Archief - Onderzoek IGA & MMORPG´s

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wizardry

Legacy Member
Beste MMO´ers,

Ik doe een onderzoek naar MMO´s en IGA(In-game-advertising). Dit doe ik voor het voltooien van mijn Masterthesis aan de Universiteit Antwerpen.

Ik weet dat jullie hier bedolven worden onder de surveys, dus zal mijn dank extra groot zijn voor wie het invult. :bow:

Wees wel gewaarschuwd het is een vrij lange survey (ongeveer 20 minuten), dus begin er niet aan als je er de tijd niet voor hebt. De survey is ook in het Engels, dus mocht je dat niet zo goed beheersen vul hem dan ook niet in.

Uitgebreide tekst en uitleg staat in de inleiding van mijn survey:

www.thesistools.com/mmorpgsurvey

koetje07

Legacy Member
vanaf vraag 29: Je kan maar op sommige bolletjes klikken, niet allemaal.

Voor de rest mooi gedaan.

Veruca

Legacy Member
wizardry zei:
Wees wel gewaarschuwd het is een vrij lange survey (ongeveer 20 minuten), dus begin er niet aan als je er de tijd niet voor hebt.

Zie, dat begrijp ik dus eigenlijk niet goed. Nu moet je dit natuurlijk niet persoonlijk opnemen, maar waarom moeten die surveys altijd zo lang duren? Jullie vragen mensen of er iemand zo goed is om even een survey in te vullen, maar die dingen duren altijd veel te lang. Kunnen die zaken echt niet korter? 5 minuten max ofzo? Volgens mij is de reden van zo'n survey toch om een zo groot mogelijk beeld te krijgen van iets, maar de tijd dat je soms nodig hebt om er zo eentje in te vullen is al genoeg om mensen af te schrikken. Werkt dus eigenlijk meer in het nadeel van de survey dan wat anders, lijkt me.

wizardry

Legacy Member
@koetje07. Oei, ik hoop dat je ongelijk hebt. Heb daar verder nog niemand over gehoord.

@Veruca. Kan wel maar respondenten vinden is zeer moeilijk, dus proberen we zoveel mogelijk te weten te komen tijdens zo´n onderzoek. De survey is ook eigenlijk langer geworden dan gepland, maar dit betekent wel dat er sowieso iets bruikbaars uit te halen valt. Stel je maakt een survey van 5 minuten en achteraf blijkt je meetinstrument niet te kloppen, dan heeft iedereen het dus voor niets ingevuld. Nu heb ik sowieso iets aan de data, en er zullen altijd mensen zijn die hem niet helemaal invullen.

koetje07

Legacy Member
wizardry zei:
@koetje07. Oei, ik hoop dat je ongelijk hebt. Heb daar verder nog niemand over gehoord.

Ik kon maar op een bepaalde plaats op het bolletje klikken, niet gelijk waar.

Voor de rest helemaal ingevuld.:) moet wel toegeven dat het iets te lang was.

PureFun

Legacy Member
"Anonimously", spell check gebruiken.
Verder zijn de screenshots niet van een browser-game en is de layout niet representatief voor de gemiddelde ad, te rechts uitgelijnd. De ads zijn zelf toegevoegd met wat te simpele html?

wizardry

Legacy Member
@koetje07 Bedankt voor je feedback. Ik zal er in het vervolg mee rekening houden om het niet te lang te maken.

@PureFun. Pijnlijk. Ik hoop dat er verder niet teveel fouten in staan? Op de vragenlijst zelf kan ik hier nu niet inhoudelijk op in gaan.

Verder gaat het super! Keep em coming guys!

DrStrangelove

Legacy Member
Ik vond de screenshots evenmin representatief voor wat je gemiddeld te zien krijgt bij mmo's. Browsergames onder dezelfde categorie onderbrengen is redelijk dubieus.

Maargoed, hopelijk haal je er wat nuttigs uit.

wizardry

Legacy Member
PureFun zei:
Ik heb het niet over de inhoudsverschillen (enkel de advertised producten en plaats van de ad veranderen) maar de page layout en onrealistische whitespace. Heb 2 van je screenshots aangepast:
Origineel http://i.imgur.com/iwaiT.jpg
Aangepast http://i.imgur.com/UHOlb.jpg
Origineel http://i.imgur.com/bs1z0.jpg
Aangepast http://i.imgur.com/VcJyr.jpg

Dit ziet er een stuk beter uit! Erg bedankt maar helaas kan ik op dit moment geen veranderingen meer doorvoeren aangezien ik nu al op n=200 zit.

VictorVonDoom

Legacy Member
nooit gezien in een spel eerlijk gezegd ..of praat je over browser mmorps ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan