Archief - Lag in SC2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HydroliqueOne

Legacy Member
Hallo,

Sinds een paar weken geleden heb ik lag in starcraft, het rare is dat het er soms is en soms niet. En ik zou echt niet weten aan wat het zou kunnen liggen.
Iemand een oplossing?

Drivers zijn up-to-date, viruscan gedaan.

Greetz,
Hydro

Prior

Legacy Member
Teveel units op 1 scherm en uw grafische kaart die het niet aankan?

steve shit

Legacy Member
virusscanner die begint te scannen terwijl je ingame bent?

Kingfisher

Legacy Member
Windows die weer een paar updates er aan het doorpushen is?

HydroliqueOne

Legacy Member
Ligt niet aan grafische kaart want heb geen fps drops ofzo tijdens veel units.
Viruscanner staat uit tijdens het gamen.
Dat van die windows updates kan wel, maar dat duurt dan toch niet zo lang?

t0tec

Legacy Member
Nja, kan ook aan het internet liggen, dat lijkt me dan logischer niet? Niemand anders dat op u netwerk zit tijdens gamen?

Lethall

Legacy Member
Is het mogelijk uw probleem iets beter te beschrijven, want zeggen "ik heb last van lag" is zoals naar de dokter gaan en zeggen "ik voel mij niet zo goed".

Daarmee is die mens ook niet zoveel.

Paar mogelijkheden/omschrijvingen.

-Geen visuele lag, maar er is een grote input delay/het duurt lang tot acties worden uitgevoerd
->hoge latency/ping

-Het spel dat freezed iedere paar seconden waarna uw units opeens aan 5 keer hun normale snelheid lopen
->packetloss

-Gebeurt het op bepaalde maps?
->bijv op mijn oude pc liep sc2 goed, maar vanaf ik op xnc over die putten ging lagde alles toe

-Pc-specs/ram, veel mogelijkheden hier, maar bijvoorbeeld te weinig ram voor uw huidige instellingen leid effectief tot "lag"

-hebt ge uw fps op staan om dat te controleren, en hebt ge effectief in de singplayer of vs een hoge Ai (die effectief veel units maakt, eventueel 1vs4) getest als het effectief aan uw pc ligt of aan uw netwerk
Kan bijvoorbeeld evengoed liggen aan overheaten van uw videokaart, nooit problemen en deftige fps tot ge op een warme dag eens een paar uur aan een stuk speelt.

-Hebt ge al eens alles afgezet wat niet cruciaal is in het draaien van uw pc, aangezien de meeste vrij veel "brol" hebben draaien op de achtergrond dat eventueel begint up te daten.

Dus probeer eerst al 200% zeker te zijn dat het niet aan uw pc zelf ligt, en omschrijf die "lag" eens wat beter zodat we al weten wat effectief het probleem is en dan kan iedereen u verderhelpen.

HydroliqueOne

Legacy Member
Het gaat voornamelijk over de hoge latency/ping en packetloss.
fps staat altijd op om het te controleren en er zijn geen drops.
Als ik game ben staan er bijna geen andere programma's op.
Zit op een draadloos netwerk samen men mijn vader en broer, zij zitten gewoon te surfen en niets te downloaden. Zou niet weten aan wat het ligt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan