Archief - Probleempje met Playstation 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

:-)

Legacy Member
Ik heb een volgende voor:

Een tijdje geleden ging ik op mijn broer zijn playstation 2 een gekopieerde film uittesten (origineel heb ik op mijn kamer liggen).

Ik heb zowel een dual layer dvd als een dvd+r een film gekopieerd.
Beiden films gingen in zijn playstation 2.

Voor ik zijn playstation2 afsluiten na testen van die films heb ik een playstation spel terug er in gedaan en die begon toch te spelen.


Nu heb ik als zowel mijn broer een tijdje (+- een week) niet meer aan de playstation gekomen.

Nu het volgende probleem is dat als er een playstation spel wordt ingestoken die drive heel veel kabaal maakt, waardoor het niet meer mogelijk is om de spelen.

Nu beweert hij (mijn broer) bij hoog en laag dat het door die gekopieerde spels komt en dat ik er als laatste aangeweest ben.


Oja voor ik het vergeet zijn playstation2 staat vertikaal (dus rechtopstaand).
Dit is toch voorzien door die voetsteuntjes.

Enig idee iemand door wat en hoe dit zou kunnen gekomen zijn?
Ligt het voor 100% aan die gekopieerde dvd films?
Of door wat...... zou het kunnen zijn???


Mercikes van alle hulp


:-)

J!nX

Legacy Member
dvd-r's doen uw lens wel sneller slijten as gewoon dvd's maar van ene keer eens een dvd te spelen ga die echt nie kapot gaan.

BraveHeart

Legacy Member
Ik speel veel DVD-R/DVD+R's, een lens verslijten, hangt er ook vanaf wat voor DVD+R/DVD-R's ge gebruikt.
Koop u een merk en kleur waar uwe PS2 niet teveel moeite voor moet doen om het te analyseren (type schijf bij opstarten) en tijdens het weergeven van de film.

Hou u handen af van goedkope brol DVD's van een paar € het stuk.
Koop u een kwaliteits merk en hou u daar aan en zo laat je je DVD-Speler en spelconsole zich inwerken op dat merk zonder schade.
TDK, Philips, Fijitsu Film, zolang het maar geen Princo's zijn want die beschadigen uw lens enorm vanwege de slechte laag waar je dvd-project is opgeslagen.
De levensduur van een Princo als alles goed tegenzit is hooguit een paar maanden.

Zoek maar eens op het internet achter reviews voor beschrijfbare media.
Ge zult verschieten ;)

:-)

Legacy Member
Ik gebruik Verbatim en Plantinum dvd+r schijven. Ni de slechtste he?


:-)

YuRiPa

Legacy Member
Heb ook gehoord da het slecht is voor uw PS2 als ie rechtop staat.. Dunno of da echt zo slecht is.. :unsure:

Maybe ligt het daar dan ook aan, maybe een combinatie vd DVD's en het rechtop staan... Dunno :unsure:

De Pette

Legacy Member
beste voor ne playstation als dvd'kes zijn die met mediacode ritek g04 of g05 (heel donkere). Is ideaal voor een filmpke te backuppe.

Code_X9

Legacy Member
ik heb da ook gehoord da als u ps2 rechtopstraat da em gewoon al meer kabaal maakt...

Dj Sephiroth

Legacy Member
nu er toch nen topic is: kem hier "data lead" dvd-r schijven staan, heb is vakantievideo geschreve en in de salon dvdspeler speelt het af maar na nen tijd begint het te haperen en te doen, terwijl em in de dvdlezer da ni voor heeft :confused:

op ps2 nog ni geprobeerd daarmee dak et eerst vraag of da wel goei dvd-r's zijn? want ik twijfel toch aan de kwaliteit van data lead dvd-r schijfjes :unsure:

J!nX

Legacy Member
data lead heeft geen eigen media-code, ge zou die uit moeten lezen om juist e weten welke ge hebt, kan goed zijn da een spindel die ge nu koopt ander mediacode heeft as een die ge een maand terug hebt gekocht. ma kunt die gerust op uw ps2 testten, tis nie omda sommige dvds nie goe zijn voor uw ps2, da m kapot ga gaan van een paar keer die dvds te spelen.
tis btw nie alleen de lens die kapot kan gaan door (veel) slechte media te draaien, bij die stiller ps2's (stiller, maar ook minder koeling) kan as m te warm word (met slechte media moet ps2 meer werken, en word m dus ook pak warmer) een chip (geloof LH-chip of zo get) doorbranden.

Dj Sephiroth

Legacy Member
J!nX zei:
data lead heeft geen eigen media-code, ge zou die uit moeten lezen om juist e weten welke ge hebt, kan goed zijn da een spindel die ge nu koopt ander mediacode heeft as een die ge een maand terug hebt gekocht. ma kunt die gerust op uw ps2 testten, tis nie omda sommige dvds nie goe zijn voor uw ps2, da m kapot ga gaan van een paar keer die dvds te spelen.
tis btw nie alleen de lens die kapot kan gaan door (veel) slechte media te draaien, bij die stiller ps2's (stiller, maar ook minder koeling) kan as m te warm word (met slechte media moet ps2 meer werken, en word m dus ook pak warmer) een chip (geloof LH-chip of zo get) doorbranden.

kemmet et is getest met 2 verschillende data lead dvd-r's, de ene (wit bovenkant 4.7gb A.G staat erop vermeld) draait helemaal niet, de andere (goudachtigen bovenkant 4.7gb R staat erop) draait zonder problemen

hebben die A.G en R iets met die media code te maken of zo? welke dvd-r's kan ik eigenlijk best gebruiken dan? tdk, sony, philips, andere...? (ja ik weet daar niks van :p)

D|L|_yR@c€r

Legacy Member
ik heb het zelfde probleem als ik mijn cdtjes afspeel altij zo een scratch geluid en ik zit krap bij kas :'(

J!nX

Legacy Member
Dj Sephiroth zei:
welke dvd-r's kan ik eigenlijk best gebruiken dan? tdk, sony, philips, andere...? (ja ik weet daar niks van :p)
dvd+r is eil zo wie zo af te raden voor ps2, verbatim zijn goed, maar prijzig. arita, ridata, ritek, ridisc die hebben allemaal ritek g04 mediacode, da zijn ook betere en zijn iets goekoper as verbatim (+/-13€/ spindel van 25)

Stuffke

Legacy Member
Awel ik em ook zo een probleem mijn PS2 leest dus nieks meer ksnap et echt nie maakt ook kweenie oeveel geluid en geeft altijd de melding fout bij lezen van disc dus denk ook dat lazertje naar de haaien is. Is da duur om da te laten maken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan