Archief - Simulation game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trebby

Legacy Member
Hoi hoi!

Ik ben op zoek naar aanraders voor een game. Ik speel momenteel The Settlers en zoek iets soortgelijks maar dan meer gefocust op economy, handel enzo in de hedendaagse wereld. Dat mag een MMORPG zijn zolang het maar niet onrealistisch is. Bijvoorbeeld een Eve Online maar dan zonder het ruimtegedoe of aliens of whatever.

SimCity 4 achtige games mogen ook maar ik denk dat ik die allen ken (CitiesXL etc) en ik vind geen echte games in die hoek die aan mijn wensen voldoen. SimCity 4 is bijvoorbeeld (door alle mods) de beste citybuilder maar hier is de werking van de economie erbarmelijk.

The Settlers heeft dan weer een beter economisch systeem maar een echte hedendaagse city uitbouwen zoals in SimCity is daar dan weer onmogelijk.

Capitalism 2 is dan weer louter gebaseerd op economie en een bedrijf opstarten zonder citybuilding.

Dus suggesties allen welkom!

DuffyT

Legacy Member
Misschien Railroad Tycoon 3 eens uitproberen. Is wel geen pure city builder maar je moet railroads aanleggen om bepaalde grondstoffen/goederen/passagiers van bepaalde plaatsen naar andere gebieden te vervoeren die ze op dat moment nodig hebben. Je moet je eigen bedrijf oprichten en je kan ook zelf beginnen goederen te produceren of grondstoffen ontginnen om geld te verdienen.

De game heeft ook een redelijk goede stock market en als je een spel start met genoeg verschillende bedrijven kunnen de dingen soms heel interessant/ingewikkeld worden. Zo ben ik zelf al eens buitenspel gezet in mijn eigen bedrijf omdat een concurrerend bedrijf veel aandelen gekocht had van mijn bedrijf. Ik had geldproblemen en had iets te veel nieuwe aandelen aangemaakt.

el shorty

Legacy Member
Misschien de anno reeks eens bekijken? Of de civilization reeks (turn based!)

Abeath

Legacy Member
el shorty zei:
Misschien de anno reeks eens bekijken? Of de civilization reeks (turn based!)

Ik haat turn based, maar Civilization is wel de max! Het enige turn based spel dat ik speel :)

The Monopoly Guy

Legacy Member
Misschien niet direct wat je zoekt (geen citybuilder) maar ge kunt misschien Europa Universalis III eens bekijken
Vooral grootschalige oorlog, politiek & economie en zeer leuk.
Ook niet in de moderne tijd maar oudere beschavingen (tot een jaar of 1700-1800).

Zoals aangehaald de Anno reeks kan interessant zijn.
Empire Earth, Rise of Nations (aanrader).
Maar deze laatste 2 zijn meer build-a-city-for-combat en niet zozeer handel
Tropico 3 is ook interessant

JosefVStalin's Channel - YouTube voor misschien meer inspiratie/gameplay
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan