Archief - [HL2] HL2 steam <-> HL2 retail release

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Springer

Legacy Member
Nu dat we al 2gb HL2 materials en sounds op onze disk hebben,vraag ik me wel af hoelang het duurt om van "gold" status naar Hl2 steam release te gaan.
We weten al dat het al zeker enkele weken duurt tussen de gold en de retail.
Maar zou het niet kunnen dat ze enkele dagen na de gold de hl2 steam versie al vrijgeven?
Commercieel zie ik hier ook alléén maar voordelen in, daar ze veel meer winst doen op een HL2 steam dan op een HL2 retail...

blaZe

Legacy Member
en waar zie je de winst in? welke "alléén maar" voordelen? (voordelen voor wie, hun of wij de klant...)

gewoon de vraag, niet het IN vraag stellen ;)

anubiss

Legacy Member
We mankeren nog en preload denk ik, en voor zover ik weet gaat de steam release op dezelfde dag zijn als de winkel release, erger nog het gaat zelfs eveveel kosten, iets wat ik ni goed snap :(

The.pinguin

Legacy Member
ik denk als ze eerst via steam gaan releasen en dan pas in de winkels da ze dan veel illegale download gaan hebben van mensen die ni kunnen wachten.

Springer

Legacy Member
blaZe zei:
en waar zie je de winst in? welke "alléén maar" voordelen? (voordelen voor wie, hun of wij de klant...)

gewoon de vraag, niet het IN vraag stellen ;)


De winst is natuurlijk voor hun, daar ze ipv. cd's, doosjes en stuff gewoon alles kunnen doorsturen via steam... en zo meer winst maken.

Maarja idd ze zullen de steam versie wel niet vroeger vrijgeven dan de retail :sad:

blaZe

Legacy Member
ah, maar onderschat hierbij niet de kosten van hun servers, bandbreedte etc dat ze moeten betalen !!

ik betwijfel of het de goedkoopste manier is omdat ze toch zowiezo verplicht zijn fysieke transport te verzorgen voor distrubiteurs.

als ze er dan 1milj. moeten maken en verdelen of 5milj. dat is echt en relatieve meerkost dan daarbovenop nog eens de steam erbij te verzorgen.

de 2 zullen voorlopig naast mekaar blijven bestaan maar of in een ideale situatie enkel steam alleen beter zou zijn...dunno.
het kan immers ook voor veel verlies in klanten betekenen. (ik zit met telefoonlijn en ga NO WAY da heel spel downen, en wat is nog? dat ZEER velen met een zulke verbinding zitten)

maar als je spreekt waar iedereen-breedband/satelliet verbinding heeft die ook maar een PC bezit en nagenoeg er geen up/down limieten bestaan en je overschot van gelijk.

Lemmichi

Legacy Member
ik hoop echt dat halflife 2 terug op de WON SERVERS komt.... Steam suckt gewoon BIGTime

P2K-

Legacy Member
lol hoopt maar verder, won komt NOOIT terug, die zijn al opgedoekt en vertel mij eens waarom steam suckt, ik heb der geen problemen mee ze

Acra

Legacy Member
Raikoh zei:
ik hoop echt dat halflife 2 terug op de WON SERVERS komt.... Steam suckt gewoon BIGTime



ik heb nog nooit probs gehad met steam...
jah, in het begin eventjes dat ik ni servers kon connecten enzo...
maar voor de rest is steam wel goed

en steam zal wel blijven

Insano

Legacy Member
Steam zal inderdaad blijven.

Bovendien gaat de Steam release exact dezelfde dag zijn als de release in de winkels. VU zou Valve niet toelaten om het eerst op Steam te releasen. En de Steam versie is wél goedkoper als diegene in de winkel.

killgore

Legacy Member
Raikoh zei:
ik hoop echt dat halflife 2 terug op de WON SERVERS komt.... Steam suckt gewoon BIGTime
In het begin waren er idd wat problemen met steam, maar tegenwoordig draait dti wel zeer vlot hoor. Alles zit goed geïntegreerd in een omgeving, en met enkele klikken kan je je games deftig onderhouden.

@insano: hoeveel is de steamversie?

Insano

Legacy Member
De kostprijs van de Steam versie is net zoals de inhoud van de CE nog niet bekend. Zodra de game goud gaat, zullen ze dat wel bekend maken. Nu speelt dat toch nog geen rol (behalve voor die pre-load dan natuurlijk).

killgore

Legacy Member
Captain Insano zei:
De kostprijs van de Steam versie is net zoals de inhoud van de CE nog niet bekend. Zodra de game goud gaat, zullen ze dat wel bekend maken. Nu speelt dat toch nog geen rol (behalve voor die pre-load dan natuurlijk).
Wrom zijde dan zo zeker dat het goedkoper gaat zijn?

Insano

Legacy Member
Omdat dit het logisch is omdat er geen box etc inzit en omdat ik onze Gabe dit heb zien zeggen in een mail :)

Anoniem05

Legacy Member
ik vertrouw heel da 'download the game, buy the cdkey, play it!' zaakje ni... alléja ze kunnen u dr nen hoop files laten downen, dan kunde betalen, installeren cdkeyke ingeven en dan ineens error 'blabla.dll' of whatever is missing... Als ik da ga kopen en dr is iet mee gaanek terug naar de winkel en krijgek een nieuwe kopie, ma als ge da moet gaan doen via internet .... plus ik vind het leuker om iets echt in mijn handen te hebben, leuke cdcase + echte hl2 cd's own the downing bit :)

Wid@ker

Legacy Member
=[BwU]=Jackass zei:
ik vertrouw heel da 'download the game, buy the cdkey, play it!' zaakje ni... alléja ze kunnen u dr nen hoop files laten downen, dan kunde betalen, installeren cdkeyke ingeven en dan ineens error 'blabla.dll' of whatever is missing... Als ik da ga kopen en dr is iet mee gaanek terug naar de winkel en krijgek een nieuwe kopie, ma als ge da moet gaan doen via internet .... plus ik vind het leuker om iets echt in mijn handen te hebben, leuke cdcase + echte hl2 cd's own the downing bit :)
2 cd's? Tzullen er meer zijn :)

Insano

Legacy Member
Je mag er 100% zeker van zijn dat als je de game koopt via Steam, dat niet ineens zal verdwijnen. Valve heeft hun eigen database en daar zit alles opgeslagen. Maar ik snap je punt want ik ga het ook kopen in de winkel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan