ShPonGle
Legacy Member
Hallo,
iemand die zich deze game al heeft aangeschaft?
Home - EA SPORTS FIFA MANAGER 12 - Official Website
Het spel is overmorgen pas officieel uit maar toch ligt ie al een paar dagen in de game stores.
Ik heb hem dan gisteren maar meegenomen om eens te proberen
, het was ondertussen 4 jaar geleden dat ik nog eens een fifa manager gespeeld heb, en eigenlijk stelt het voorlopig niet teleur. Het speelt erg vertrouwd, op zich is er in die 4 jaar niet veel veranderd aan de interface maar wel aan de functionaliteit & gameplay, zoals het hoort dus.
Spijtig dat er momenteel nog erg weinig over te vinden is op het internet, nu ja zal wel komen met de release zeker, de demo is pas sinds gisteren uit dacht ik.
Heb ondertussen ook al gevonden hoe je dit maal weer de Badges kunt editeren, zodat je bvb. alle Belgische lagere ploegen het juiste clublogo kan geven:
1] Ga naar Fifa Manager 12 installatiemap, vind je bvb. onder
%Program Files%\EA SPORTS\FIFA MANAGER 12
2] Daar open je de Database Editor (EdManager12.exe), kies je als land Belgium, en ga je rechtsklik op de gewenste club "Edit Club Settings". Daar kies je vervolgens tabblad Badge, en Determine File.
3] Nu zie je onderaan de standard path en filename van het clublogo staan. En zo kun je in de 4 mapjes die staan onder %userprofile%\Documents\FIFA MANAGER 12\Graphics\Badges\Clubs\ een tga-file (pic van het logo) met identiek dezelfde filename te plaatsen. Na dit te doen, klik dan overal op OK.
4] Niet nodig in dit geval, maar wel handig om te weten hoe je de db exporteert naar het spel: na wijzigingen, klik File --> save en dan rechtsonder "EXPORT TO GAME: write current DB for game".
Ik heb dit nu gedaan voor zo goed als alle Belgische logo's die er nog niet in zaten en heb ze in volgende rar gepost, samen met nog andere logo's, eventueel handig voor 'found a new club': http://users.telenet.be/amoebia/files/belgium.rar
Het enige wat men nog moet doen om automatisch al deze logo's te hebben, is het mapje "Clubs" samenvoegen met het bestaande mapje clubs onder %userprofile%\Documents\FIFA MANAGER 12\Graphics\Badges. Dit werkt ook voor reeds bestaande savegames! :applause: Ook wanneer EA een 2e patch uitbrengt voor de game zul je deze handelingen normaal gezien niet opnieuw moeten kopiëren.
Ook interessant: uw eigen foto's (uwzelf + partners + kids
) kun je toevoegen door een 160op160 bmp te steken in de map %Program Files%\EA SPORTS\FIFA MANAGER 12\portraits\Manager & Family...
iemand die zich deze game al heeft aangeschaft?
Home - EA SPORTS FIFA MANAGER 12 - Official Website
Het spel is overmorgen pas officieel uit maar toch ligt ie al een paar dagen in de game stores.
Ik heb hem dan gisteren maar meegenomen om eens te proberen
, het was ondertussen 4 jaar geleden dat ik nog eens een fifa manager gespeeld heb, en eigenlijk stelt het voorlopig niet teleur. Het speelt erg vertrouwd, op zich is er in die 4 jaar niet veel veranderd aan de interface maar wel aan de functionaliteit & gameplay, zoals het hoort dus.Spijtig dat er momenteel nog erg weinig over te vinden is op het internet, nu ja zal wel komen met de release zeker, de demo is pas sinds gisteren uit dacht ik.
Heb ondertussen ook al gevonden hoe je dit maal weer de Badges kunt editeren, zodat je bvb. alle Belgische lagere ploegen het juiste clublogo kan geven:
1] Ga naar Fifa Manager 12 installatiemap, vind je bvb. onder
%Program Files%\EA SPORTS\FIFA MANAGER 12
2] Daar open je de Database Editor (EdManager12.exe), kies je als land Belgium, en ga je rechtsklik op de gewenste club "Edit Club Settings". Daar kies je vervolgens tabblad Badge, en Determine File.
3] Nu zie je onderaan de standard path en filename van het clublogo staan. En zo kun je in de 4 mapjes die staan onder %userprofile%\Documents\FIFA MANAGER 12\Graphics\Badges\Clubs\ een tga-file (pic van het logo) met identiek dezelfde filename te plaatsen. Na dit te doen, klik dan overal op OK.
4] Niet nodig in dit geval, maar wel handig om te weten hoe je de db exporteert naar het spel: na wijzigingen, klik File --> save en dan rechtsonder "EXPORT TO GAME: write current DB for game".
Ik heb dit nu gedaan voor zo goed als alle Belgische logo's die er nog niet in zaten en heb ze in volgende rar gepost, samen met nog andere logo's, eventueel handig voor 'found a new club': http://users.telenet.be/amoebia/files/belgium.rar
Het enige wat men nog moet doen om automatisch al deze logo's te hebben, is het mapje "Clubs" samenvoegen met het bestaande mapje clubs onder %userprofile%\Documents\FIFA MANAGER 12\Graphics\Badges. Dit werkt ook voor reeds bestaande savegames! :applause: Ook wanneer EA een 2e patch uitbrengt voor de game zul je deze handelingen normaal gezien niet opnieuw moeten kopiëren.
Ook interessant: uw eigen foto's (uwzelf + partners + kids
) kun je toevoegen door een 160op160 bmp te steken in de map %Program Files%\EA SPORTS\FIFA MANAGER 12\portraits\Manager & Family...