Archief - [PC] X-Plane 10

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jads

Legacy Member
Enkele dagen geleden heb ik het spel eindelijk ontvangen. De 8 DVD's zitten in een stevige metalen doos met een '(mini)manual' en een 'quick start' gids.
Het installeren van de 8 DVD's nam 2 uur en 20 minuten in beslag !
Ik werk nog steeds met Windows XP en bij het opstarten van het spel kreeg ik een foutmelding dat ik moest beschikken over 3 GB geheugen ! Via een wijziging in het 'boot.ini' bestand is dit aan te passen maar dan start geen enkel van mijn andere games nog op en telkens liggen 'prutsen' aan dit bestand doe ik liever niet. Ik zal dus noodgedwongen moeten wachten tot ik ooit een nieuwe PC koop om het spel echt 'goed' te kunnen spelen, ... jammer !!

passero

Legacy Member
En voor de rest... Hoe speelt het. Heb je vroeger FS9 of FSX (of andere) gespeeld? Kan je vergelijken?
Nu dat MS geen deftige FS meer gaat maken lijkt X-Plane wel een goeie opvolger. Hoe zit het met de kwaliteit van de vliegtuigen, addons,...

jads

Legacy Member
Daar ik maar over een PC beschik die amper aan de minimum systeemeisen voldoet kan ik deze game niet echt naar waarde beoordelen.
Ik heb zowel FSX als X-Plane in mijn bezit maar ik heb niet echt een favoriet. Nu echter Microsoft Flight niet veel bijzonders schijnt te zullen worden is een overstap naar X-Plane vrij logisch, voor mij althans.
De kwaliteit van de vliegtuigen is prima en ook aan add-ons (gratis en/of betalend) geen gebrek.

passero

Legacy Member
kga eens de demo installeren. Mijn laptop moet dat wel aankunnen :D

jads

Legacy Member
Op www.x-plane.com/news (berichtgeving van 24 maart 2012) kan je een filmpje bekijken dat een vergelijking (op grafisch vlak) laat zien tussen Flight, FSX en X-Plane 10.
De drie getoonde programma's gebruiken vergelijkbare grafische settings en geen add-ons.

jads

Legacy Member
Ook de 'Press Release' (berichtgeving van 1 april 2012) is het lezen waard. :D

Black

Legacy Member
Pijnlijk voor Microsoft als ze dat zien en lezen, niet ?

Ik ga misschien toch maar eens overstappen op X-plane...

Alleen jammer dat al het geld ge in FSX gestoken hebt dan zo goed als weggegooid is

Eagle-Eye

Legacy Member
Black zei:
Pijnlijk voor Microsoft als ze dat zien en lezen, niet ?

Ik ga misschien toch maar eens overstappen op X-plane...

Alleen jammer dat al het geld ge in FSX gestoken hebt dan zo goed als weggegooid is
Ze hebben niets meer gedaan dan een goede beschrijving gegeven van wat zo goed als iedereen die ook maar iets kent van Flight Sims, denkt.

Microsoft weet zelf ook maar al te goed dat de reacties uit de FS-community zowat unaniem negatief zijn. Al vanaf het eerste moment dat Flight werd aangekondigd waren er al mensen die kritiek hadden, en die groep is alleen maar gegroeid toen bekend werd dat het geen FS9/FSX-opvolger zou worden.
Waarschijnlijk zaten ze toen helaas al veel te ver in hun MS Flight om het project stop te kunnen zetten en er hun hele garderobe aan te scheuren, dus hebben ze toch maar hun halfbakken poging gereleased. Ik vermoed dat ze ondertussen hopen om toch minstens nog break-even te draaien, maar dat de hoop op meer zo goed als weg is.

Op zich ben ik daar niet echt rouwig om, aangezien Flight voor mij een blamage is in de Microsoft-games die iets met vliegen te maken hebben, maar ik vrees dat er hierdoor misschien geen budget zal zijn om een nieuwe volwaardige MS FS te maken, en dat is wel jammer. Competitie is altijd gezond, en AeroFly en Prepar3D zijn nog lang niet volwassen genoeg om met X-Plane de strijd aan te kunnen gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan