Archief - Linux client

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sluysen

Legacy Member
Is er hier ondertussen al iets van gekomen? Ik weet dat blizz vroeger zei dat ze een gingen maken..

Ik begin het serieus op m'n heupen te krijgen van al de miserie met windows. Ook wetende dat eederwelke pc vlotter draait met linux op..

Dus zijn er mensen die werken met linux en daarop kunnen wow'en?

Destiser

Legacy Member
Linux client zal er nooit komen, maar het draait wel via WINE (gebruik de extra layer PlayOnLinux voor meer gebruiksgemak)

Slynx

Legacy Member
kan je zonder probs draaien onder wine zoals hierboven gezegd. Ik doe het nog steeds.
Zijn genoeg tuts te vinden hoe je dit in orde moet krijgen, even googlen ;)

Raanº³

Legacy Member
Warcraft onder linux is zeker mogelijk met WineHQ/.

Hoewel ik het de laatste tijd niet heb uitgetest, vond ik het redelijk stabiel om met de opengl flag te spelen ;)

hier heb je meer info.

Ik had Warcraft al op mijn harde schijf staan, waardoor ik meteen de Launcher kon openen met Wine.

sluysen

Legacy Member
ik heb het eens met wine en playonlinux geprobeerd, en na 5 seconden ogrimar was de vloer, lucht, huizen,... gewoon zwart.

niet echt speelbaar dus, vgl met 60-70fps in windoos

zarathustra

Legacy Member
sluysen zei:
Euh, traag, irritant, vol met bugs, ...?

Dat is tegenwoordig meer een user issue dan een OS issue. Dus als je windows traag en irritant werkt zal je Linux distro na een paar weken waarschijnlijk net hetzelfde zijn.

sluysen

Legacy Member
toch niet hoor, enkele weken na een fresh install al meteen bluescreens, random freezes, drivers die plots niet meer werken..

terwijl 95% van m'n pc beter werkt op linux, enkel wifi driver doet lastig (en de batterij wordt opgevreten door linux precies)

Slynx

Legacy Member
sluysen zei:
ik heb het eens met wine en playonlinux geprobeerd, en na 5 seconden ogrimar was de vloer, lucht, huizen,... gewoon zwart.

niet echt speelbaar dus, vgl met 60-70fps in windoos

Kan je toch maar even beter is controleren of je de juiste drivers geinstalleerd hebt voor je videokaart.
Anderzijds, als je zoveel last hebt van bsod's op je windows, en bovenvermelde problemen onder linux, kan het evengoed zijn dat je toch ergens problemen hebt met je graka hoor, probeer eens met een andere?

Je kan ook nog even proberen met PlayOnLinux + wine, waarvan hier een tutorial staat:

How-To Play World of Warcraft on Ubuntu Linux Smoothly

zarathustra

Legacy Member
sluysen zei:
toch niet hoor, enkele weken na een fresh install al meteen bluescreens, random freezes, drivers die plots niet meer werken..

terwijl 95% van m'n pc beter werkt op linux, enkel wifi driver doet lastig (en de batterij wordt opgevreten door linux precies)

dat klinkt meer als een hardware probleem dan iets anders. Zeker gezien de issues die je beschrijft met de linux client.

sluysen

Legacy Member
over gebruiksgemak van linux tov windows praat ik nog niet..:p

@slynx, mijn laptop zou het dan zeker ook moeten draaien als ik kijk naar de hardware van die link.

Hp Elitebook 8540p hier. Merk wel dat hp en linux niet de beste vrienden zijn als ik zo wat de ubuntuforums doorlees

MJ!

Legacy Member
sluysen zei:
Euh, traag, irritant, vol met bugs, ...?

No offense dude, maar wat hierboven al geopperd werd is gewoon waar, dit is een user-issue... Windows 7 is allesbehalve traag, irritant (ook al is dat tot op zekere hoogte subjectief) en vol met bugs. Als jij bsod's krijgt en andere zooi krijgt, dan doe je waarschijnlijk zelf foute zaken met je OS of moet je de hardware eens nakijken. Alternatieve OS'en zijn mooi en al wat je wil, maar eerlijk is eerlijk en Microsoft heeft met Windows 7 een goed systeem afgeleverd.

sluysen

Legacy Member
tis daarom dat ik nergens problemen mee heb op linux? behalve een wifi driver die lastig doet?

Probeer eens visual studio 2010 te draaien in combinatie met een random programma, je zal wel merken hoe vlot het gaat in samenwerking met win7..
Win7 blijft een afkooksel van NT..

en gebruiksgemak is toch ook iets belangrijks, en daar doet windows zwaar onder, nog een reden dat ik voor iets anders wil kiezen..

MJ!

Legacy Member
Ik vind dat Windows absoluut niet hoeft onder te doen op vlak van gebruiksgemak, maar dat is ook vrij subjectief en bijgevolg zinloos om over te discussiëren. Laat het ons erop houden dat ik niet echt akkoord ga met jouw gevoel over Windows (en ik ben geen Windows-fanboy, dat terzijde..) :)
Ik draai zelf geen Visual Studio dus daar kan je zeker wel een punt hebben!

Senn0

Legacy Member
sluysen zei:
tis daarom dat ik nergens problemen mee heb op linux? behalve een wifi driver die lastig doet?

Probeer eens visual studio 2010 te draaien in combinatie met een random programma, je zal wel merken hoe vlot het gaat in samenwerking met win7..
Win7 blijft een afkooksel van NT..

en gebruiksgemak is toch ook iets belangrijks, en daar doet windows zwaar onder, nog een reden dat ik voor iets anders wil kiezen..

VS2010 staat hier elke dag open met 10 andere programma's, ik heb daar toch geen enkel probleem mee..

sluysen

Legacy Member
bij mij flipt dat bij het minste dat er nog open staat (chrome, media player, ...)
VS is al genoeg vastgelopen op mijn pc.

Als ik nu een gratis OS wil gebruiken ipv een betalend is dat mijn goed recht. Ik vind linux veel aangenamer om mee te werken, het ondersteunt meer functionaliteit van m'n laptop vgl met win7 (multi touchpad, bluetooth die op windows nergens te vinden is, ...)

enkel voor games is het voorlopig een minder alternatief, tot ik ze deftig krijg werken

Raanº³

Legacy Member
ik heb ook geen problemen met W7, VS .NET 2010 of iets anders :P

Ben je zeker dat het niet aan jou / hardware ligt?

sluysen

Legacy Member
eigenlijk wel. Ik heb al enkele keren tijdens de les een random VS crash gehad, 1 keer met een flikkerend bluescreen erna ook. VS is vastgelopen... en dan wit VS scherm. En die ene keer een bluescreen.

Laptop heeft vorig jaar perfect photoshop/flash/flash builder/illustrator of meerdere tegelijk gedraait, zonder crashes en bluescreen.

Maar dit gaat al lang niet meer over wow & linux :p

Ik heb even gekeken voor mijn grafische kaart. Bij additional drivers staat allesinds de recentste versie actief, dus geen idee waarom ik zwarte vlekken krijg in wow
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan