DaKeverke
Legacy Member
Hallo,
ik heb momenteel wat racegames in huis gehaald (F1 2011, Shift 2 en Dirt 3) en ik vroeg me af wat het beste is om terug te beginnen met racen. Een keyboard geeft me geen race-gevoel bij het racen in deze games (en zeker niet bij Shift 2 wat niet speelbaar is met een keyboard).
Nu stel ik mij de vraag wat het best past voor arcade/semi-sim games te spelen.
Ik heb het geld voor een stuurwiel (mid-range) maar ben niet helemaal overtuigd om er eentje te kopen. Ik denk dat het misschien snel een sleur wordt om te bevestigen op mn bureau (ik speel nog andere spelen waardoor het in de weg zou staan op mn bureau) en bijgevolg in de kast zou kunnen verdwijnen.
Ik heb wel een aantal jaren terug heel wat racegames gespeeld op de PS1 en PS2 (de meeste GTs, oldskool NFS + Underground series, Colin McRae rally, ...). Ik ben het dus gewoon om met een controller in mn handen te werken.
Wat lijkt nu een degelijk oplossing waarbij ik kan genieten van de racegames die ik heb gekocht? Zou een stuurwiel een echte meerwaarde zijn of niet? Of kies ik beter voor een goedkoop alternatief, een gamepad, waarbij ik ook een goed gevoel kan hebben bij het racen.
Suggesties van gamepads en stuurwielen mag ook gegeven worden (niet duurder dan 125euro voor een stuurwiel en rond 50 euro voor gamepad)
Alvast bedankt voor de reacties
ik heb momenteel wat racegames in huis gehaald (F1 2011, Shift 2 en Dirt 3) en ik vroeg me af wat het beste is om terug te beginnen met racen. Een keyboard geeft me geen race-gevoel bij het racen in deze games (en zeker niet bij Shift 2 wat niet speelbaar is met een keyboard).
Nu stel ik mij de vraag wat het best past voor arcade/semi-sim games te spelen.
Ik heb het geld voor een stuurwiel (mid-range) maar ben niet helemaal overtuigd om er eentje te kopen. Ik denk dat het misschien snel een sleur wordt om te bevestigen op mn bureau (ik speel nog andere spelen waardoor het in de weg zou staan op mn bureau) en bijgevolg in de kast zou kunnen verdwijnen.
Ik heb wel een aantal jaren terug heel wat racegames gespeeld op de PS1 en PS2 (de meeste GTs, oldskool NFS + Underground series, Colin McRae rally, ...). Ik ben het dus gewoon om met een controller in mn handen te werken.
Wat lijkt nu een degelijk oplossing waarbij ik kan genieten van de racegames die ik heb gekocht? Zou een stuurwiel een echte meerwaarde zijn of niet? Of kies ik beter voor een goedkoop alternatief, een gamepad, waarbij ik ook een goed gevoel kan hebben bij het racen.
Suggesties van gamepads en stuurwielen mag ook gegeven worden (niet duurder dan 125euro voor een stuurwiel en rond 50 euro voor gamepad)
Alvast bedankt voor de reacties
nadat ik mijn stuur heb weggedaan omdat er geen plaats voor was op het nieuw appartement heb ik nooit nog goeie tijden neergezet op GT5, F1 , etc... stuur is echt beste. 