Archief - probleempje met mijne gamecube

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

star_o

Legacy Member
Hallo,

kheb een probleem met mijne gamecube want als ik hem opstart komt
er van kies uw taal en komt er dat mijn instellingen fout zijn en als
ik ze opnieuw helemaal installeer en dan de volgende dag er weer wil op
spelen komt dat opnieuw op mijn gamecube nochtans blijft hij in het
stopcontact zitte. Wie kan mij helpen?! :help:

thnx

star_o

b0rt

Legacy Member
star_o zei:
Hallo,

kheb een probleem met mijne gamecube want als ik hem opstart komt
er van kies uw taal en komt er dat mijn instellingen fout zijn en als
ik ze opnieuw helemaal installeer en dan de volgende dag er weer wil op
spelen komt dat opnieuw op mijn gamecube nochtans blijft hij in het
stopcontact zitte. Wie kan mij helpen?! :help:

thnx

star_o
laat hem es een paar uur draaien, als ie dan nog ni fatsoenlijk werkt moede hem binnendoen, tis waarsch een kapot batterijke

rMa *tic*

Legacy Member
idd zal dat wel zijn zoniet naar de winkel, mem. card mss eens uithalen

star_o

Legacy Member
waar moet ik dat ergens binnen doen? en gaat dat veel geld kosten?

Firebeard

Legacy Member
Da klinkt dus als een probleem met het onthouden van de systeem settings. en heeft danook niks met de memorycard (for Game-settings) te maken, maar eerder met een defecte interne batterij :wtf:.

Informeer eerst bij de winkel van je aankoop. Je hebt iniedergeval garantie. Maar ook Nintendo geeft op veel van haar producten 12 tot 24 maanden garantie.

star_o

Legacy Member
Firebeard zei:
Da klinkt dus als een probleem met het onthouden van de systeem settings. en heeft danook niks met de memorycard (for Game-settings) te maken, maar eerder met een defecte interne batterij :wtf:.

Informeer eerst bij de winkel van je aankoop. Je hebt iniedergeval garantie. Maar ook Nintendo geeft op veel van haar producten 12 tot 24 maanden garantie.

ik heb geen garantie niet meer want ik heb hem al van de eerste dag

Firebeard

Legacy Member
Ik zou ff de technische dienst van Nintendo bellen (voor telefoonnummers zie website Nintendo).

L0rd Pain

Legacy Member
Goed vooraf informeren (en op papier hebben als je kan) hoeveel je dit gaat kosten. Vergeet niet dat ne nieuwe maar 99 € kost, en dat de rest ook blijft verslijten.

duststorm

Legacy Member
Mja duidelijk een defecte of lege CMOS batterij.
Dat ding houd de klok en de settings enzo bij...

Best is om em ergens bij nintendo te kunne binnedoen ofzo.
Moest je het willen proberen, volgens mij is die batterij ook zelf te vervangen, mits je je GC deftig open en daarna weer dicht krijgt. Das waarschijnlijk zo'n knoopbatterijken.

Scooter

Legacy Member
Is idd de interne batterij die plat/defect is. Nu hebt ge 2 keuzes. Ge kunt ne nieuwe kopen voor €99 of ge kunt die opsturen naar nintendo (eventueel via uwe winkel). Bij da laatste is een klein addertje onder het gras. Ge gaat 9 kansen op de 10 een andere gerepareerde gamecube terugkrijgen. Daar zal ik even mijn eigen ervaring bij plaatsen. Ik had dus ook een defecte gamecube maar nog wel onder garantie. Heb die toen via Game mania naar nintendo laten sturen. Een paar dagen later kreeg ik een andere gamecube. Toen bleek daar vanalles aan te makeren. Ten eerste leek die me schuurpapier bewerkt te zijn, onderaan bleken die metalen plaatjes (daar waar ge uwe breedbandadapter moet steken) ni goe te zitten, dan lag daar ook nog iets in te rammelen en had ik nog hetzelfde probleem als jij :angry: . Heb die toen terug binnen gedaan. Een paar dagen daarna had ik weer een andere maar die is ook precies op de voorkant bewerkt met een puntig voorwerp :sad: . Bij deze raad ik u aan om een nieuwe te kopen en geen moeite te doen om die te laten repareren al blijft da naturrlijk uw beslissing. btw, voor die 99 euro hebt ge ook ineens een nieuwe controller, voeding en AV-kabel erbij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan