Archief - [HL2] wat voor PC heb ik nodig ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crack007

Legacy Member
hallo ik heb een vraag over hoe ster je pc moet zijn voor de volgende games :
doom3 , moh : pa , half life2 .
ik heb deze games allemaal ma ik ondervind lag (ook met ET trouwens en vroeger niet). msn en winamp staan af en dat was vroeger ook niet nodig .
mijn pc is : AMD Athlon XP 3000+ / kloksnelheid : 2.17GHz / 1024 ram / Gforce 5600 (asus) / MSI moederbord / Creative audigy 2 ZS [D000]

De Jos

Legacy Member
crack007 zei:
hallo ik heb een vraag over hoe ster je pc moet zijn voor de volgende games :
doom3 , moh : pa , half life2 .
ik heb deze games allemaal ma ik ondervind lag (ook met ET trouwens en vroeger niet). msn en winamp staan af en dat was vroeger ook niet nodig .
mijn pc is : AMD Athlon XP 3000+ / kloksnelheid : 2.17GHz / 1024 ram / Gforce 5600 (asus) / MSI moederbord / Creative audigy 2 ZS [D000]

u systeem is goed genoeg maar 3dkaart zou toch wle een pakje straffer mogen zijn fx reeks is low end stuff -> koop u nen 6600GT indien ge ni al te groot budget hebt en nen 6800GT / x800 pro naargelang u voorkeur.

:offtopic:
Eigenlijk is dit voor het hardware forum

Fr1g0

Legacy Member
:p BANN BANN BANN !
en gemoogt gelukkig zijn mee zo nen pc
gekunt alles perfect draaie

Light

Legacy Member
Ja, JE MOET DIE 3DKAART KOPEN VAN 1500 € omdat het zogezegd een slechte kaart is.
omg :p
zijn jullie nu allemaal zo'n freaks voor de duurste spullen aan te raden?

ten eerste draait deze kaart wel fatsoenlijk onder direct x 8
ten tweede , hij moet zijn spyware/virussen/harde schijf defragmenteren/virusscanner uitschakelen.
ten derde als stap 2 niet helpt herinstallatie of format.
stap 4 als je niet weet hoe dit moet zie stap 5
stap 5 = Software forum :p

Freak_unleashed

Legacy Member
ge gaat ne pentium 5 me 8Ghz nodig emme en nen Geforce 1100SE. Ik zou ook nog 1 gig ram bijvoege vo de zekerheid.


J/K
Kunt ge de system requirements ni op google opzoeke?
Btw die 3d kaart is ni van de beste ma zeker ni van de slechtste dus vervang die ni.

Insano

Legacy Member
Wat zijn de systeemeisen om Half-Life 2 te draaien?
Minimum:
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard


Aanbevolen:
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 graphics card
Windows 2000/XP
Mouse
Keyboard

Insano

Legacy Member
Doggiedog zei:
Maar ge heb Directx 9 nodig :wtf:
Nee. Je moet dat geïnstalleerd hebben, maar dat betekent niet dat je kaart dat ondersteunt.

Een GeForce4 MX440 bij voorbeeld laat alleen de DirectX 7 effecten zien (hardware), maar je moet wel DirectX 9.0c geïnstalleerd hebben (software).

crack007

Legacy Member
ok allemaal bedank sorry dat dit niet op hardware stond ma ik kweet er nog niet zoveel van. ik zal mij maar eens een nieuw videokaart kopen dan als het blijft duren he. ik had al een format wille doen ma heb het niet gedaan omdat er veel op men pc staat en ben eigenlijk te lui om dat allemaal trug erop te zette en te instaleren : battlefield1942 , IGI2 , MOH: PA , DOOM3 , MOHAA (war chest) , call of duty 1 en 2 , hidden en dangerous 2 . ik wou nu half life 2 gaan halen ma ik wil geen lag meer want zo kan ik niet spelen !!!
thanx
peace all

Light

Legacy Member
crack007 zei:
ok allemaal bedank sorry dat dit niet op hardware stond ma ik kweet er nog niet zoveel van. ik zal mij maar eens een nieuw videokaart kopen dan als het blijft duren he. ik had al een format wille doen ma heb het niet gedaan omdat er veel op men pc staat en ben eigenlijk te lui om dat allemaal trug erop te zette en te instaleren : battlefield1942 , IGI2 , MOH: PA , DOOM3 , MOHAA (war chest) , call of duty 1 en 2 , hidden en dangerous 2 . ik wou nu half life 2 gaan halen ma ik wil geen lag meer want zo kan ik niet spelen !!!
thanx
peace all
denk is logisch na
de kaart heeft vroeger snel gewerkt
dus wat voor nut heeft het een andere te kopen
als de pc toch traag is geworden door de spyware/virussen/rommel die erop staat
een format is het goedkoopste maar het lost ook iets op
een nieuwe kaart niet

highsk8

Legacy Member
right, ik heb een geforce 4 mx 440
format even did it for that!

Marsu

Legacy Member
Light zei:
Ja, JE MOET DIE 3DKAART KOPEN VAN 1500 € omdat het zogezegd een slechte kaart is.
omg :p
zijn jullie nu allemaal zo'n freaks voor de duurste spullen aan te raden?

ten eerste draait deze kaart wel fatsoenlijk onder direct x 8
ten tweede , hij moet zijn spyware/virussen/harde schijf defragmenteren/virusscanner uitschakelen.
ten derde als stap 2 niet helpt herinstallatie of format.
stap 4 als je niet weet hoe dit moet zie stap 5
stap 5 = Software forum :p
Met nen 1100 gaat ge wel nen straffe bottleneck hebben eh. :D (serieus, check u nummerkes maar is :D)

1100<6800

11000>6800

Teknoman

Legacy Member
Wat ook al veel kan helpen is om uw harde schijf(ven) eens te defragmenteren en te scannen op spyware mat ad-aware. Ge kunt ook de nieuwste drivers voor uw 3dkaart erop zetten en proberen. Anders eens formatteren en als het dan nog niet lukt kunt ge nog altijd proberen met overclocken alvorens een nieuwe kaart te kopen.

Marsu

Legacy Member
Mensen prepare for a jaw-dropping moment in history...

Screen HL²@ High bij framedrop
(note: ziet er beetje doffer uit dan normaal maar dat ligt aan het formaat waar ik het mee savede)

Een radeon 9200SE die de source engine alles op high laat draaien en dit was de laagste FPS screen dat ik kon vinden! Hoogste FPS was 42, avg van 22FPS :O Een andere avg FPS was tijdens de eerste keer dat je City 17 betreed en toen had ik 23FPS avg, laagste FPS dat ik zag was 18FPS (valt dik mee)

All reflexions, High Model & Texture Detail, High Shaders & Shadows@ resolutie van 1024x...

specs:
Sempron 2200 (non overclocked dit keer)
512 MB RAM
Radeon 9200SE 128MB RAM

Note: Ik heb slechts enkele levels gespeeld (ook CS Source online) dus er kunnen andere levels zijn waar ik wel veel haperingen ga krijgen. Maar ik raad aan om bij deze specs alles Medium te zetten, water mag All reflexions gebruiken dat maakt maar 0.1FPS avg. uit. Als je Shaders en Shadow op High zet zonder Models en Textures ook op High te zetten ga je veel paarse Levels hebben, waarom weet ik niet. Dus als je Shaders en Shadows op High zet moet je ook de sommige schokken er bij nemen en je Models en Textures op High zetten.

crack007

Legacy Member
FPS ?? heb die test ook gedaan met half life 2 en daar waren die FPS rond de 60 geloof ik. ma is dat goed ? wat is goed hoe hoger of hoe lang ?
thanx

Teknoman

Legacy Member
Hoe hoger hoe beter hé, fps = frames per second.
Hoe meer beeldjes per seconde hoe vloeiender uw beeld is.

Insano

Legacy Member
crack007 zei:
FPS ?? heb die test ook gedaan met half life 2 en daar waren die FPS rond de 60 geloof ik. ma is dat goed ? wat is goed hoe hoger of hoe lang ?
thanx
FPS staat voor "Frames Per Second". De aantal beelden die je ziet in een beeld dus. Hoe hoger, hoe vlotter het eruit ziet.

Maar je hersenen gaan geen verschil waarnemen tussen bv. 100 FPS en 200 FPS omdat je ogen het niet zo snel kunnen waarnemen.
Ook speelt de refreshrate van je monitor (hoe snel je monitor van beeld verwisselt) een rol.

Om af te sluiten: 60 FPS is zeer vlot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan