Archief - iOS game Old School Dinosaur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iTon

Legacy Member
Sinds enkele maanden ben ik begonnen met het ontwikkelen van een iOS/Android applicatie "Old School Dinosaur"
Het spel draait om een dinosaurus die het groot wil maken door de vette breakdancing moves neer te zetten.
De engine die gebruikt wordt is Shiva 3D van stonetrip ( ShiVa 3D Game engine with development tools ). Hierdoor zal de omgeving en de bewegingen dynamisch aanpassen aan de gameplay.
Het spel zelf gebruikt "Tap The Beat" techniek met een RPG element (upgraden en unlocken van moves, samenstellen van choreo )
Indien er mensen zijn die funky beats of artwork bezitten, alle hulp is welkom.
Ik ben eveneens opzoek naar iemand die de stem wil zijn van een Belgische B-Boy.
2D art wordt getekend door een zeer getalenteerde gast ShadMan ( Shadbase - Violence and Bloodshad! )

Edit 1: Ik ben eveneens op zoek naar de beta testers die in bezit zijn van iPhone 3GS/iPod 4G en hoger. (het zal wel nog 1-2 maanden duren voor een degelijke alpha release)

Menu2.jpg


Dino_Rigging_Face.jpg

GammaGamer

Legacy Member
iTon zei:
Het spel draait om een dinosaurus die het groot wil maken door de vette breakdancing moves neer te zetten.
Wa hebde gy gesmoord? :unsure:

OT: ziet er wel zalig uit :o

Therapy

Legacy Member
Die achtergrond ziet er vet uit! Leuke stijl, kan je helaas niet helpen met je vragen maar in elk geval veel succes met het project. Zou zelf ook heel graag iOS apps maken dus wel leuk om eens te zien. :)

MaartenJ

Legacy Member
Vet! Amai, heeft u zelf, buiten ShadMan gerekend, veel voorkennis van programmeren en grafisch design? Ja waarschijnlijk...

Ik heb wel 1 vraagje, als u ooit van plan bent deze te releasen. Moet u dan geen publicatiegeld betalen aan de software makelaar? In dit geval Shiva 3D engine?

iTon

Legacy Member
3de jaar student Ingustrieel Ingenieur. Heb 7tal jaar ervaring met programmeren in verschillende projecten.
Van graphic design ken ik helemaal niets, maar werk samen met iemand die het nu professioneel doet. Vriendin werkt aan marketing en marktonderzoek. Iemand van newgrounds community helpt ook met design en old skoot beats. Shad voor de 2d tekeningen. Toch al heel wat mensen voor een klein projectje

iTon

Legacy Member
Dinosaurus was getekend in 2D door Shad waaruit ik in 3ds max een 3D ontwerp kon maken.

Als iemand leuke ideen heb ivm wat ik hier probeer te maken, zou heel leuk zijn moest jij die hier delen

@MaartenJ Shiva 3D was 149 euro, hiermee kun jij voor de rest gratis games maken voor alle mobiele devices (tegenover 399 met unity, per platform). iOS developer program is ook nog 99 dollar, android is 25

dragonsketch2x2.jpg

Rigging.png

MaartenJ

Legacy Member
iTon zei:
Dinosaurus was getekend in 2D door Shad waaruit ik in 3ds max een 3D ontwerp kon maken.

Als iemand leuke ideen heb ivm wat ik hier probeer te maken, zou heel leuk zijn moest jij die hier delen

@MaartenJ Shiva 3D was 149 euro, hiermee kun jij voor de rest gratis games maken voor alle mobiele devices (tegenover 399 met unity, per platform). iOS developer program is ook nog 99 dollar, android is 25

Hiervoor zou ik speciaal een iPhone/iPod kopen. Artwork ziet er echt goed uit, die 2d tekening van de dino is knap. Hebben jullie geen blog waar jullie updates posten? Dat zou van pas komen, of gaan jullie ergens anders of misschien nergens updaten?

iTon

Legacy Member
Blog, nooit aan gedacht. Kan zeker handig zijn.
Er komt sowieso een website, naar de alpha toe.
P.S. Het spel zal eveneens onder een freemium model werken, gratis om te spelen met beperkte featureset, 99cent voor de volledige versie

Kennaah

Legacy Member
iTon zei:
Blog, nooit aan gedacht. Kan zeker handig zijn.
Er komt sowieso een website, naar de alpha toe.
P.S. Het spel zal eveneens onder een freemium model werken, gratis om te spelen met beperkte featureset, 99cent voor de volledige versie

das ni echt freemium model :p (ik dacht dat da was free to play maar ge betaald wel als ge zo wat extra wilt of niet lang wilt wachten)

maar wel leuk dat je een trial geeft :) wordt te weinig gedaan op ios.

iTon

Legacy Member
Het is hoe jij het bekijkt, er zijn heel veel vormen van freemium

Wiki zei:
The business model has probably been in use for software since the 1980s, particularly in the form of a free time- or feature-limited ('lite') version, often given away on a floppy disk or CD-ROM, to promote a paid-for full version.

Als indie developer heb jij ook bijna geen andere keuze. Tot nu toe koste het mij +-500 euro om van start te kunnen gaan, hopelijk kan ik toch iets terugverdienen met deze app

Kennaah

Legacy Member
Ik vind het goed dat je een demo/freemium geeft.

Mss een ideetje als je dat nog niet gedaan hebt is dit spel op het forum van Toucharcade zetten.

iTon

Legacy Member
Kennaah zei:
Mss een ideetje als je dat nog niet gedaan hebt is dit spel op het forum van Toucharcade zetten.

Aha, goeie tip. Net gepost. Ik hoor van meerdere developers dat het zeer verstandig is om op touchArcade een paar iTunes gift cards uit te delen, in een vorm van een contest, voor een game review

Kennaah

Legacy Member
Zult er ook veel volk vinden dat u game wel wilt beta testen (als je dat gaat doen)

iTon

Legacy Member
Dat zeker ja, daarvoor ga ik ook enkele iTunes kaarten uitdelen

Flex

Legacy Member
Ik heb een ipod touch 4g, als je wilt kan ik wel beta tester zijn -> pm

iTon

Legacy Member
Zeker, zeker. Het spel is opgesplitst in locaties, met telkens een boss battle. Ik zal na de eerste boss al een test versie uitbrengen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan