Archief - G27 opstapjes naar Sim Racing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kingsodab0mb

Legacy Member
Ik volg nu al een tijdje het Iracing topic. Waardoor het bij mij ook wel wat begon te kriebelen om me het basispakket aan te schaffen. Dit zou echter maar voor halverwege september (ingang van men verlof).

Nu dacht ik misschien zijn er wel een aantal goedkopere alternatieven, die me toch al iets wat op weg kunnen zetten.

Ikzelf had vooral GTR en Race/RacePro in gedachten?

Bezit een G27 die tot op heden vooral stof verzamelde, krijgt vandaag nog een poetsbeurt om morgen dan (hopelijk) getest te worden.

Scifo

Legacy Member
Ben zelf ook nog niet zo lang bezig met simracen.

Toen ik 2 jaar geleden de eerste keer een stuur (G25) gekocht had, hield ik me vooral bezig met GTR2 (tegen de ai) en LFS (leuk online) :)

Live for Speed S2 - why i play - YouTube :love:

*je kan van LFS trouwens gewoon de demo eens proberen, weet niet of hier nog veel volk online zit

Racing_Genk

Legacy Member
De echte simgames (geen nfs toestanden) die momenteel nog worden gebruikt zijn:

Race 07 series (alle uitbreidingen: evo, on, stcc(2) en nog kleineren)
IRacing
Rfactor (binnenkort rfactor 2)

en in mindere mate LFS

Ik zou je ook de race 07 series willen aanraden ja :p, ben zo ook begonnen met simracen 2 jaar geleden en vermaak me er nog steeds goed mee :)

parliament

Legacy Member
Speelde sinds 2002 ook simracing, mij bekoorde het meest tot nu toe GP4. Alhoewel het sinds F1 2010 terug wat plezanter was heb ik de fun van gp4 niet meer. Die offline leagues, plezant dat het was.

kingsodab0mb

Legacy Member
rebensmans zei:
De echte simgames (geen nfs toestanden) die momenteel nog worden gebruikt zijn:

Race 07 series (alle uitbreidingen: evo, on, stcc(2) en nog kleineren)
IRacing
Rfactor (binnenkort rfactor 2)

en in mindere mate LFS

Ik zou je ook de race 07 series willen aanraden ja :p, ben zo ook begonnen met simracen 2 jaar geleden en vermaak me er nog steeds goed mee :)

Mja, Race 07 sprak mij ook wel aan. Kan die op het moment alleen nergens terugvinden :sad:. Bol heeft hem niet en vandaag vlug een aantal winkels langsgelopen (Saturn, Free Record, Game Mania), niets gevonden.

Voorlopig wel me aan het amuseren met GTR :)

kingsodab0mb

Legacy Member
Mhmm, die optie nog even open houden. September is niet meer zo ver weg en dan ga ik wss toch voor Iracing opteren :).

Racing_Genk

Legacy Member
Gewoon steam inderdaad.. is het makkelijkst en goedkoopst

Rage

Legacy Member
Ik zou zeker de demo van Live For Speed downloaden. Ge krijgt 3 auto's, en 2 banen die veel gespeeld worden. Blackwood Rallycross & Blackwood GP1 worden zeer veel gespeeld, en ge kunt u met dat alleen al lang bezighouden.

De demoservers zijn het populairste, als ge het gaat kopen gaat ge merken dat er niet zo heel veel servers zijn voor de andere auto's & tracks.

vincenten

Legacy Member
Ik zou graag arcade games overslaan en onmiddellijk een sim spelen.
Heb dus ook een stuur nodig en daar zou ik graag even jullie mening over weten. Welke zouden jullie nemen? Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback Racing Wheel Zwart prijzen | Games | Tweakers.net Pricewatch

of


Thrustmaster Rally GT Force Feedback Clutch Zilver, Zwart prijzen | Games | Tweakers.net Pricewatch


Ik zou ook eventueel de Logitech Driving Force GT kunnen kopen maar die heeft dan geen paddles. budget is dus ook rond de 100 eur

spoon

Legacy Member
persoonlijk zou ik voor de logitach gaan
heb zelf de oude gehad en was een zeer goed stuurtje

vond altijd dat die deoude goedkope trustmaster stuurtjes er cheap uit zagen en voelde
weet niet of dat nog steeds zo is met hun budget serie

vekie

Legacy Member
jup is idd een goeie game maar er is niet zo veel online activiteit speitig genoeg :)

Mee

Legacy Member
vincenten zei:
Heb dus ook een stuur nodig en daar zou ik graag even jullie mening over weten. Welke zouden jullie nemen?
Ik heb de Rally GT gehad en die is zeker niet slecht voor die prijs, maar de shifter paddles gaan heel snel kapot. Bij mij zijn ze 2 keer kapot gegaan en bij iemand anders dat ik ken ook.

Daarom zou ik dat F430-stuur pakken, heeft metalen paddles. Ik zou hem ook boven de Logitech kiezen doordat de pedalen beter zijn. En het ziet er super uit natuurlijk :).

netKar Pro heeft volgens velen (ik ook) de beste, meest realistische feel van alle sims momenteel. Jammer genoeg wordt er maar heel weinig mee gereden, maar de standaard content maakt de miezerige €15 goed. En dan hebben we het nog niet over de extra tracks die te downloaden vallen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan