Yusifer
Legacy Member
Sinds Blizzard niet erg behulpzaam is, kom ik jullie er eens mee lastig vallen.
Sorry voor de wall of text.
Met patch 4.3 speel ik weer wat WoW. De dag vóór de patch, 6 december dus, had ik al zitten spelen, een raid gejoined en wat PvP gedaan. Mijn FPS was behoorlijk hoog, in de raid bijvoorbeeld had ik tijdens de seed phase van Ragnaros (op 25-man) 40+ fps. In Orgrimmar heb ik overal minstens 70 fps, en in heel Firelands niet lager dan 100-120 fps.
Dan BAM de patch komt. Ik log in, en ik merkte al meteen wat fps problemen. Waar ik 70 fps had in Ogrimmar (zelfs op de drukste tijden welteverstaan), is het nu 30-40, soms zakt het zelfs even naar 10 en ik merkte lag op. Ik joinde LFR, op Morchok bijvoorbeeld veel lag en een lange screenfreeze op het moment dat we gepulled worden door boss bij Black Blood, bijna lang genoeg om dood te gaan van de black blood. Dat is niet normaal en ik ging op onderzoek uit en probeerde verschillende methoden uit.
Mijn PC is, in a nutshell, het volgende:
- CPU: i5-2500k (met als koeler een Scythe Mugen 3, maar nog niks overclocked)
- Graka: 6950 CF (2GB versie, niet de 1GB)
- RAM: 8 GB
- Moederbord: Z68X-UD3H-B3
- Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium x64
Indien nodig kan ik zelfs een volledige dxdiag posten van m'n systeem. Deze PC is nog maar 30-40 dagen oud.
WoW is geïnstalleerd op een SSD-schijf, een Crucial M4 128GB geloof ik, maar het is een veel aangeraden SSD hier. En er staat nog 30 GB vrij. Aan de CPU ligt het niet, die staat na een uur van LFR op maximum 51 graden.
De volgende methoden heb ik geprobeerd:
- Alle addons uitschakelen
- WTF, Cache & Interface verwijderen (+ Repair Tool gebruikt)
- CrossFire in- en uitschakelen
- Nieuwste drivers van zowel grafische kaart (11.11c) en moederbord geïnstalleerd
- Windows Vista Service Pack 2 geïnstalleerd, hetzelfde voor Microsoft .NET Framework
- Alle achtergrondprogramma's uitgeschakeld
- Windows opgestart in selectieve start-up
- Ingame options op Low gezet
- AVG Pro een volledige scan laten doen
- AVG PC TuneUp 2011 alle fouten laten vinden & herstellen
Peins dat dit alles is. Ik heb uiteraard al een ticket naar Blizzard gestuurd en gezegd dat ik bovenstaande methodes al geprobeerd had. Hun enige antwoord was alle bovenstaande methodes. Verdomde mongolen lazen niet verder dan de eerste zin... En daar wachtte ik 3 dagen voor.
Wat deze maand nog mogelijk zal gebeuren is dat ik Windows 7 aanschaf, en voor de installatie een volledige format doe. Maar ik betwijfel of dit wel het probleem oplost.
FPS is, voor zover ik weet, een hardware issue. Maar al mijn andere games werken perfect (bijvoorbeeld Crysis, ik moest wel CF uitschakelen maar anders kon ik het eindlevel op het vliegdekschip op allerhoogste details spelen met niet lager dan 40 fps, en CPU niet warmer dan 60 graden denk ik). Het is WoW en alleen WoW die problemen veroorzaakt. Ik mag dan wel mijn PC zelf geassembleerd hebben, maar moest het echt aan de hardware liggen, dan zou ik dat toch al veel eerder hebben moeten opmerken en/of zouden m'n andere games er toch ook last van moeten hebben? Wat dus niet het geval is...
Hopelijk raken jullie voorbij deze wall of text en weten jullie raad.
Sorry voor de wall of text.Met patch 4.3 speel ik weer wat WoW. De dag vóór de patch, 6 december dus, had ik al zitten spelen, een raid gejoined en wat PvP gedaan. Mijn FPS was behoorlijk hoog, in de raid bijvoorbeeld had ik tijdens de seed phase van Ragnaros (op 25-man) 40+ fps. In Orgrimmar heb ik overal minstens 70 fps, en in heel Firelands niet lager dan 100-120 fps.
Dan BAM de patch komt. Ik log in, en ik merkte al meteen wat fps problemen. Waar ik 70 fps had in Ogrimmar (zelfs op de drukste tijden welteverstaan), is het nu 30-40, soms zakt het zelfs even naar 10 en ik merkte lag op. Ik joinde LFR, op Morchok bijvoorbeeld veel lag en een lange screenfreeze op het moment dat we gepulled worden door boss bij Black Blood, bijna lang genoeg om dood te gaan van de black blood. Dat is niet normaal en ik ging op onderzoek uit en probeerde verschillende methoden uit.
Mijn PC is, in a nutshell, het volgende:
- CPU: i5-2500k (met als koeler een Scythe Mugen 3, maar nog niks overclocked)
- Graka: 6950 CF (2GB versie, niet de 1GB)
- RAM: 8 GB
- Moederbord: Z68X-UD3H-B3
- Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium x64
Indien nodig kan ik zelfs een volledige dxdiag posten van m'n systeem. Deze PC is nog maar 30-40 dagen oud.
WoW is geïnstalleerd op een SSD-schijf, een Crucial M4 128GB geloof ik, maar het is een veel aangeraden SSD hier. En er staat nog 30 GB vrij. Aan de CPU ligt het niet, die staat na een uur van LFR op maximum 51 graden.
De volgende methoden heb ik geprobeerd:
- Alle addons uitschakelen
- WTF, Cache & Interface verwijderen (+ Repair Tool gebruikt)
- CrossFire in- en uitschakelen
- Nieuwste drivers van zowel grafische kaart (11.11c) en moederbord geïnstalleerd
- Windows Vista Service Pack 2 geïnstalleerd, hetzelfde voor Microsoft .NET Framework
- Alle achtergrondprogramma's uitgeschakeld
- Windows opgestart in selectieve start-up
- Ingame options op Low gezet
- AVG Pro een volledige scan laten doen
- AVG PC TuneUp 2011 alle fouten laten vinden & herstellen
Peins dat dit alles is. Ik heb uiteraard al een ticket naar Blizzard gestuurd en gezegd dat ik bovenstaande methodes al geprobeerd had. Hun enige antwoord was alle bovenstaande methodes. Verdomde mongolen lazen niet verder dan de eerste zin... En daar wachtte ik 3 dagen voor.
Wat deze maand nog mogelijk zal gebeuren is dat ik Windows 7 aanschaf, en voor de installatie een volledige format doe. Maar ik betwijfel of dit wel het probleem oplost.
FPS is, voor zover ik weet, een hardware issue. Maar al mijn andere games werken perfect (bijvoorbeeld Crysis, ik moest wel CF uitschakelen maar anders kon ik het eindlevel op het vliegdekschip op allerhoogste details spelen met niet lager dan 40 fps, en CPU niet warmer dan 60 graden denk ik). Het is WoW en alleen WoW die problemen veroorzaakt. Ik mag dan wel mijn PC zelf geassembleerd hebben, maar moest het echt aan de hardware liggen, dan zou ik dat toch al veel eerder hebben moeten opmerken en/of zouden m'n andere games er toch ook last van moeten hebben? Wat dus niet het geval is...
Hopelijk raken jullie voorbij deze wall of text en weten jullie raad.
