Archief - scherm 'tearing' bij bepaalde games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AEnesidem

Legacy Member
hallo 9livers,
ik heb voor mijn studies een nieuwe laptop gekocht en omdat ik nu toch nog niet hoef te studeren erop heb ik al mijn games die op mijn oude pc slecht werkten hier maar eens op gezet.

warhammer 40,000: dawn of war 2 retribution werkt perfect, geen lag, geen haperingen alles op maximum.
iets oudere games zoals the elder scrolls: oblivion en Guildwars werken echter niet zo goed! als ik deze games speel heb ik last van scherm 'tearing'. verschillende repen en vlakken flikkeren op het scherm. dit gebeurt constant en gebeurt ondraaglijk fel bij Guildwars en veel minder bij Oblivion. Timeshift wil al helemaal niet starten...

mijn videokaart is een Nvidia geforce GT555m en hij draait op windows 7 home premium 64 bit. ik heb directX 11 en heb al geprobeerd het probleem op te lossen door Vsync aan te zetten (wat al op stond), ik heb geprobeerd de framerate op 60 hz te zetten en ik heb al geprobeerd het in compatibiliteitsmodus te draaien. niets lijkt te werken, ook heb ik al geprobeerd oudere versies van directX te installeren en dit werkte ook niet.

ik ben zowat ten einde raad, de pc is nog geen 2 dagen oud en ik heb er al een probleem mee :applause:


edit; ik ben niet zeker of het tearing is het zijn echt scherven die flikkeren/zwart of wit worden het gebeurt extreem fel bij guildwars, zeer weinig bij oblivion en helemaal niet bij dawn of war

Dennoman

Legacy Member
Ge moet hiscore eens contacteren, die mens gaat content zijn :p

alilsneaky

Legacy Member
Als v sync t niet oplost is het geen tearing.

Lijkt me eerder driver problemen/oververhitten van uw graka.

AEnesidem

Legacy Member
ik heb laatst gemerkt dat ik bij het installeren van guildwars een foutmelding krijg van het 3D systeem ofzoiets kan het zijn dat het niet compatibel is met directx11?.. en bij oblivion kreeg ik dat niet maar daar kan het misschien liggen aan het feit dat het een rip is?

lowscore

Legacy Member
Volgens uw eigen beschrijving is dit geen screen tearing. Bij screen tearing lijkt een deel van het beeld verschoven.

Maar flikkerende scherven (aka driehoeken, aka polygonen) zijn texture problemen en ligt (voor zover mijn beperkte kennis van deze materie) inderdaad dikwijls aan incompatibiliteit van drivers en/of gpu's.

Guildwars en Oblivion gebruiken geen DX11, maar als je al oudere DX versies hebt geïnstalleerd zal het probleem elders liggen. Heb je de laatste driver van nVidia geïnstalleerd? Ik zou eens googlen op uw kaart plus die games waar je problemen mee hebt. Misschien kom je wel iets soortgelijk tegen (hopelijk met oorzaak en oplossing).

Ook kan het misschien zijn dat je GPU stuk is: rare flikkerende driekoeken zien buiten de geometrie van de game zien is dikwijls een indicatie daarvoor. Maar zolang het eerder lege stukken zijn binnen de geometrie van de game is dat waarschijnlijk niet het geval.

AEnesidem

Legacy Member
ja ik wou de laatste nieuwe driver installeren maar elke keer als ik hem download en met de installatie begin zegt hij dat hij geen compatibele hardware vindt!

vishnusixclix

Legacy Member
AEnesidem zei:
ik heb laatst gemerkt dat ik bij het installeren van guildwars een foutmelding krijg van het 3D systeem ofzoiets kan het zijn dat het niet compatibel is met directx11?.. en bij oblivion kreeg ik dat niet maar daar kan het misschien liggen aan het feit dat het een rip is?

probleemoplossing bij rip, daar doen wij niet aan mee.

AEnesidem

Legacy Member
GW is geen rip en ik heb de originele oblivion vandaag gekocht, ik ben zelf ook tegen rip maar als ik een spel koop speel ik het altijd eerst eens. plus ik wou de laptop eerst eens in actie zien voor ik spellen kocht. is eerste keer dat ik eigenlijk op een pc kan gamen. vorige pc had een onboard grafische kaart.

heb vandaag assassin's creed 2 gekocht en mass effect 2. assassin's creed doet ook al moeilijk en wil niet verbinden met de master server
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan