Archief - PS2 op pc scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anubiss

Legacy Member
Is er iemand die me kan vertellen of de grahpics nog wel mooi zijn dan ?
Ik heb geen tv op mijn kamer maar wel ne 19" pc monitor.
(zou graag ps2 kope vor GT4 :p)

Naughty dog

Legacy Member
da valt nog mee ze ;) als ge beetje verder zit van u scherm ^^

Still DRO

Legacy Member
Volgens mij wordt da beeld zelf veeel scherper.. Zo goed als geen enkele tv kan even hoge resoluties halen als een crt scherm...

De gangbare resolutie van lcd schermen ken ik niet direct, maar crt scherm geeft denk ik wel mooi beeld.. Maar hoe sluit je ps2 aan op beeld? Er bestaan hier vga boxen voor, kost ongeveer 40euro

anubiss

Legacy Member
geluid via optische kabel op m'n boxe, en beeld via tvkaart (of tv ingang van grafische kaart ofzo).

Tzal wel zijn zoals pcgames op 800*600 dan zeker ? :)

capt_snow

Legacy Member
Code_X9 zei:
:wtf: das ni eens een ps 2 spel wa zitte gij eigelijk bezig, neemt dan een defgtig voorbeeld eh
verschil in de textures op je pc scherm zal er wss nie zijn ,of het nu ps2 ,gc of xbox is.

Code_X9

Legacy Member
capt_snow zei:
verschil in de textures op je pc scherm zal er wss nie zijn ,of het nu ps2 ,gc of xbox is.
mja oke ma kwou maar zeggen da die screen niks laat zien eigelijk eh... post ne screen van gt3 of ff ofzo dan wette tenminste wa ge wint of verliest...

joyrider

Legacy Member
Kwaliteit vant beeld als ge via TV kaart gaat is variabel, hangt af van de tv kaart zelf en de software die ge gebruikt. Voor dees optie hebde dus een tv kaart nodig, der is nog een andere manier via nen vga convertor dat ge uw ps2 rechtstreeks opt scherm aansluit (geen pc zelf / tv kaart nodig dus) de resolutie was 640x480 dacht ik (groter als die van de ps2 ?) op liksang vinde zo'n paar spullen ge hebt dus alleen een pc scherm nodig voor dees optie en kosten liggen lager ook.

Ikzelf heb een simple tv kaartje en ps2 daarop aansluiten gaat goed, maar der is een groot verschil tussen de software die ik gebruikte as eerder gezegd. momenteel gebruik ik christv werkt zeer goed en ondersteund deinterlace filters van dscaler wat de beeldkwaliteit nog eens verbeterd. Kunt maw niveel prutsen via een vgabox convertorke buiten de settings vant scherm wel, terwijl ge met tv kaart dit dus wel kunt.

aan u de keus

http://www.lik-sang.com/list.php?nav=left_sub&category=219& staan wa convertorkes

sToRm

Legacy Member
k heb ook een tvkaart ma da beeld van ne ps2 op een pc-scherm kan ni op tegen beeld op uwe tv.

speel maar es ne dvd af op ne 100hz breedbeeld tv of op uw pc schermpke? Da verschil ziet ge toch direct.

Ma als ge géne tv hebt kunde da wel overwegen, zo een goedkoop tv-kaartje, beeld valt nog redelijk méé.

Grtz

anubiss

Legacy Member
mijnen tv thuis is 50hz en mijn pc scherm is 100hz, maar ge hebt wel gelijk, tis indrukwekkender op tv :)

b0rt

Legacy Member
Code_X9 zei:
:wtf: das ni eens een ps 2 spel wa zitte gij eigelijk bezig, neemt dan een defgtig voorbeeld eh
da geeft een algemeen beeld van de (redelijk slechte) kwaliteit van composiet, ge merkt duidelijk de artifacts en dergelijke.

waarom geen ps2-screen? zoveel verschil is er ni (trouwens, VJ is ook op de ps2)

anubiss

Legacy Member
Kheb eens geprobeerd met mijn oude PS aan te sluiten op tvkaart (met da geel connectorke) maar het beeld is zwart wit, weet iemand hoe dat komt ? (staat op PAL)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan