Archief - Games vallen uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Nu heb ik toch een tamelijk goede pc en heb ik weeral problemen!
Demo's zoals doom3, ut2004 vallen steeds uit en full games zoals the sims² gaan heel traag op halve settings.

Hier m'n specs:
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 1 (2600.xpsp2.030422-1633)
Motherbord: ATI KT600-8237
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2800+, ~2.2GHz
Memory: 768MB RAM
Gfx Card: Powercolor RADEON 9800 SERIES
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Toch wel goed (heb juist nieuwe graka ingestoken) vind ik :) Heb de laatste (catalyst 4.9) drivers. Dus wat kan ik nu doen om m'n games vlot te laten draaien en de rest maken dat ze niet meer uitvallen?

Rage

Legacy Member
- heb je de VIA 4in1 drivers geprobeert? www.viaarena.com (je hebt toch een VIA chipset? mijn kt400a is VIA dus ik denk uw kt600 ook?) deze vind je ook terug op de cd van je moederbord!

-Kom je van een nvidia kaart? Als bovenstaande niet werkt doe dan een format (nvidia => ati geeft soms problemen wat betreft achterliggende stukjes driver :p )

GenesisX

Legacy Member
Minimum Rage zei:
- heb je de VIA 4in1 drivers geprobeert? www.viaarena.com (je hebt toch een VIA chipset? mijn kt400a is VIA dus ik denk uw kt600 ook?) deze vind je ook terug op de cd van je moederbord!

-Kom je van een nvidia kaart? Als bovenstaande niet werkt doe dan een format (nvidia => ati geeft soms problemen wat betreft achterliggende stukjes driver :p )
een VIA kt600 ja :)

Ik heb een geforce4 MX 420 gehad. Maar een format? :eek: dan is alles weg en ik kan nie writen :d

Natsu

Legacy Member
jaja, format c: is voor alles de oplossing :wtf:

Kunt ook gewoon naar apparaatbeheer gaan ( rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen en daar dan op hardware klikken en dan apparaatbeheer kiezen )
Bij beeld verborgen apparaten weergeven kiezen, en eens kijken offer nog ergens iets staat van geforce drivers :)
Maar of dit nu echt het probleem zal zijn ...
Wat ik denk is idd de laatste nieuwe via drivers installeren ( downloaden van de bovenstaande site dus :) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan