Archief - Q: Router voor xbox live!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Katros

Legacy Member
Ik zou dus graag xbox live! (terug) willen aansluiten en ik weet van vroeger dat ik elke keer dat ik men xbox wou aansluite de kabel uit men pc moest trekke en in de xbox steke en dan benede de stekker van de modem gaan uittrekken. Wij hebben thuis dus al 2 pc's op TN aangeslote me nen hub (denk ik) maar nu is mijn vraag kan ik ook met een 3de kabel gewoon naar men xbox en zonder dat ik een telenet quattro abonnoment daarvoor moet nemen?? :help:

J!nX

Legacy Member
bij telenet duo hebde 2 ip's ge kunt ne router hangen op een van die 2 aansluitingen waar nu ne pc ophangt, en dan daar die pc en uw xbox ophangen, ofwel lijk ge eerst deed telkens kabel omsteken.

Katros

Legacy Member
Ah oke bedankt en als ik nu u oplossing gebruik een pc en men xbox aan die router kan ik dan tegelijk op internet of moet ik dan elke keer men pc uitzetten als ik op de xbox wil en omgekeerd. En wat kost een router ongeveer ?

bogy

Legacy Member
kijk, het is aals volgt:


-- Internet --- ROUTER -- Uplink poort HUB -- PC1
--------------------------------------------- PC2
--------------------------------------------- Xbox

dus uw hub op de router en dan kan je ze alledrie aanschakelen

sneax

Legacy Member
Nen router is om 1 ip te verdelen over meerdere computers. Aangezien ge tegenwoordig 2 ips krijgt standaard en gij er maar 2 nodig hebt - moede een switch kopen en geen router. Koop geen hub, die halen meestal maar 10mbit en zijn verouderd en lastiger om te installeren. Een switch kost ni veel nimeer en das gewoon kabel van uw modem naar uw switch en dan vanuit uw switch kunde verschillende kabels trekken.

Denk ik toch :unsure:

Katros

Legacy Member
mr nee want ik heb al 2 pc's dus mijn 2 ip's zijn al opgebruikt dan é en ja nu moet men 3de verbinding van men xbox der bij maar volges mij ist zo

internet --> hub --> pc1
--> Router --> pc2
--> xbox

dus de internet draad komt in de hub dan sluit ik gewoon 1 pc aan op de hub en dan bove in mijn kamer zeg ik een router en daar komt dan een draad in vanuit de hub en ik sluit men pc en men xbox op die router ook aan en dan zou alles moete machere ni ?

Pandoriaantje

Legacy Member
Als ge dan toch een router neemt, waarom dan niet gewoon uw duo opzeggen en de 2pc's+xbox achter de router steken.
Komt ge op termijn toch een stuk goedkoper uit hoor :woohoo:

EryciusPuteanus

Legacy Member
trouwens met het nieuwe ExpressNet abo hebt ge al twee IP adressen ;)

Xiron

Legacy Member
ik heb gewoon ne router gekocht: DLINK 604 (of 640? dunno)
Dat werkt PERFECT

slicer(r)

Legacy Member
De linksys WRT54G(S). Die is goeiekoop, heeft een 4 poort hub en wireless voor als je later een laptop koopt. Je kan trouwens andere firmware installeren zodat je er min of meer alles mee kan doen dan met een zwaardere router.

Xiron

Legacy Member
seg, ik geraak ni meer op xbox live
ALs ik de troubleshoot doe, dan krijg ik info over 'netwerk error' ..
- Cables connected
- Dns Resolved
- Ip settings configured
- Xbox live not found

--> http://www.xbox.com/nl-BE/live/start/connect/router/troubleshooting.htm

een mogelijke oorzaak kan zijn dat men men MTU (Maximum Transmission Unit) van de router < is dan 1365 ...
maar hoe geraak ik weer zo op die router?
Is dat 192.168.1.1?
Marcheert ni :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan