Archief - sound with Asus Xonar Essence

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluetorch002

Legacy Member
Bestes

Ik heb een probleem dat men sound surround niet goed ingesteld lijkt.
Vele falers in wars ;)

Nu ik heb verschillende parameters die ik kan instellen in de programmas. In Xonar software kan ik headphone/speakers sellecteren als output device en spdif. Dus dit is makkelijk, headphones dus.

Maar dan kan ik ook nog aantal channels kiezen, 2 4 6 8, kzou denken 8 voor 7.1... dan heb ik ook nog dolby headphone vinkje etc....

nu in css zet ik men instellingen op 7.1, moet dit miss "headphones" zijn ? ... welke protocols ondersteund source op sound ? vroeger was dit EAX met de audigy kaarten... miss ondersteunt men xonar die troep niet ofzo...

Bedankt voort advies

Fraggie

Legacy Member
bluetorch002 zei:
Ik heb een probleem dat men sound surround niet goed ingesteld lijkt.
Het is moeilijk om zoiets te vergelijken. De Source engine is ook niet een van de nieuwste meer. Audio in hedendaagse films/muziek/games is veel beter dan vroeger.

Maak gewoon zeker dat je 7.1 correct ingesteld is in Windows en/of je driver software. Kijk ook eens als het helpt om deze launch parameters toe te voegen bij CSS:
+snd_legacy_surround 1 +snd_digital_surround 1

(zie https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1040-JWMT-2947 als je niet weet hoe je dit moet doen)

bluetorch002 zei:
Vele falers in wars ;)
Zou eigenlijk geen verschil mogen maken imo. De dag dat je op een LAN zit ga je het ook moeten doen met een "te hoge/lage tafel", of een slechte stoel, met een cheap headset en te weinig licht. Hoe minder je psychisch afhankelijk bent van je hardware hoe beter. Btw vat dit op als een constructieve opmerking..

bluetorch002 zei:
nu in css zet ik men instellingen op 7.1, moet dit miss "headphones" zijn ?
7.1 moet goed zijn.

bluetorch002 zei:
... welke protocols ondersteund source op sound ? vroeger was dit EAX met de audigy kaarten... miss ondersteunt men xonar die troep niet ofzo...
Ik kan niet direct vinden wat ze gekozen hebben voor de Source engine, maar inderdaad tegenwoordig is OpenAL al wat de klok slaat.

bluetorch002

Legacy Member
thank you fraggie !

zo weinig mogelijk afhankelijk zijn van hardware , nu niet onnozel doen é , daar leven wij nerds voor :p

bluetorch002

Legacy Member
na lang zoeken zou de GX mode van de xonar essence stx audio kaart , eax moeten emuleren ofzo

bluetorch002

Legacy Member
ik kan hier bevestigen dat de GX mode dus surround goed emuleert.... mag slot op
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan