Archief - skyrim fps problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wobin

Legacy Member
Beste allen,

Na aanschaf van een nieuwe setup:

i52500k OC 4.5Ghz
8Gb Ram Corsair
2x HD6950
Crucial M4

Als ik een clean install doe van skyrim, en ik start het spel op verloopt alles prima. FPS om en nabij de 60. (Crossfire uitgeschakeld !!)
Vanaf het moment dat ik ook maar iets verander in de ini file (tweaks) of een mod toevoeg zoals 'no more blocky faces' of dergelijk, en ik start het spel opnieuw op droppen mijn fps naar 13-20.
Alles staat op Ultra, behalve AA en AF op off. Maar in CC staat het op max.

Catalist 11.11a + CAP2



enig idee?

Alvast bedankt voor jullie input!

Moloch

Legacy Member
zet shadows op high ipv ultra, heeft bij mij toch een pak bugs en glitches gefixed, en fps is in de hoogte geschoten :)

amdr

Legacy Member
Zet AA & AF af in u CCC (ook adaptive), dan werkt het normaal hier

Acidbaron

Legacy Member
zet aa en AF af in het spel menu, force ze aan met cataclyst (niet gebruik software settings) kijk als dat iets uitmaakt.

voor fps drops met mods moet je op de site nexus of wat dan ook zelf vragen of zien als daar problemen zijn.

Samus007

Legacy Member
Skyirm ondersteund Crossfire de ballen, zeker dat je Cf uit staat?

volgens Bethesda zouden er in de nabije toekomst drivers beschikbaar worden gesteld die CF fatsoenlijk ondersteunen, in het slechtste geval even afwachten.

wobin

Legacy Member
Dank voor de antwoorden.

@Moloch: is in mijnsinzien geen oplossing. HD6950 xfire... en shadows op high zetten..? (begin niet over drivers issues)
@amdr: idem... had ik even goed een amd 6850 kunnen kopen. (wat ik om eerlijk te zijn eerst van plan was (CF dan wel)
@Acidbaron: Zoals vermeld in mijn originele post staat AA en AF off in Skyrim, maar aan in CCC
@Samus007: Xfire staat wel degelijk uit.. ;)


Well......... figured it out....

--> alt + tab maakt dus dat mijn fps van 13-20 naar 60 gaan. Heb nog al gelezen dat een aantal gebruikers hier mee te maken hebben...
Maar mijn input hieromtrent is:

alt + tab uit
alt + tab in (terug naar Skyrim)
------------------------------> nu gebeurt normaal gezien niet veel, enkel dat je desktop denkt dat je Skyrim zit, maar dus niet... <----------------------------
alt + tab naar andere app (chrome of verkenner of ....)
alt + tab terug nr Skyrim en dan rechtste muisknop.

Dan in mijn geval ...-> fps 60+ (met mods, en MET Xfire enabled)



greetz...

hopelijk kunnen nog meer mensen hier plezier van hebben!

atheoran

Legacy Member
Woensdag update voor de pc versie;-) mss fix voor jou probleem

Sent from my E15i using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan