Archief - 'n rpg in de aard van morrowind

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElGargamel

Legacy Member
Ik zoek nog een echte leuke rpg (geen hack en slash) in de aard van morrowind. Het leuke ginder was 1st person view, de uitgestrektheid en de vele steden en de vele quests.

Ik zoek terug zoiets in de aard, aangezien ik morrowind ooit geleend had.
Gothic 2 zag me er wel leuk uit, maar minder uitgebreid naar het schijnt, ik bedoel, er is maar 1 grote stad heb ik gehoord.

Ik ben niet zo'n 2D fan omdat je dan niet zo echt in de wereld mee zit.

MMORPG liever niet omdat het maandelijks betalen is en aangezien ik nog student ben en me net een auto aangeschaft heb kan ik maandelijkse kosten best missen.

*edit* Kotor heb ik al gespeeld

Holy Paladin

Legacy Member
gothic2 toch maar, is de enige game die op morrowind lijkt voor zover ik weet
en die ene stad is wel veel groter dan een morrowind stad, en ze is nie leeg gelijk in morrowind

imo is gothic2 ne betere rpg

ElGargamel

Legacy Member
in gothic 2, zijn er daar ook guilds en toestanden?
da je quests voor die guilds moet doen buiten uwe mainquest of is het veelal een lineaire rpg?

Holy Paladin

Legacy Member
er zijn guilds ma die zijn eigelijk in de main quest inbegrepen, veel sidequests ma nie gelijk in morrowind
tis lineairder ja, ma tis gevarieerder enzo

Hyrrix

Legacy Member
Het enige redelijke antwoord dat men daarop kan geven is Gothic 2 (en 1). Je zal zeker niet teleurgesteld zijn.

Qua first-person RPG's is het enige andere deftige waar je aan zou kunnen denken KOTOR, maar dat is - in tegenstelling tot Morrowind & Gothic - zeer lineair.

downset818

Legacy Member
gothic 2 lijkt wel vlotter te spelen (ni op vlak van specs, maar gewoon meer gestroomlijnde gameplay), maar dat spel is zo ongelofelijk buggy dat ik er vrij rap mee ben gestopt. saves gingen kapot, controls veranderden uit zichzelf... tis wel vrij plezant, maar ook ni echt bijzonder spannend.

ik denk ni dat er echt iets exact is in de stijl die ge zoekt.

nazaar

Legacy Member
idd arx fatalis is ook nen first pers rpg, maar speelt zich volledig af onder de grond, maar het is wel knap. Het systeem van spelcasting owned wel

TH€ ON€

Legacy Member
Hyrrix zei:
Qua first-person RPG's is het enige andere deftige waar je aan zou kunnen denken KOTOR, maar dat is - in tegenstelling tot Morrowind & Gothic - zeer lineair.
kon ge KOTOR in first person spelen?

Glor

Legacy Member
Je kon in first person raken maar er niet in lopen :p

OT: Als je een rpg in de aard van mw wilt zoeken zal het moeilijk worden, het speciale eraan is dat het uniek is. Gothic 2 komt nog het meest in de buurt tenzij je daggerfall en arena uit de kast wilt halen:p

Holy Paladin

Legacy Member
nog een goeie raad dan, als ge et nie goe vind int begin, speel gewoon verder :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan