Archief - Prijsvergelijkingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar koop jij je games


  • Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten.

VPGamer

Legacy Member
Graag had ik eens de mening ontvangen van de community over de toch wel rare (zeg maar dure) prijzen van de Game Mania

Ik wou deze week Arkham City op PS3 halen in de GM maar man wat was ik verschoten van de prijs 64.98€ terwijl bijvoorbeeld in Video-Palace dit maar 56.50€ kost :O

Idem voor Battlefield 3 64,98€ in de GM en weeral Video-Palace voor 58.75€ zelf bij consoleshop in hij goedkoper (€ 59)

Echt die prijzen zijn er toch wel wat over...

Shrimpy

Legacy Member
Waarom is de prijs zo hoog bij Game-mania? Because they can. Er zijn veel mensen die zeggen, "ik ga gewoon naar de game mania, want ben daar altijd al geweest, en ben er altijd content"
Ik persoonlijk koop mijn games via steam, puur uit gemak zucht. Vroeger ging ik altijd naar Bart Smit, want als je de game niet goed vond, kon je ze gewoon terugbrengen, en gewoon een andere game kiezen, no strings attached.

The Monopoly Guy

Legacy Member
Game Mania (meestal occasie though)
Saturn/Media Markt (cheap good games die ik vind als ik daar eens kom)
Steam (usually sales)
een of andere online UK webshop

Ezarto

Legacy Member
Battlefield 3 kunde online kopen voor 21 euro (standard edition pc), dat noem ik een prijsverschil. Boxed games zijn alleen maar goed voor milieuvervuiling (printing, boxing, transport). En ge moet zelfs uw stoel ni uit komen ...

Wacko Santa

Legacy Member
Ik koop quasi alles via UK webshops. Zavvi, Play, amazon, ... snelle levering, goedkope games :) (en ze prijzen snel af, zo heb ik voor 18£ Deus Ex HR besteld.. dat spel is 2 maand uit :p)

souldoubt

Legacy Member
Ik koop mijn games meestal bij MediaMarkt/Saturn of Dreamland (laagste prijsgarantie). Heel soms ook online, maar gezien de post in het verleden zoveel pakjes van ons gestolen heeft doe ik dat minder. Dreamland is over het algemeen niet véél duurder (mijne Ratchet & Clank: All 4 One was er zelfs goedkoper dan de webshops die ik bekeken heb), en de kick van het in de winkel te vinden een dag voor de release, soms zelfs nog wat vroeger en nog eens een pak geld terugkrijgen achteraf (Dreamland) vind ik ook wel leuk :p

+ de spaarpuntjes die je krijgt bij Dreamland momenteel. :p

In de fun loopt momenteel ook wel een leuke actie BTW, 2e game aan -25%, maar de prijzen van hun games zijn over het algemeen wel gelijkaardig aan de van Game Mania :s

Delirium

Legacy Member
Wacko Santa zei:
Ik koop quasi alles via UK webshops. Zavvi, Play, amazon, ... snelle levering, goedkope games :) (en ze prijzen snel af, zo heb ik voor 18£ Deus Ex HR besteld.. dat spel is 2 maand uit :p)

Idem, vooral Amazon.
Bij Play heb ik 3 weken moeten wachten eer ik mijn spel had.
Bij Amazon 3 dagen. Amazon is misschien ietske duurder, maar dat betaal ik graag als ik weet dat ik mijn spel dan op 3 dagen krijg.
Verder zoals velen Steam sales.

Ezarto

Legacy Member
Delirium zei:
Idem, vooral Amazon.
Bij Play heb ik 3 weken moeten wachten eer ik mijn spel had.
Bij Amazon 3 dagen. Amazon is misschien ietske duurder, maar dat betaal ik graag als ik weet dat ik mijn spel dan op 3 dagen krijg.
Verder zoals velen Steam sales.

Digital download > boxed verzending

cyberianbart

Legacy Member
MickejMouse zei:
Graag had ik eens de mening ontvangen van de community over de toch wel rare (zeg maar dure) prijzen van de Game Mania

Ik wou deze week Arkham City op PS3 halen in de GM maar man wat was ik verschoten van de prijs 64.98€ terwijl bijvoorbeeld in Video-Palace dit maar 56.50€ kost :O

Idem voor Battlefield 3 64,98€ in de GM en weeral Video-Palace voor 58.75€ zelf bij consoleshop in hij goedkoper (€ 59)

Echt die prijzen zijn er toch wel wat over...

Volledig mee akkoord.
Fifa 12 gekocht bij MediaMarkt aan €36,90
Te koop bij Game Mania voor €45

MediaMarkt ftw!

Btw: ook DreamLand soms een aanrader...

Muscleduck

Legacy Member
Ezarto zei:
Digital download > boxed verzending

Velen (waaronder ik ook) hebben graag een doosje met schijfje en boekje (en evt andere prullen in een CE) bij hun spel. Het is wat duurder ja, maar als je online hsopt spaar je toch al wat uit in vergelijking met winkels in België.

kil911ler

Legacy Member
Ik ga alleen naar GM voor 2e handse PS3-games. Al de rest uit andere winkels: Free Record Shop, Dreamland, MediaMarkt, Fnac,... ik besteed altijd veel tijd aan het rondkijken en prijzen onthouden om dan naar de goedkoopste winkel te stappen :p

Soms koop ik sporadisch es iets als zie dat het in een winkel echt spotgoedkoop is.

Zo heb ik onlangs in een FRS de 2 God of War PSP-games kunnen kopen die elk aan €9,99 stonden. Heb ze direct meegenomen en ik kreeg dan nog es een korting van €4,99, dus heb voor deze 2 games maar €15 moeten betalen. En dit terwijl je in vele winkels nog beide games aan €20 ziet liggen :p

Ik ben ook geen persoon die games met de release koopt, ik wacht altijd een beetje af en dan ga ik beginnen 'jagen' op het goedkoopste :p

agrash

Legacy Member
Muscleduck zei:
Velen (waaronder ik ook) hebben graag een doosje met schijfje en boekje (en evt andere prullen in een CE) bij hun spel. Het is wat duurder ja, maar als je online hsopt spaar je toch al wat uit in vergelijking met winkels in België.

Velen? Zeg maar nog altijd de meerderheid, alhoewel het aantal digitale downloads de laatste jaren fors gestegen is.

+ het is leuker dat je een kast volstaan hebt met games ipv een mapje op je harde schijf en je kunt er nog een € aan verdienen indien je ze wilt terug doorverkopen. Alles heeft zijn voor & nadelen uiteraard.

VPGamer

Legacy Member
Media markt is wel goedkoop maar ik vind de service daar zo slecht... Klant vriendelijkheid is echt 0 op momenten.

Online kopen is idd een optie maar ik hou toch beetje van het sociaal contact... Daarom toch naar een winkel gaan ze :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan