Archief - Klein Anno 1404 probke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Woutichon

Legacy Member
Hey,

In afwachting van me Anno 2070 aan te schaffen heb ik Anno 1404 nog eens van 't schap gehaald. Ik kom een klein probleempje tegen en heb me gek gezocht naar een antwoord, maar ik kan het niet direct vinden.

Om ijzer te maken is erts en kolen nodig. Ik had eerst een charcoal burner's hut te ver van de iron smelter gebouwd, dus alle coal ging naar het warehouse en mijn ijzersmelter stond met zijn duimen te draaien. Ik heb de charcoal burner's hut dan maar in zijn radius gezet, en ja, nu produceert hij ijzer. Het (minor) probleempje is nu dat er 10 coal in mijn warehouse zit te beschimmelen. In vorige Anno-reeksen ging de ijzersmelter dit nog uit het warehouse halen en kon je dus als het ware surplus grondstoffen in het warehouse bewaren voor geval van nood. Maar ik kan de ijzersmelter er niet toe brengen die 10 coal uit het warehouse te halen - als ik de charcoal hut op non-actief zet, dan zit hij binnen de kortste keren vast omdat hij geen coal heeft. Terwijl er in het warehouse 100m verderop nog 10 eenheden liggen!

Tis een stom klein ding en ik ben waarschijnlijk gewoon wat autistisch aan 't doen, maar die 10 coal steekt mijn ogen uit... :-) Iemand een idee?

fty

Legacy Member
Gooi die coal in de zee ergens ver weg en het probleem is opgelost :p

Staat die warehouse in de 'groene' zone van u smelter? Het is al lang geleden dat ik het nog gespeeld heb dus het kan zijn dat het gewoon onmogelijk is ook :)

Yusifer

Legacy Member
Waarschijnlijk nutteloze vraag, maar er is toch wel een weg verbonden naar uwe ijzersmelter he? En als je op je ijzersmelter klikt, kijk dan of een warehouse groen aangeduid wordt.

Het kan geen kwaad dat je coal eerst naar je warenhuis gaat, het komt sowieso bij je ijzersmelter terecht. (het is natuurlijk wel sneller door hem dichter bij je kolenmijn te zetten)

Woutichon

Legacy Member
Mja, het was gewoon stom van mij om dat niet te proberen. De smelter stond in de groene zone van m'n warehouse, maar niet omgekeerd. Hij ging dus geen coal halen in het warehouse. Bij wijze van test heb ik m'n kolenbrander weer op non-actief gezet en de ijzersmelter tegen het warehouse, en dan ging hij wel braafjes z'n coal ophalen in het warehouse.

En ja, tis een beetje muggeziften, uiteindelijk is da maar coal da ni veel kost, maar het zou toch op de een of andere manier mogelijk moeten zijn extra grondstoffen in uw warehouse te bewaren voor later. En dat is het dus, ze moeten alleen wederzijds in elkaars zone staan, en niet alleen van het warehouse uit.

Dus, alles opgelost. Bedankt voor de tips!

Yusifer

Legacy Member
Als je een coalhut gebruikt (eentje die bomen afkapt voor coal) is 1 ijzersmelter genoeg. Gebruik je een coalmine (die de coal uitgraaft), die levert evenveel op als 2 coalhuts. Moest je die info nog niet weten. ;)

Woutichon

Legacy Member
Ik zat nog met de charcoal burner's hut bezig op dat moment, was een beginnend stadje... Natuurlijk zal ik wel upgraden als het zo ver is :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan