Ik vind gewoon heel het systeem van de unlocks belachelijk.
Bij BF1942 had je een paar guns en een paar (voor die tijd leuke) unlocks.
Als je als pilot ging had je je guns en eventueel een paar bommen, resupply gebeurde door back to base te vliegen en daar je resupply te doen door laag genoeg over de runway/carrier te vliegen.
In die tijd primeerde de gameplay en de fun, nu draait het enkel en alleen om unlocks: voor elk vijsje dat anders is moet je scoren. Geen wonder dat er dan "speciale" servers ontstaan. Als je nu nog BF3 nieuw koopt en je wil wat gaan vliegen: forget it, je zal het geen 10 seconden volhouden, geen flares, geen radar, enkel je boordkanon waar je uiteindelijk dankzij het gemekker van een hoop klein mannen niets meer mee kan aanvangen: tegen andere vliegtuigen of choppers kan je niets beginnen, om nog maar te zwijgen over de alomtegenwoordige AA en bijbehorende constante locks.
Ik durf zeggen dat ik in BF1942 een vrij goede piloot was, zowel qua dogfights als bombing runs. Nu krijg je van de moment dat je instapt in een jet of chopper een constante lock aan je been, leuk....
Veel cod-spelers hebben de overstap gemaakt, en dat zijn dan meestal diegenen die liggen te zagen dat het wapen waar ze dikwijls mee gekilled worden, zwaar overpowered is, en bij de developers volgen ze quasi blindelings deze kiddies.
Om een lang verhaal kort te maken: online gamen is geëvolueerd, en in een volgens mij verkeerde richting.