Archief - speel NTSC / JAP games op de PS2 !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

paardenman

Legacy Member
Euh, dach

Jah, ik heb één GC en adhv één Freeloader "produkkkt" kan ik import games spelen..

Ik vroeg mij af - is er ook zoiets als één Freeloader voor de PS2 ???

---> Ik heb al eens over zoiets gehoord, dat import games/backup's kan spelen op u PS2

maar is da wel legaal.. backup's... kopies van games ..

aldus --> me = :confused:

gegroet + antwoord !

capt_snow

Legacy Member
japanse import games werken alleen op een japanse ps2 en us games alleen op us ps2 dacht ik.
japan werkt met 100V ,US met 110V en europa met 220V dus heb je ook een stroomconverter nodig en een RGB kabel die het toelaat om 60Hz te spelen op je tv.

of je kan dit ook met een modchip maar die zijn illigaal en verboden op dit forum.

weet het wel niet 100% zeker dus ik raad je aan te wachten tot iemand post die het echt zeker weet.

Tiger

Legacy Member
capt_snow zei:
japanse import games werken alleen op een japanse ps2 en us games alleen op us ps2 dacht ik.
japan werkt met 100V ,US met 110V en europa met 220V dus heb je ook een stroomconverter nodig en een RGB kabel die het toelaat om 60Hz te spelen op je tv.

of je kan dit ook met een modchip maar die zijn illigaal en verboden op dit forum.

weet het wel niet 100% zeker dus ik raad je aan te wachten tot iemand post die het echt zeker weet.
Japan en US hebben allebei 110V, en een stroom convertor heb je niet echt nodig.... Een spanningsconvertor is al iets handiger...

Oh, en een RGB kabel heeft niets met 50Hz of 60Hz te maken, maar met de kleurcodering.
Als je tv NTSC aankan kan je gewoon via composite spelen (wel sucky kwaliteit, maar soit). Anders zal je idd een RGB kabel moeten gebruiken om het probleem van NTSC-PAL te omzeilen (uw TV moet dan wel RGB ondersteunen, of nog hebt ge pech).

Er bestaan voor PS2 ook wel systemen, bv zo'n slide card die uw PS2 kapot doet na 5 keer gebruiken, of een m*dch*p (maar da's niet zo legaal, en op dit forum niet toegelaten)...
Ik vind het makkelijkste nog altijd gewoon een Japanse en/of Amerikaanse PS2.
het kost wel iets meer, maar dan zijt ge tenminste zeker dat het werkt, en dat ge geen vodden gaat hebben.

capt_snow

Legacy Member
Tiger zei:
Japan en US hebben allebei 110V, en een stroom convertor heb je niet echt nodig.... Een spanningsconvertor is al iets handiger...

Oh, en een RGB kabel heeft niets met 50Hz of 60Hz te maken, maar met de kleurcodering.
Als je tv NTSC aankan kan je gewoon via composite spelen (wel sucky kwaliteit, maar soit). Anders zal je idd een RGB kabel moeten gebruiken om het probleem van NTSC-PAL te omzeilen (uw TV moet dan wel RGB ondersteunen, of nog hebt ge pech).

Er bestaan voor PS2 ook wel systemen, bv zo'n slide card die uw PS2 kapot doet na 5 keer gebruiken, of een m*dch*p (maar da's niet zo legaal, en op dit forum niet toegelaten)...
Ik vind het makkelijkste nog altijd gewoon een Japanse en/of Amerikaanse PS2.
het kost wel iets meer, maar dan zijt ge tenminste zeker dat het werkt, en dat ge geen vodden gaat hebben.

thx :niceone:

ik weet nu ook hoe het allemaal in mekaar zit.

edit* idd spanningsconvertor :doh:

c3c

Legacy Member
Over die slide card, ge zegt dat dat uw ps2 snel kapotmaakt. Hier geen problemen alleszinds!

BL@DE

Legacy Member
Ik ken een manier met Gameshark. J haalt eerst klep op de tray van u PS2 af en dan steek je de GS in daarna druk je X op play without cheats en dan zie je bij u tray zo'n wit dingske op u tray ( zo 1/3 van u rechtste kant) met een mes druk je die naar recht. Uw tray zal openen dan steek je u game in en klaar is kees. Voor de volledige faq Pm mij!!

Happy 2 help :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan