Archief - hoe maak je een clan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

warelfs

Legacy Member
als wow iut zou komen zou ik wel misschien een clan starten maar 1probleem moet je daa voor een site maken of zo ??? :help: en wa komt er nog bij mee kijken ?????

crazy_soy

Legacy Member
euh naar de guild manekes gaan voor 10gold coins een papierke kopen
door 9 mensen laten tekene dan terug naar een guild manager teruggaan en ge hebt een guild

DarK-Shadow

Legacy Member
wat hij zei

denk wel dat je voor een clan veel tijd, organisatie, en mensen nodig hebt,
ik denk dat het voor WoW makkelijker is om gewoon met u maten een reeds vestaande (vlaamse) clan the joinen, zoals TFL, PA, Cow,

clan schieten vaak als paddestoelen uit de grond maar zijn vaak geen lang leven beschoren, dit omdat het veel moeite vraagt om een clan draaiende te houden

de grote clans die ik hier gezegd heb bestaan al jaren en hebben alreeds een eigen site, structuur en grote memberbasis, ook kunnen ze rekenen op members die er al in zaten met een ander spel, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!

je kunt natuurlijk ook gewoon met u maten een klein clannetje oprichten voor de fun, maar je zult zien, dat er dan wel vaak iets tussenkomt, en omdat wow zo groot is zul je meermaals zonder clanmakkers moeten spelen

ZiMoNe

Legacy Member
Er zijn nu al grote guilds in vlaanderen
-Pandorian Alliance (hier zit ik in :D)
-CoW (horde guild)
-TFL
-SOY

We zijn al zo een klein landje met niet zo veel gamers en dan zouden er nog meer guilds opgericht worden. Ik vind dat wij vlaanderen ons moeten samenvoegen en niet beconcureren altijd.

crazy_soy

Legacy Member
ZiMoNe zei:
Er zijn nu al grote guilds in vlaanderen
-Pandorian Alliance (hier zit ik in :D)
-CoW (horde guild)
-TFL
-SOY

We zijn al zo een klein landje met niet zo veel gamers en dan zouden er nog meer guilds opgericht worden. Ik vind dat wij vlaanderen ons moeten samenvoegen en niet beconcureren altijd.
mja soy rulez and pandorian en cow 2 off course

Logan

Legacy Member
Meerdere guilds wil daarom niet zeggen dat je mekaar gaat beconqureren he :p


Ik zou wel een server afspreken , waar we met de Vlaamse clans allemaal op zitten , en dat we niet verspreid zijn over x_aantal servers . Allianties kunnen dan later als dit nodig blijkt te zijn nog uitgevoerd worden

Greetz Logan

Camilleke

Legacy Member
warelfs zei:
als wow iut zou komen zou ik wel misschien een clan starten maar 1probleem moet je daa voor een site maken of zo ??? :help: en wa komt er nog bij mee kijken ?????

Een clan oprichten is op zich al een tijdrovende bezigheid. Zeker als het geen 1dagsvlieg mag zijn. Wil je er werk van maken, dan doe je dat best met een aantal mensen tesamen. Omring je met enkele oude rotten in het vak en ervaren mmorpg-ers. Stel een draaiboek op. Maak je lijst van to do's en rangschik ze op basis van prioritair zijn. Je zal zien dat deze lijst verbazend uitgebreid is (en regematig zelfs aangevuld moet worden, want je komt nieuwe dingen tegen die eerder niet in je opkwamen) Verdeel de taken rekeninghoudend met de skills van de mensen waarmee je de clan uit de grond wil stampen.
Potentiële leden zijn immers vrij zeker van hetgeen ze willen en zullen zich informeren alvorens aan te sluiten. Wat is het voor een clan? Gaat de clan zich bezighouden met hetgeen ik eigelijk wil doen? Hoe ziet de structuur er uit? Kan ik me daarin vinden? Ken ik daar al een aantal mensen? Wordt dat een beetje goed georganiseerd? Hoe is de sfeer en wat is de policy die gehanteerd wordt? Zijn het bekwame mensen die de motor draaiende houden? Is er inzet? Wat zijn de extra’s die er te rapen vallen? Hoe is hun reputatie? Wat zijn de verwachtigen van de clan naar haar members toe? Voldoe ik hieraan? Etc…

(Deels geripped vanop panall-forum uit een topic dat gaat over clans mbt one-sided zijn of two-sided zijn.)

Chop-SOY

Legacy Member
Lol Camil, aanvankelijk serieus onder de indruk van je post, dan de koude douche...

;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan