Archief - IVAO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vince23

Legacy Member
Hey,

wat is IVAO en hoe gebruik je het etc.
Is het een vliegsimulatorprogramma of dergelijke?

MVG

passero

Legacy Member
Denk dat Eagle-Eye u wel nen grote uitleg kan geven hierover ;)

IVAO is een netwerk van mensen die graag flight simulator spelen. Ik vermoed (ben niet 100% zeker) dat vooral gericht is op MS Flight Simulator.
Je kan je aanmelden als piloot of als ATC en dan vliegen maar (of controllen maar :D )

IVAO maakt gebruik van een aantal addons voor MS FS om FS om te toveren tot een MMOFS...

Eagle-Eye

Legacy Member
Hey,

Zoals passero zegt ben ik waarschijnlijk inderdaad degene die je moet hebben hier, als het over IVAO gaat. :)


IVAO (homepage, voluit de International Virtual Aviation Organisation) is een gratis online netwerk, waarop mensen die in luchtvaart geïnteresseerd zijn zich kunnen aanmelden als piloot, als luchtverkeersleider of beide.

Als piloot heb je uiteraard een Flight Simulator nodig. De ondersteunde FS'en waar ik zeker van ben zijn FS 2004 (FS9), FSX en X-plane 9. Ik denk dat X-Plane 10 ondertussen ook ondersteund is en het is mogelijk dat FS 2002 ook nog ondersteund is.

Als luchtverkeersleider heb je niks meer nodig dan de speciale controller-software die door hen gemaakt is.


Je aanmelden kun je hier doen. Tijdens de registratie zul je enkele gegevens moeten invullen:
- je naam en voornaam (echte gegevens zijn verplicht op het netwerk)
- geldig e-mailadres
- taal
- land (bepaalt in welke divisie je terecht komt)
- of je kiest om ATC en/of piloot te zijn op het netwerk (kan later nog veranderd worden)

Na het registreren krijg je een mail met daarin een VID en 2 wachtwoorden (IVAN- en WEB-wachtwoord). Het IVAN-wachtwoord wordt gebruikt om je in te loggen op het netwerk, het WEB-wachtwoord is voor de website.

Eens geregistreerd, kun je de speciale IVAO-software, waarover ik hierboven al sprak, hier downloaden.
Als piloot heb je IVAP (x-IVAP voor X-plane) nodig, als luchtverkeersleider IVAC.


Denk dat je daarmee voorlopig al verder kunt. Als je nog meer vragen hebt, kun je ze altijd hier stellen. :)

Greets,

wallydr

Legacy Member
Ligt het aan mij of werkt de website van de belgische divisie niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan