ga via google naar Realtek, download daar de nieuwste drivers voor een AC'97 onbourd sound card. (Let wel dat je de juiste drivers installeert, je zal het wel vinden)
zorg ook dat je de laatste DirectX van microsoft hebt, want die zorgt namelijk voor een groot deel voor het geluid (DirectSound). Downloaden van
http://www.microsoft.com/directx (9.0c is de laatste).
als het dan nog niet lukt moet je dit eens proberen in console:
s_eax 0
s_a3d 0
s_reverb 0
de eerste zet 3D geluid van eax af, de 2de zet 3d geluid van aureal af, de derde zet echo's af maar verhelpt ook storende geluiden die soms voorkomen.
wat ook kan gebeuren is dat DSound crasht na het proberen van het afspelen van Voice. dan zet je dsound voor voice gewoon af:
voice_dsound 0
---
reply aub of het dan lukt, want je krijgt hier echt nooit antwoorden of het lukte he, en dan weten wij niet of we geholpen hebben...