Archief - Op zoek naar een oud gravity game (van internet)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joyrider

Legacy Member
hey,

ik ben opzoek naar een oud (online) spelletje. Ik ken de naam niet meer maar weet nog wel hoe het speelt. Het concept was vrij simpel je had een start punt waar een soort balletje stond en dan een aantal planeten die elk hun eigen aantrekkingskracht hadden. Je gaf het balletje een bepaalde richting via te klikken met de muis en snelheid door de muis te slepen, als je muisknop losliet werd het balletje afgeschoten. Het balletje was dan onderhevig aan de aantrekkingskrachten van de planeten en je moest het balletje nadien in een gat krijgen. Nu wsl bestaan er wel veel varianten hierop maar het was heel simplistisch allemaal. Wat het spel zo super maakte is dat je het balletje soms in een bijna oneindige beweging kon krijgen door het in een bepaalde richting en snelheid te launchen zodanig dat 2 of meer planeten het balletje in beweging hielden, ik kan mij nog herinneren dat ik dat met vrienden deed en men pc snachts liet opstaan (omdat het zolang duurde voor het balletje uiteindelijk in het gat ging of er juist naast ging). Je kon ook via een simpele lijn de weg van het balletje traceren en als je voorhad wat ik hiernet beschreef kreeg je feitelijk 1 scherm vol met van die lijnen.

Ik weet niet meer of het in flash of een java applet was, maar wel dat ik het op een bepaalde site online speelde. Ik heb nu al effe suf gezocht maar zonder een exacte naam en redelijk vage terme vind ik vanalles terug behalve dat wel bepaald spel natuurlijk.

Misschien heeft iemand dit nog gespeeld of nog ergens een url naar dit spel ?

Alvast bedankt

SHIGSY

Legacy Member
Gravity Ball geeft al serieus wat resultaten. Heb je nog iets van jaar in gedachten?

ManhunteR

Legacy Member
Ik denk dat dit een mini-toepassing was dat bij de Encarta-encyclopedie zat.

Verstuurd van mijn HTC Sensation XL with Beats Audio X315e met Tapatalk

joyrider

Legacy Member
heb het spel gevonden:

naam van het spel is doom funnel chasers (had ik nooit kunnen terugvinden met wat ik zocht)

Doom Funnel Chasers

was blijkbaar in shockwave flash gemaakt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan