Archief - Performance van m'n pc in doom3 normaal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Ik heb een klein vraagje of de performance van mijn pc normaal is in doom3.

Ik heb 35.5 fps (timedemo) met : 1024*768/ High/ 2*AA/ alles aan behalve V-sync

**edit* Als ik fastwrites af zet heb ik 38 fps, ik dacht de pc beter gaat met fastwrites aan, of is dit niet zo????*

Athlon 64 3400+ S754 box
Asus K8V Deluxe
Corsair TwinxDDR 1024M PC3200 Reg C2 (2x512M)
Ati radeon 9800XT classic (catalyst 4.9 beta)
win xp (staat op performance)

Het kan zijn dat dit normaal is, maar als ik nu een X800pro heb, zou ik boven de 60 fps komen of zou ik nu al tegen de 60 moeten zitten?

Zou die 9800Xt echt zo een grote bottleneck zijn?

Alvast bedankt om even te antwoorden :)

Morpheus

Legacy Member
ge moet echt wel meer halen hoor met dat systeem,
ik draai zelf 1240*1024 high, zonder schokjes, weet wel niet welke fps juist?
Volgens mij kan da echt hoger hoor

yannick

Legacy Member
Ik heb dat gevoel in alle spellen, al vanaf dat ik deze pc aanzette. Wat kan er toch zijn :s.

Er moet ergens een paar settings zijn die niet aan staan ofzoiets. Iemand een idee??

yannick

Legacy Member
tmoet iets anders zijn, want mijn pc in windows gaat nog wel snel. Als ik virussen of spyware zou hebben zou ik het merken in windows. Maar daar draait hij snel. :s

Echt raar, zou iemand mij kunnen zeggen wat ik allemaal kan upgraden (drivers) zodat ik kan schrappen wat ik al heb geupdate en wat ik nog moet updaten.

alvast bedankt

Morpheus

Legacy Member
dan heb ik maar één oplossing...
volledige format
installeer dan ook geen beta drivers daarna

dan zie je wel hoe hij zich dan gedraagt

yannick

Legacy Member
Bij Sisoftware Sandre heb ik 2 performance tips staan :

Vcore less then rated minimum, check Vcore setting!
SMBIOS/DMI information may be inaccurate

Wat doe ik hieraan? Die Vcore setting kan ik zelf wel vinden, maar die 2de :s :s

yannick

Legacy Member
nog ni, maar ben er mee bezig :D.

btw. kheb die 35.5 fps wel gemeten met timedemo...

* Kheb nu da laatste bios voor men mobo, maar daar maakt niets uit.

Heeft er iemand een idee hoeveel ik zou moeten hebben met m'n pc op die settings???

vinteg

Legacy Member
zeker da ge ni hebt geprutst aan vcore in uwe bios? en wa is u voeding, als da een brolmerk is van 350watt moogde ze al vervangen, chek ook u voltlijnen is tijdens het gamen

yannick

Legacy Member
vinteg zei:
zeker da ge ni hebt geprutst aan vcore in uwe bios? en wa is u voeding, als da een brolmerk is van 350watt moogde ze al vervangen, chek ook u voltlijnen is tijdens het gamen

Mijn vcore staat op 1.4

De rest van voltages(3,3 ; 5 ; 12) liggen allemaal in de 10% marge.

Zou da echt zoveel doen die voeding?????? Hoeveel fps denkt gij da ik zou moeten hebben dan???

Lo$eR

Legacy Member
vinteg zei:
zeker da ge ni hebt geprutst aan vcore in uwe bios? en wa is u voeding, als da een brolmerk is van 350watt moogde ze al vervangen, chek ook u voltlijnen is tijdens het gamen

ik heb een brolmerk van 300 watt en alles werkt perfect....

xpr·k

Legacy Member
doe gewoon is ne format, 3mark benches op mijn systeem alst ouder is dan een maand zijn 300 tot 400 punten trager dan op ne fresh install . Ik weet niet wat het doet maar na een tijd word men comp gewoon trager, gelukkig heb ik men windows op een aparte 10 gig partitie staan en is een 'format' gewoon een kwestie van men ghost image op die partitie te zetten .

Morpheus

Legacy Member
D loves gene zei:
maat da nu vershil een betere voeding ???

qua performance niets... da heeft geen invloed.
Maar uw pc zal wel stabieler zijn met een goede voeding
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan