Archief - GTA 4 ergernissen (PC)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gurdt

Legacy Member
Ik heb vroeger altijd die GTA's gespeeld. Maar bij GTA 4 haakte ik af omdat ik het eerlijk gezegd gewoon mottig vond uitzien xD Maar nu bij die Steam-sales dacht ik "laat mij het eens proberen".

Moest ik een wapen langs mij hebben liggen denk ik dat ik al 20 doden had gemaakt, wat een schijt krijg ik van dat spel man.

* Ten eerste moet ge via Windows Live shit inloggen, en als ge da op het foute moment doet, gebeurt er gewoon niks meer. Dan kan ik het opnieuw opstarten.
* De ENTER-knop werkt niet, maar is soms wel nodig. Bijvoorbeeld wanneer ge een game wilt saven moet ge confirmen met ENTER of exiten met ESC, maar dat exiten moet je bevestigen met ENTER :'D. Ik kan da precies ook nergens mappen op een andere knop...
* Why de fok draait die camera niet mee met de auto? Moet ge nu echt meevolgen met de muis?
* Wa is er met die auto's trouwens? Zitten die op ijs te rijden? Die model begint te draaien/kantelen en een klets later begint ge effectief van richting te verandere. Ahum, schuiven dus.
* Da spel is gewoon lelijker dan San Andreas. Ja ze maken het wa blurry en leggen er een film grain op en gebruiken alleen grauwe kleuren. Maar de animaties en interactie tussen models is toch walgelijk lelijk? Het zijn gwn de models zelf die een stuk beter zijn.
* Da spel lagt enorm. Ik heb een pc waarop ik Crysis 2 vlotjes in hoogste kwaliteit draai. Als ik GTA 4 op laagste zet komt dat nog hakkelig over.

Hebben jullie deze ervaringen ook? Ik voel mij opgelicht.

UrbanusVanAnus

Legacy Member
heb het ook gekocht met de deals van Steam

Windows Live zuigt inderdaad enorm hard

De camera draait bij mij ook traag mee met de auto, ge moet gewoon ff wachten
Dit is wel zeer vervelend in de bochten, omdat ge dus niet ziet waar ge naar toe gaat
Ik druk dan tijdens het draaien ff snel op 'c' om naar achter te kijken, daarna staat de camera weer normaal

En nja, denk dat de handeling van de auto's 'realistischer' geworden is, ik slip ook veel sneller nu

Graphics vind ik alvast veel beter dan San Andreas, maar ik heb nu wel alles op High staan

Dobbelsteen

Legacy Member
-Camera draait al niet meer mee sinds San andreas. En dat is maar goed ook, ik rij altijd met muis en toetsenbord tegelijk. De camerapositie is wel vreselijk irritant gelegd in dit spel. Bij de vorige spelletjes was dit idd veel beter.
-Die live-shit was compleet bugged op de versie die je op DVD kreeg. Hierdoor bleef die updaten.
-Rockstar game club (lol) werd ook geforceerd, maar werd erna met een patch verwijderd omdat het gigantisch irritant is. EA gaat nu ook zoiets forceren bij BF 3.
-Auto-besturing werkt volgens mij enkel op consoles. Op pc draait die auto bijlange aan niet realistisch (enkel bij je eerste auto, als je vrij traag rijdt)
-Ik vind de schaduwen en de kleuren ook walgelijk
-Missies zijn gigantisch saai: kruip achter cover, knal ventjes af, cutscene, kruip achter nieuw muurtje, pief poef paf, cutscene, mission accomplished.
-Het verhaal is ook niet interessant: bij vice city stak je er wat stereotype jaren 80 playboys in, bij san andreas wat stereotype gettoniggas en klaar, hun keuze van oost europese misdadigers leent zich hier niet zo toe.

1 positief punt: GTA 3 suckte ook dikke ballen, maar Vice City is één van de beste spelletjes ooit. Dus bij de 4 zijn ze (hopelijk) hun engine aan het optimaliseren en aan het experimenteren om dan bij de nieuwe GTA een pareltje af te leveren. Hopelijk.

Gurdt

Legacy Member
Ik herinner mij bij San Andreas toch dat ik gewoon chill kon rondkarren zonder muis hoor :) Dat kon je daar misschien uitzetten ofzo?

En die auto's rijden naar mijn mening niet realistisch. Een auto gaat niet 20 graden schuin hangen op vervolgens door een bocht te glijden. Het voelt aan alsof ik Mario Kart op een gameboy speel.

En ivm de lelijkheid. De models (personen/auto's/wapens) zijn netjes, maar als ge bv vecht met iemand, slaat ge er gewoon langs en die andere incasseert vlotjes. Ik zal er nog moeten aan wennen, maar het doet voor mij persoonlijk wel ferm onder voor SA.

Dobbelsteen

Legacy Member
Gurdt zei:
Ik herinner mij bij San Andreas toch dat ik gewoon chill kon rondkarren zonder muis hoor :) Dat kon je daar misschien uitzetten ofzo?

En die auto's rijden naar mijn mening niet realistisch. Een auto gaat niet 20 graden schuin hangen op vervolgens door een bocht te glijden. Het voelt aan alsof ik Mario Kart op een gameboy speel.

En ivm de lelijkheid. De models (personen/auto's/wapens) zijn netjes, maar als ge bv vecht met iemand, slaat ge er gewoon langs en die andere incasseert vlotjes. Ik zal er nog moeten aan wennen, maar het doet voor mij persoonlijk wel ferm onder voor SA.

Aaah, ge bedoelt de volgcamera. Bij Vice city was die volledig locked, bij san andreas kon je ook met de muis rondkijken en bijsturen (dat deed ik ook). Bij GTA 4 hangt die volgcamera dus veel te laag om een deftig zicht te hebben.

UrbanusVanAnus

Legacy Member
Idd, bij San Andreas volgde de camera de auto perfect, af en toe muis gebruiken om rond te kijken
Nu is het heel fucked up

Met vechten nog niet veel ervaring, heb nog maar een uurtje gespeeld ofzo
Wel een missie waar ik iemand met een mes moest disarmen, fuck dat was moeilijk
Tap Space and 'R' ofzoiets stond er, da ging dus echt niet eh -_-
op het nippertje toch nog magisch gelukt

Bluto

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
1 positief punt: GTA 3 suckte ook dikke ballen, maar Vice City is één van de beste spelletjes ooit. Dus bij de 4 zijn ze (hopelijk) hun engine aan het optimaliseren en aan het experimenteren om dan bij de nieuwe GTA een pareltje af te leveren. Hopelijk.

:angry: Not fair.

Ik vermoed dat je dat spel pas na VC of SA gespeeld hebt. Toen dat uitkwam was dat gewoon superbangelijk. Een prachtige wereld, leuke gameplay, leuke sfeer, humor, vrijheid, veel muziek, veel auto's, rampages...

In de volgende delen was het altijd iets meer en iets beter uitgewerkt. VC had bv. meer muziek en meer auto's en de cutscenes waren veel leuker. Over het algemeen waren die games echter wel praktisch hetzelfde. Het verschil tussen de oude trilogie en gta4 is veel groter (en imo is het ook een evolutie in de verkeerde richting).

Btw, hoort dit niet bij race&free roam? :)

Dobbelsteen

Legacy Member
Bluto zei:
:angry: Not fair.

Ik vermoed dat je dat spel pas na VC of SA gespeeld hebt. Toen dat uitkwam was dat gewoon superbangelijk. Een prachtige wereld, leuke gameplay, leuke sfeer, humor, vrijheid, veel muziek, veel auto's, rampages...

In de volgende delen was het altijd iets meer en iets beter uitgewerkt. VC had bv. meer muziek en meer auto's en de cutscenes waren veel leuker. Over het algemeen waren die games echter wel praktisch hetzelfde. Het verschil tussen de oude trilogie en gta4 is veel groter (en imo is het ook een evolutie in de verkeerde richting).

Btw, hoort dit niet bij race&free roam? :)

Jij bent helderziend :unsure:

Als je het na VC en SA speelt is het inderdaad een redelijk verschil, in de negatieve zin.

desP-

Legacy Member
De camera is inderdaad compleet belachelijk daar dan nog een beke slechtere handling bij en het was compleet naar de knoppen, heb het 2 dagen gespeeld denk ik en daarna niet meer aangeraakt. (ps3)

Onlangs nog eens toevallig uitgekomen op : Grand Theft Auto: Vice City (soundtrack) - Wikipedia & paar dagen later "Drive" gezien en ik snak daardoor enooooooooooooorm naar een Vice City 2 want VC begint grafisch toch wel een beke te storen voor mij ;/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan