Trebby
Legacy Member
Na lang zoeken ben ik toch wat radeloos aan het worden. Ik heb dus het volgende probleem:
Random crashes waar dan ook in het spel. Dit is dan ook vrij ontmoedigend om FSX verder te blijven spelen. Je zit dan met een PMDG aircraft alles te configureren, je stijgt op en na 3u vlucht plotseling een CTD. Zomaar zonder reden. Je zou voor minder geen goesting meer hebben om het te spelen natuurlijk.
Mijn vraag is, hoe los ik dat op? Ik heb het vroeger met FS9 ook altijd gehad maar minder frequent. En het probleem is er altijd, op mijn oude PC en nu op mijn nieuwe high-end PC ook.
Tweede is het feit dat ik zeer slechte prestaties heb. Mijn PC is niet van de minste: 2500k, 5950 2GB dirt edition, 8GB 1600mhz ram, 128GB Crucial m4 ssd maar ik krijg maar geen verbetering in de prestaties. Ten opzichte van mijn oude pc (e8400, 4850, 4gb ram en geen ssd) heb ik misschien enkele fps winst ookal heb ik dezelfde settings, tricks en tips toegepast. Het is echt om moedeloos van te worden. Zit je daar dan urenlang alles te tweaken maar krijg je er amper 20fps uit en boven een zeer gedetailleerd airport of een grote stad (NYC) is het bijna onspeelbaar (FPS onder 10). Ik zet heus niet alles op het hoogste, ik tweak uitvoerig maar ik krijg het gewoon niet vloeiend.
Dat is trouwens ook een enorme teleurstelling.
Random crashes waar dan ook in het spel. Dit is dan ook vrij ontmoedigend om FSX verder te blijven spelen. Je zit dan met een PMDG aircraft alles te configureren, je stijgt op en na 3u vlucht plotseling een CTD. Zomaar zonder reden. Je zou voor minder geen goesting meer hebben om het te spelen natuurlijk.

Mijn vraag is, hoe los ik dat op? Ik heb het vroeger met FS9 ook altijd gehad maar minder frequent. En het probleem is er altijd, op mijn oude PC en nu op mijn nieuwe high-end PC ook.
Tweede is het feit dat ik zeer slechte prestaties heb. Mijn PC is niet van de minste: 2500k, 5950 2GB dirt edition, 8GB 1600mhz ram, 128GB Crucial m4 ssd maar ik krijg maar geen verbetering in de prestaties. Ten opzichte van mijn oude pc (e8400, 4850, 4gb ram en geen ssd) heb ik misschien enkele fps winst ookal heb ik dezelfde settings, tricks en tips toegepast. Het is echt om moedeloos van te worden. Zit je daar dan urenlang alles te tweaken maar krijg je er amper 20fps uit en boven een zeer gedetailleerd airport of een grote stad (NYC) is het bijna onspeelbaar (FPS onder 10). Ik zet heus niet alles op het hoogste, ik tweak uitvoerig maar ik krijg het gewoon niet vloeiend.
Dat is trouwens ook een enorme teleurstelling.
Je mag er vanuit gaan dat ik echt wel de meest voor de hand liggende zaken al heb nagekeken.