Archief - Live Retro Gaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LouGarou

Legacy Member
Misschien is het jullie opgevallen of niet, maar we doen al eventjes aan live gaming en nu we ons materiaal aan de praat hebben gekregen om met consoles te werken, hadden we ook graag retrogames uitgezonden.

Nu is mijn vraag naar jullie toe of jullie goede ideetjes zouden hebben, games die zeker moeten gespeeld worden, of noem maar op.

Momenteel hebben we volgende consoles in ons bezit die werden getest en werken:

-N64
-NES
-PSX
-PS2

Moesten jullie weten of een Mega Drive ook zou werken met een HD pvr, laat het gerust weten ^^

Den_Hidde

Legacy Member
Op de nes kan ik jullie alvast Batman aanraden (er zit wat herkenbare muziek in die in de Arkam games ook voor komt) + het is een heel goed spel !
andere Nes games die de moeite zijn: uiteraard SMB3, battletoads, Turtels(<want dat was de shit in de nes tijdperk) probotector uiteraard ook, er zijn er best veel ;)

Goed initiatief allesins al die recent stuff is voor ons oldies niet zo boeiend :D

KillingRaptor

Legacy Member
Ey ey, Turtles is nog altijd de shit hoor! :p
N64 aanraders: Zelda Ocarina of Time, Super Mario 64
NES aanraders: Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Double Dragon II, Shadow Warriors, alle Mega Man games
PS1 aanraders: Final Fantasy VII, VIII en IX, Dino Crisis 2, Resident Evil, Metal Gear Solid
PS2 aanraders: Final Fantasy X, Metal Gear Solid 2 en 3, Dragon Quest VIII, Ico, Kingdom Hearts 1 en 2, Rez, Tenchu: Wrath of Heaven, Transformers

PHOBIAS

Legacy Member
N64: Conkers bad fur day, Banjo kazooie
NES: Battletoads, Ducktales, Ninja Gaiden

Trouwens, geen SNES, NGC of XBOX? :)

Private Joker

Legacy Member
Als het live is, zou ik alvast geen RPG's aanraden. Die starten veel te traag of je moet al een save file hebben (of meerdere) en hierop verder werken.

KillingRaptor

Legacy Member
Private Joker zei:
Als het live is, zou ik alvast geen RPG's aanraden. Die starten veel te traag of je moet al een save file hebben (of meerdere) en hierop verder werken.

Een beetje voorbereiding mag wel hé. :p

Private Joker

Legacy Member
Ja ok, maar stel dat je het spel nog niet hebt gespeeld. Wil je het dan wel zo bekijken?
Misschien bij FFVII wel dan want ik kan dat echt niet langer spelen dan een half uur...

LouGarou

Legacy Member
souldoubt zei:
Gewoon een tip: Pas uw decor aan deze keer ;)
Ons decor? Welk decor? xD

@phobias: momenteel niet neen.

En RPG's tonen we inderdaad liever niet. Om vooral niet te spoilen en na 1-2 uur hebde praktisch niks gezien :)

Claudio VO

Legacy Member
zie je , ze noemen de PS2 ook al retro :x

;)

jk , en nen dreamcast bvb.

aaan RPG zou ik zoals jullie , wijselijk niet beginnen. enkele vlotte games zoals turtles , Streets of rage 2 , Shmups ( REZ , Ikaruga , Raiden ).
oh, en waarom niet een lightgun game ? altijd dikke fun . lekker Arcade style :)

Yuri

Legacy Member
Claudio VO zei:
zie je , ze noemen de PS2 ook al retro :x

;)

jk , en nen dreamcast bvb.

aaan RPG zou ik zoals jullie , wijselijk niet beginnen. enkele vlotte games zoals turtles , Streets of rage 2 , Shmups ( REZ , Ikaruga , Raiden ).
oh, en waarom niet een lightgun game ? altijd dikke fun . lekker Arcade style :)

Lightguns werken niet op HD tv's. :(

LouGarou

Legacy Member
GoldenEye en Mario Kart zullen er zeker aankomen, mijn exemplaren indertijd wel verkocht, dus ik zal ze eerst opnieuw moeten kopen :p

Ik zie hier al leuke ideetjes, maar er mogen er gerust meer :p

De eerste retrostream zal trouwens SMB3 worden :)

junglist_clint

Legacy Member
Mario party is pure multiplayer fun.
snes: donkey kong, mortal kombat, street fighter...
psx: fighting force, Spyro :)

souldoubt

Legacy Member
EliasAdam zei:
Ons decor? Welk decor? xD

Is het niet dat programma waar er eens, voor een retro-aflevering iemand Halo kwam spelen? Stond/hing daar toen vol reclame voor splinternieuwe games, en hoewel ik persoonlijk Halo niet echt als retro beschouw, die nieuwe reclame dat kwam toen niet echt professioneel over :p

Claudio VO

Legacy Member
Yuri zei:
Lightguns werken niet op HD tv's. :(

dat weet ik jammer genoeg , maar al te goed :help: ma , bon ....
ze kunnen toch de gameplay uitzenden. spelen moet dan wel op een CRT.

LouGarou

Legacy Member
souldoubt zei:
Is het niet dat programma waar er eens, voor een retro-aflevering iemand Halo kwam spelen? Stond/hing daar toen vol reclame voor splinternieuwe games, en hoewel ik persoonlijk Halo niet echt als retro beschouw, die nieuwe reclame dat kwam toen niet echt professioneel over :p
Nee, dat is GUNK live gaming. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan