Archief - Playseat home build.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
Ik wou graag zelf een 2 tal playseat's lassen om op ons eigen lanparty te gebruiken.

Aangezien zo een ding nieuw 350 euro kost kwam het wel in mij op om deze zelf te maken :D

2 Kuipzetelkes voor 99 euro per stuk en wat staal..

Zijn hier toevallig mensen die zo een playseat hebben en mij de nodige maten kunnen bezorgen?
Ik zou hem ook liefst ook zo maken dat hij compleet instelbaar is, eigenlijk een exacte kopie of toch 90%.

http://www.gamegear.be/images/playseat_evolution_white_1.jpg
Dit model bv

Andere ideeën zijn altijd welkom :p

Ik verzorg wel wat foto's dat iedereen wat kan volgen :p

morfer

Legacy Member
Al die Simracers hier en niemand met zo een playseat thuis ? :p

morfer

Legacy Member
Had ik ook al gevonden celeron clocker..
Maar dat zijn spijtig genoeg niet genoeg maten :D
Bv: hoogte stuur, diepte etc etc, pedaalplaat, enzoverder.
Ik heb het liever direct aan het goede eind :D

brambeuckelaers

Legacy Member
Jow!
Ik heb ook een playseat gemaakt op school.

Vanaf je de maten hebt duurt het maar een paar uur.
Ik heb hem ondertussen al verkocht wegens geen plaats meer in de kamer.
Kwam DJ materiaal enz.

De maten heb ik niet meer, maar ik heb wel foto's.
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Alles was verstelbaar, behalve de hoogte van de zetel.
Ik had een soort bak in elkaar gelast, en dan een vierkant uitgeslepen langs bijde kanten.
De bak was 10 cm te hoog voor perfect te zijn eig.

Maar zo'n bak is egt prutswerk, je gaten moeten PERFECT over elkaar komen met die van je zetel :D
Ik raad dan ook aan om een klein frametje ineen te lassen, zal beter zijn.
Dan kan je nog 2 rails kopen dat je je zetel kan verstellen.

Voor verstelbaar te maken is het simpel, je boort een gat, je last er dan een bout op.
Je zoekt dan met de zelfde diameter zo'n verstelknop.

Ik hoop je al een beetje een beter zicht te geven.
Als je iets moet weten, vraag maar ;)

Grtz.

morfer

Legacy Member
Ziet er deftig uit bram ;)
Is dat alu of gegalvaniseerd of gewoon gespoten int grijs ? :D

op da gedacht gaat gemaakt worden :p, Stoel staat dacht ik 16 cm van de grond volgens celeron clocker zijn link ;)

via de buis in het midden kun je zoizo uw stoel regelen door pedalen verder weg te zetten en stuur verder weg te plaatsen, dus niet echt nodig dat ik een regelsysteem onder de stoel plaats :p

De steun van de stoel gaat waarschijnlijk gewoon een frame zijn van buisjes en daar gaten in op de juiste afstand, desnoods sleuven om het gemakkelijker te maken :D

brambeuckelaers

Legacy Member
Is staal, wel dun staal, max 2mm fzo, dus laspost laag instellen met veel draad.
Wel zien dat inbranding goed is.

Ik heb het dan gespoten in soort chrome.

Een verstelbaar railtje is veel makkelijker als je gaten te boren.
Ze moeten PERFECT over elkaar komen :D Bij rails moet dat niet en kost ook niet veel.

morfer

Legacy Member
je begrijpt mij niet denk ik bram :p

Wat ik bedoel met regelbaar:

Uw pedalen kunnen verschuiven over de centrale buis
uw stuursteun kunnen schuiven over de center buis
En zo kunde volgens mij elke instelling maken dat je maar wil,
voor kleine en grote mensen ;)

De stoel mag dan gewoon vast staan zonder regelbaar te zijn ;) :p

morfer

Legacy Member
spoon zei:
ik hoop dat het duidelijk is

http://img641.imageshack.us/img641/6364/playseatafmeetinge.jpg

dat zijn de afmetingen zodat ik hem gebruik

heel erg bedankt spoon :D
De maten aan de stuurkolom ( 26 en 15 ) zijn deze horizontaal gemeten of schuin met de buis mee ?
Hoogte voet voor zetel = 16cm zoals op de site van playseat staat?
En dan nog 1 maat, :D maar die zal wel ongeveer 8-9 cm zijn, tussen snijpunt van 39cm en 26cm links.

nogmaals bedankt :p kga er eens plan van tekenen in cad ;)

groeten

spoon

Legacy Member
ik zal het na men race is nakijken

stuur colom is idd schuin de buis gemeten die 15 is hoe ver ik ze heb uit geschoven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan