Archief - Onderzoek MMORPG's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bugno

Legacy Member
Hallo ik ben een 3de jaars student toegepaste psychologie aan de HOWest hogeschool te Brugge. Dit jaar ben ik begonnen aan een onderzoek naar het speelgedrag bij MMORPG's. Hiervoor zoek ik mensen die ooit een MMORPG hebben gespeeld of nog aan het spelen zijn. De leeftijd maakt niet uit. Voorbeelden van MMORPG's zijn: Runescape, Guild Wars, World Of Warcraft, .... . Er zijn bovendien filmtickets te winnen voor de deelnemers.
Deze link mag gerust gedeeld worden, Hoe meer deelnemers hoe nauwkeuriger het resultaat.
Ik dank u alvast voor de medewerking. Laat ook een berichtje achter als je het hebt ingevuld.

Je kan Hieronder op de link Klikken.
Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

h0pje

Legacy Member
Hm, alweer een onderzoek over MMORPG's en verslavingsgedrag. Een grondige literatuurstudie van verschillende onderzoeken zou volgens mij beter werken. Maar soit, ingevuld :)

BubbaKush

Legacy Member
't Is precies een vak geworden op school, enquetes maken over en door gamers? !

Bugno

Legacy Member
@ hopje: Dank je wel voor het in te vullen. Een literatuurstudie is gebeurd en gaf onvoldoende resultaat. In dit onderzoek wordt de link tussen Escapisme als speelmotivatie en gameverslaving onderzocht. Dit is een onderzoek dat niet voorkomt op Vlaamse bodem.
@ bubbakush: Waarom zou ik een onderwerp kiezen voor mijn bachelorproef dat me niet interesseert. Iets wat je interesseert werkt toch veel gemakkelijker en je weet er al meer van zonder een vooronderzoek te doen.

conflict

Legacy Member
ook eens ingevuld maar die onderzoeken zijn altijd hetzelfde

Jehryn

Legacy Member
Ik heb de enquete ingevuld, maar het is een serieus slechte enquete om een onderzoek op te baseren imho.
Alle vragen gaan er vanuit dat iedereen in meer of mindere mate verslaafd aan MMO's waardoor een link met escapisme een logisch verband is. Een dermate subjectieve enquete zal normaal gezien in de prullenmand gegooid worden door eenderwelke prof...

Bugno

Legacy Member
Ik vrees toch dat ik je daarin moet tegenspreken. Dit is in samenwerking met verschillende docenten. Ik ga net hetzelfde aan aan hun, maar zij zeiden dat de hypothesen die ze wouden nagaan enkel bereikbaar waren met dit soort vragenlijst. Toch in elk geval bedankt voor de feedback.

SHIGSY

Legacy Member
Ingevuld Enfin, het is hier al eerder gezegd, het regent onderzoeken maar dat is al zo lang een trend dat het niet meer opvalt.

Dat laatste blokje is in elk geval toch echt om mee te "giegelen". Het zal je maar overkomen dat je zuiver in een MMO duikt als ontspanning zonder bijbedoelingen.

pffftt

Legacy Member
ingevuld, al vind ik dat met die vragenlijst men al een verkeerd beeld heeft over gamen voor je ze invult.


vond het zelfs een beetje triestig , er zijn nog mensen die gamen gewoon als ontspanning , ik denk dat de makers van die enquete teveel naar Ben X gekeken hebben ;)

succes met je studie

M3nt0z

Legacy Member
Kheb al betere vragenlijsten zien passeren in verband met gameverslavingen.

Bugno

Legacy Member
Jongens. Ik wil een link tussen gameverslaving en een bepaalde speelmotivatie onderzoeken. Daarom dat ik ook moet onderzoeken of er gameverslaving aanwezig is. En dat kun je nu eenmaal.alleen.met een specifieke vragenlijst. Ik doe.dit onderzoek uit interesse en niet om de mmorpg spelers in een freak hoekske te duwen. Ik ben ook een fan van het mmorpg genre. Maar toch merci voor het in te vullen. Ge kunt nu eenmaal.niet ontkennen dat er in dit genre een hoger percentage no.lifers zijn dan.bij andere genres. Dank u wel voor de feedback ik zal hem in mijn achterhoofd houden. Thx guys

cantharides

Legacy Member
Voila zie ingevuld.
Spijtig dat er geen verband/link tussen gamen en tv kijken in de vragen voorkomt. Want ik vermoed natuurlijk dat iemand die meerdere uren gamed, minder tv zal kijken dan de gemiddelde andere vlaming.

h0pje

Legacy Member
Klopt, uit onderzoek blijkt dat er dan een verschuiving optreed. Tijd die je in de ene activiteit steekt, kan je logisch gezien niet meer in een andere activiteit steken :)

[-AoLP-]Carp

Legacy Member
done!

cantharides zei:
Voila zie ingevuld.
Spijtig dat er geen verband/link tussen gamen en tv kijken in de vragen voorkomt. Want ik vermoed natuurlijk dat iemand die meerdere uren gamed, minder tv zal kijken dan de gemiddelde andere vlaming.

sinds dat ik een half jaartje begonnen ben met swtor kijk ik gewoon geen tv meer :p

Veruca

Legacy Member
Het is dat ze tegenwoordig zoveel kwaliteitsvolle programma's tonen op TV, he. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan