

Legacy Member
OK, is al een tijdje geleden, maar ik heb het alleszins werkende gekregen nu. De fout kan misschien stom klinken, maar de server moest met een andere steamaccount draaien, op een andere PC. Als je via dezelfde steamaccount de server draait als met degene waar je mee wilt spelen, krijg je dus de foutmelding van die validatie. Oplossing is dus de server op een andere PC met een ander account draaien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan