Archief - Problemen met RIFT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gilleman

Legacy Member
Beste,

Ik speel nu al een tijdje RIFT en ik zit men een fps probleem, systemrequirementslab zegt dat ik RIFT perfect kan runnen op high graphics. Als ik dat doe dan word mijn fps zeer laag, en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Kunnen jullie mij a.u.b. helpen, het is zeer vervelend.

Gilleman

Shrimpy

Legacy Member
Wat zijn je specs van je pc? Want Systerreq. is niet altijd correct. Had hetzelfde met mijn vorige pc en GTA4.

gilleman

Legacy Member
RAM = 4.0 GB
Processor = Intel(R) Core(TM) i5
Videokaart = ATI Mobility Radeon HD 4650, 2.7 GB
CPU = 2.5 GHz

Acidbaron

Legacy Member
Lijkt me allemaal maar aan de lagere kant, dan nog boven op wetend dat het een laptop is.

Vram van de grafische kaart is zeker geen 2.7gb. Maar eerder 512 of 1024.
CPU is een Duo core, 2,5GHz is ook naar mijn mening al redelijk laag.

Sites zoals dat gokken maar, ze zijn geen accurate bron en al helemaal niet als ze gaan zeggen op welke settings je iets aankan.

Soeverein

Legacy Member
Ik zou al blij zijn dat je het met zo'n laptop al kunt spelen in se. O_o
Die site heeft zich daar echt wel zwaar mispakt.

MJ!

Legacy Member
gilleman zei:
Shit, dus m.a.w. nieuwe laptop kopen?

Als je wilt gamen, ga dan voor een desktop imo... Desktops zijn over het algemeen goedkoper ivm laptops die dezelfde specs hanteren. Je hoeft ook niet telkens een nieuwe dekstop te kopen als je een onderdeel wil upgraden ;)

gilleman

Legacy Member
MJ! zei:
Als je wilt gamen, ga dan voor een desktop imo... Desktops zijn over het algemeen goedkoper ivm laptops die dezelfde specs hanteren. Je hoeft ook niet telkens een nieuwe dekstop te kopen als je een onderdeel wil upgraden ;)

Daar heb je een punt. Maar het probleem is dat mijn ouders gescheiden zijn. En het is beter voor mij om een laptop te kopen. Het is toch alleen maar om RIFT, WOW en CSS... :-)

Moloch

Legacy Member
zet antialiasing op edge smoothing ipv supersampling, shadows af of environment only, en ambient occlusion ook af, anisotropic filtering mss ook uit zetten, en het regelen in uw drivers

stel uw drivers in op (hoge) prestatie ipv kwaliteit

zou al een stuk moeten schelen

gilleman

Legacy Member
Moloch zei:
zet antialiasing op edge smoothing ipv supersampling, shadows af of environment only, en ambient occlusion ook af, anisotropic filtering mss ook uit zetten, en het regelen in uw drivers

stel uw drivers in op (hoge) prestatie ipv kwaliteit

zou al een stuk moeten schelen

En hoe regel je je drivers?

belgianreaver

Legacy Member
gilleman zei:
En hoe regel je je drivers?

Met een ati kaart doe je dat in de Catalyst Control Center (die is normaal geinstalleerd op je laptop, zo niet kan je die altijd downloaden van de AMD Radeon website)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan