Archief - en DS must have games.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Metteh

Legacy Member
Ben aan het zien voor een 2dehands 3ds, een schone deal op het oog.
Maar ik heb het hele handheld wereldje niet meer gevolgd. De laatste handheld die ik had was een GBA weet alleen dat ik rising sun kapot heb gespeeld op dat ding samen met yugioh en pokemon. :D

Welke games moet je echt gespeeld hebben voor de ds/3ds. (ben ook een liefhebber van goede rpgs)

Nirron

Legacy Member
Hier alvast een paar DS games die het waard zijn om eens te spelen.

- The World Ends With You
- Dragon Quest (verschillende titels)
- Mario and Luigi: Bowser's Inside Story
- Disgaea DS
- Chrono Trigger
- Final Fantasy IV
- Kingdom Hearts
- Nostalgia
- Pokémon (verschillende titels)

Bovenvermelde titels zijn allemaal RPG's die je moet hebben gespeeld!

- Thor
- Alien Infestation
- Castlevania (verschillende titels)
- Legend of Zelda (verschillende titels)
- Professor Layton (verschillende titels)
- Okamiden
- Kirby Mass Attack
- New Super Mario Bros
- Mario Kart DS

Voor 3DS is het momenteel redelijk simpel

- Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
- Mario Kart 3D
- Super Mario 3D Land
- Starfox 64 3D
- BlazBlue - Continuum Shift 2
- ..

Op de 3DS heb je ook het spel Thor, maar speelt wel helemaal anders dan de DS versie.
Nog niet gespeeld dus kan niet zeggen of het slecht of goed is.

Soler

Legacy Member
Professor Layton is echt een aanrader ! De 1ste voor de puzzels en vanaf deel 2 voor het verhaal die echt (mijn toch ) kan boeien !

ShadowJoker

Legacy Member
Hier is een lijst, voor de DS, die ik mid-december 2011 heb gemaakt voor iemand anders op dit forum.

- Mario & Luigi: Partners in Time en Bowser's Inside Story
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Dragon Quest IV, V, VI en IX
- Advance Wars: Dual Strike en Dark Conflict
- Fire Emblem: Shadow Dragon
- Chrono Trigger
- Final Fantasy III en IV (de 3D-remakes)
- Phoenix Wright serie
- The World Ends With You
- The Legend of Zelda: Phantom Hourglass en Spirit Tracks
- NEW Super Mario Bros
- Pokémon Diamond/Pearl/Platinum, HeartGold/SoulSilver, Black/White
- Elite Beat Agents
- Soul Bubbles
- Mario Kart DS
- Professor Layton serie
- Trauma Center
- Castlevania: Order of Ecclesia, Dawn of Sorrow en Portrait of Ruin
- Ninja Gaiden: Dragon Sword
- Tetris DS
- Metroid Prime Hunters
- Another Code: Two Memories
- Hotel Dusk: Room 215 en vervolg Last Window: The Secret of Cape West
- Golden Sun: Dark Dawn
- Okamiden
- Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift
- Sonic Rush
- Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates
- Shantae: Risky's Revenge (alleen via DSiWare)
- MegaMan ZX
- Project Rub en The Rub Rabbits
- Rhythm Paradise
- Final Fantasy: The 4 Heroes of Light


Tales of the Abyss 3D is ook een aanrader voor RPG-fans, als je het spel niet op PlayStation 2 hebt gespeeld.

Nirron

Legacy Member
Ik moet ook nog even melden dat de beeldkwaliteit van DS spelletjes achteruitgaat wanneer je ze op de 3DS speelt.

Wil je toch betere beeldkwaliteit moet je wanneer je het spel opstart op je 3DS de select en start knop ingedrukt houden.
Nu zal je beeld kleiner worden, maar de beeldkwaliteit word wel veel beter.

devilution.be

Legacy Member
Nirron zei:
Ik moet ook nog even melden dat de beeldkwaliteit van DS spelletjes achteruitgaat wanneer je ze op de 3DS speelt.

Wil je toch betere beeldkwaliteit moet je wanneer je het spel opstart op je 3DS de select en start knop ingedrukt houden.
Nu zal je beeld kleiner worden, maar de beeldkwaliteit word wel veel beter.

Is het kwaliteitsverschil zo erg merkbaar?

Riki

Legacy Member
Bovenstaande, plus:

- Ghost Trick: Phantom Detective: beste DS-game van 2011 maar niemand heeft hem gespeeld =/)
- Henry Hatsworth
- Inazuma Eleven
- Kirby Power Paintbrush
- Might & Magic: Clash of Heroes

Als ge importeert, zijn ook Osu! Tatakae! Ouendan (en de tweede), Jump Super/Ultimate Stars, Dragon Quest Heroes: Rocket Slime... aanraders.

Lorim

Legacy Member
Nirron zei:

Maar hier wordt gezegd dat de game er eigenlijk béter uitziet op 3DS? Zou ook eens willen overschakelen op 3DS, maar heb nog teveel games op DS die eigenlijk nog echt de moeite zijn.

Heb zelf nog veel te weinig gespeeld, maar sinds ik mijn DS heb, heb ik me al ontelbare uren bezig kunnen houden met de Layton games (zoals eerder gezegd, de eerste is geweldig voor de puzzels, vanaf de 2e zijn het meer vraagstukken dan echt puzzels, maar het verhaal is super) en Mario games (New SMB en Mario Kart vervelen nooit).

GTA: Chinatown Wars was ook echt goed maar IMO vond ik het nooit echt leuk om zo'n groots spel te spelen op een handheld, dat hoort thuis op console.

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
ShadowJoker zei:
Hier is een lijst, voor de DS, die ik mid-december 2011 heb gemaakt voor iemand anders op dit forum.

En daarvoor bedankt ik je nog steeds voor ;) +rep
Edit: Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dit opnieuw kunt doen voor ShadowJoker :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan