Archief - Geef me aub wat game-pc raad :p

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kick4yerbutt

Legacy Member
Hey,heb wat overlegt met m'n ouders en ik mag een game pc kopen.
1 probleem, moet al het geld zelf verdienen door een vakantiejob enz.. ( ben bijna 16 :p ) En geld is geen probleem voor me, ik wil een goede game-pc en zal er voor sparen zolang het moet !
Dus dat zal nog wel een tijdje duren voordat ik al het geld bij elkaar heb waarschijnlijk :p
Maar toch wil ik al wat info weten in verband met game-pc's

Als ik aan een game pc denk, dan stel ik me dit er bij voor: goede proccesor (i7 denk ik dan fzo) een goede grafische kaart( waar ik wel wat info over kan gerbruiken aangezien ik niet echt de minimum of max. geheugen weet van een goede grafishe kaart) en een groot RAM geheugen 16 gig bijvoorbeeld.

Ik woon in West-Vlaanderen,Roeselare
en weet ook niet echt goed waar je game-pc's kan kopen.

Help me plz ! :D
Eender welke info je hebt pm het me of zet het gwn hier neer aub.

grtz kick4yerbutt

SpeedFreak.be

Legacy Member
Je kunt beter hier eens vragen: Aankoopadvies - 9lives - Games Forum

Maar ik zou eerst toch een budget voor jezelf maken en dan ongeveer hoe lang het duurt voor dat je aan dat bedrag zit aangezien de hardware markt snel veranderd (nieuwe cpu's, Grafische kaarten, etc)

BraveHeart

Legacy Member
Wil je hardcore gaan gamen, zou ik laptops en mac computers mijden als pest, je kan ze beperkt of helemaal niet upgraden en je hangt aan de hardware vast.
Als er een ding is dat snel veroudert is het wel een computer.

Een gamer is nog het best gesteld met een losse kast met scherm en toetsenbord met muis, de klassieke setup zeg maar, dat zal niet vlug veranderen.

Hoe meer geld je er tegen aan gooit hoe meer mogelijkheden je hebt en ook zwaardere games je draaien kunt op zware resoluties. dan spreek ik over een pc van rond de 1000 euro of meer, op het overclock forum krijg je al een beeld wat een hardcore gamer in zijn pc stopt, ik weet niet hoever het voor jou moet gaan, maar je hebt op het PC platform een zee aan vrijheid om het zo goedkoop of duur te maken zoals je wil.

Raadpleeg het aankoopadvies en overclock forum voor meer informatie wat je exact nodig hebt.

kick4yerbutt

Legacy Member
mhhh bedankt, heb eent ijdje op het forum gekeken en dat niet gevonde dus bedankt voor link ^^
zal het daar dan opniew posten ^^

kick4yerbutt

Legacy Member
BraveHeart zei:
Wil je hardcore gaan gamen, zou ik laptops en mac computers mijden als pest, je kan ze beperkt of helemaal niet upgraden en je hangt aan de hardware vast.
Als er een ding is dat snel veroudert is het wel een computer.

Een gamer is nog het best gesteld met een losse kast met scherm en toetsenbord met muis, de klassieke setup zeg maar, dat zal niet vlug veranderen.

Hoe meer geld je er tegen aan gooit hoe meer mogelijkheden je hebt en ook zwaardere games je draaien kunt op zware resoluties. dan spreek ik over een pc van rond de 1000 euro of meer, op het overclock forum krijg je al een beeld wat een hardcore gamer in zijn pc stopt, ik weet niet hoever het voor jou moet gaan, maar je hebt op het PC platform een zee aan vrijheid om het zo goedkoop of duur te maken zoals je wil.

Raadpleeg het aankoopadvies en overclock forum voor meer informatie wat je exact nodig hebt.

Voor mij mag het best vrij ver gaan qua onderdelen enz.
Ik heb niet direct dingen waar ik anders mijn geld zou insteken, behalve de games zelf dan :p, maar zoals ik al zei,ik ga dit eens posten in het aankoop advies fora

Dobbelsteen

Legacy Member
Doe uzelf een plezier en spendeer een 700-800tal euro aan de standaardcomputers uit aankoopadvies en spaar de rest van je geld. 16 GB ramgeheugen is belachelijk als je niet met grafische software bezig bent btw.

KiPpIe

Legacy Member
Geheugen is atm wel ongelooflijk goedkoop, anders, en die €40 extra voor 16GB ipv 8 maakt dus niet zo veel uit. (maar het is natuurlijk wel overkill)

Het grootste probleem met pc's atm zijn de harde schijven. Zijn momenteel verdrievoudigd in prijs, en wat de vriendelijke mens van alternate mij aan de telefoon heeft gezegd is dat dit waarschijnlijk enkel nog maar zal stijgen, en dat we van geluk mogen spreken als de fabrieken in mei terug opgebouwd zijn om zo de prijs stilaan terug te drukken.
maw: probeer uw oude hd's te recycleren :p

kick4yerbutt

Legacy Member
KiPpIe zei:
Geheugen is atm wel ongelooflijk goedkoop, anders, en die €40 extra voor 16GB ipv 8 maakt dus niet zo veel uit. (maar het is natuurlijk wel overkill)

Het grootste probleem met pc's atm zijn de harde schijven. Zijn momenteel verdrievoudigd in prijs, en wat de vriendelijke mens van alternate mij aan de telefoon heeft gezegd is dat dit waarschijnlijk enkel nog maar zal stijgen, en dat we van geluk mogen spreken als de fabrieken in mei terug opgebouwd zijn om zo de prijs stilaan terug te drukken.
maw: probeer uw oude hd's te recycleren :p

Wat is een overkill ? :p

KiPpIe

Legacy Member
Gewoon, dat 16GB geheugen eigenlijk veel te veel is. Als het voor games is ga je dat nooit hebben en zal de bottleneck eerst bij de grafische kaart zitten, dan bij de CPU en als laatst bij het geheugen.

In elk geval kan ik u aanraden om in het "aankoopadvies" forum te kijken.
Ofwel zelf een thread starten met uw gewenste specs + budget, of anders kijken in de verschillende game-pc threads die daar momenteel zijn. Ge vindt zeker wel iets naar uw goesting/budget

kick4yerbutt

Legacy Member
KiPpIe zei:
Gewoon, dat 16GB geheugen eigenlijk veel te veel is. Als het voor games is ga je dat nooit hebben en zal de bottleneck eerst bij de grafische kaart zitten, dan bij de CPU en als laatst bij het geheugen.

In elk geval kan ik u aanraden om in het "aankoopadvies" forum te kijken.
Ofwel zelf een thread starten met uw gewenste specs + budget, of anders kijken in de verschillende game-pc threads die daar momenteel zijn. Ge vindt zeker wel iets naar uw goesting/budget

zal ik ook es doen ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan