Archief - muis resolutie in xp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonagold

Legacy Member
lo
Er stond hier vroeger in de sticky een guide in de sticky om de resolutie van een logitech optisch muis aan te passen in de registry van win xp.

Iemand die dat nog heeft?

Fraggie

Legacy Member
Accu zei:
Logitech MX series

Logitech MX Perfecte configuratie
Logitech drivers hebben standaard nzegatieve muis acceleratie (minder registratie bij snelle bewegingen) en MS drivers gebruiken de resolutie niet van de nieuwe MX reeks. Dit zorgt voor het beste van de 2:

1) Download de Mouseware 9.75 drivers mw975enu.exe (http://www.logitech.com).

2) Extract ' mw975enu.exe ' naar een tijdelijke directory,
doe dit door op mw975enu rechterklikken en dan extract files... te kiezen (met winzip of winrar)

3) Verwijder vorige versies van MouseWare drivers door in Configuratiescherm Add/Remove programs te doen.

4) Reboot. Wanneer Windows nieuwe muis detecteert druk cancel (geen driver install)

5) Start - Settings - (Control Panel) - (System) - [HardWare] - |Device Manager| + Mice and other pointing devices |_ Right+click de muis daar (waarschijnlijk iets als HID-compliant) en klik op -properties- - [Driver] - |Update Driver| - |Next| - (*)Check Display a list of known.... - |Next| - |Have Disk| - Selecteer de directory waar je de MouseWare drivers ge-extract hebt, en de correcte subdir van uw OS (winxp, win98..)

7) Je ziet dan een lijst van compatibele muizen, kies
logitech en selecteer de muis die je hebt.

*Gebruikt ge een USB mouse, kies MX3/500 optical. Een PS/2 mouse, kies MX3/500 PS/2
Klik OK en NEXT.

Voor USB moet het iets zijn zoals:

HID-compliant MX500 Optical Mouse
of MX300.

8) Reboot (normaal werkt alles nu, zoniet kies een
ander .INF bestand)

In het configuratie-scherm - Muis zie je nu dat het niet de gewone logitech drivers zijn, zet acceleratie af en kies de gewenste snelheid.

9) Open regedit (start - run -regedit). Verander de volgende waarden in CurrenControlSet000, 001 en alle CurrentControlSets die er mogen zijn:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Services\lmouflt2\Parameters\OpticalMouse12\0000
(met een MX300 is het OpticalMouse11)

MouseSpeedX = 50
MouseSpeedY = 50
Acceleration = Off
Resolution = 8

*Resolution is nu 800 DPI (hoge logitech waarde) en
snelheid is default/medium.
12345
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan