Archief - Doom 3 - Tweak vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElGargamel

Legacy Member
Uit de sticky heb ik deze tweakguide gehaald

http://www.viperlair.com/articles/howto/software/tweakd3/

helemaal vanonder staat

I've had friends say that below does work and others say it doesn't. Give it a try but make a note of your current settings before you change it. You can do that either by reading your DoomConfig.cfg or by typing the command without a variable in the console.

set image_useCache "1"
set image_cacheMegs "128"
set image_cacheMinK "1280"

20 was the default Cache for me and I've had a small FPS boost by setting it higher, although this is bound to be linked directly with available memory so don't go too high. I'd set it between 96 and 128 depending on your system specs. Note you will need to raise the cacheMinK as well or the game will crash before you've finished loading. Still playing around with above but even if it doesn't raise the FPS, it does seem to smooth out the transitions and pauses you can experience in single player. Note that these settings are for PreCompressed textures only, so should you be lucky enough to run in ultra mode without texture compression, they shouldn't effect you.

wel ik heb dat allemaal zo gezet, maar inderdaad voor het loaden gedaan is, crash ik tot de desktop, ondanks het feit dat ik die image_cacheMink op 1280 heb gezet.

vr system specs zie in sig

vr de rest heb ik dit ook nog aangepast

com_videoram 128
r_displayrefresh 85 (max frequentie van mijn scherm)
r_vertexbuffermegs 48
image_downsizebumplimit 512 (omdat ik 128mb gfx heb)
image_downsizebump 1
image_cachemegs 128
image_cachemink 1280


Iemand een idee waarom ik crash?

An!ma

Legacy Member
euhm
kweetni wa u systeem is want diene cache_mink staat toch hoog zé man
bij mij staat die getweaked naar 2560

ElGargamel

Legacy Member
An!ma zei:
euhm
kweetni wa u systeem is want diene cache_mink staat toch hoog zé man
bij mij staat die getweaked naar 2560

Dell Dimension 8300
2,4 Ghz
512ddr400
9800pro

L.E.D.

Legacy Member
Verander alles weer naar standaard waarde, start opnieuw op. Als het werkt nu verander dan 1 waarde per keer en zie waar hem crashed. NOOIT meer dan 1 ding veranderen als ge tweaked, anders kunde niet weten wat het effect is van die dingen.

ElGargamel

Legacy Member
L.E.D. zei:
Verander alles weer naar standaard waarde, start opnieuw op. Als het werkt nu verander dan 1 waarde per keer en zie waar hem crashed. NOOIT meer dan 1 ding veranderen als ge tweaked, anders kunde niet weten wat het effect is van die dingen.

Bedankt,
eigenlijk wel logisch ja

Blackend

Legacy Member
staat gewoon een 0ke teveel bij diene cashmink ze, dat moet image_cachemink 1240 zijn, zie maar in faq!

ElGargamel

Legacy Member
Blackend zei:
staat gewoon een 0ke teveel bij diene cashmink ze, dat moet image_cachemink 1240 zijn, zie maar in faq!

Ola, dat was een typo van mij overgenomen van op de site
ik heb het nog is nagekeken in mijn doomconfig.cfg maar daar stond het toch op 1280

Lo$eR

Legacy Member
ElGargamel zei:
Ola, dat was een typo van mij overgenomen van op de site
ik heb het nog is nagekeken in mijn doomconfig.cfg maar daar stond het toch op 1280
image_cacheMinK [KiloBytes] - This setting determines the minimum size in KB for precompressed image files to be loaded into the cache. To make sure most image files can be loaded, and to also prevent a system crash when enabling caching, select a value like 3072 to start with. Raising this setting may improve caching, but it may also hinder caching if most textures are below the size you specify, so don't just raise this value for the hell of it.

http://www.tweakguides.com/Doom3_8.html
1280 is precies te weinig (lees te veel textures worden "gecached")

Morpheus

Legacy Member
L.E.D. zei:
Verander alles weer naar standaard waarde, start opnieuw op. Als het werkt nu verander dan 1 waarde per keer en zie waar hem crashed. NOOIT meer dan 1 ding veranderen als ge tweaked, anders kunde niet weten wat het effect is van die dingen.

voila... dat is altijd de essentie nooit meer dan één ding tegelijk

ElGargamel

Legacy Member
normaal gezien als je tweaked en je zet je fps tegelijkertijd op, kun je dan de veranderingen niet merken aan je fps stijging? of moet ik telkens D³ opnieuw opstarten voordat de veranderingen worden toegepast?

btw: bedankt voor de hulp, want ik leer hier enorm veel mee bij

Morpheus

Legacy Member
ik denk dat als je een verandering doet, je moet heropstarten, maar ik verwed er mijn hoofd wel niet op hoor.

(Ja als je tweaked zal je inderdaad de fps zien stijgen, daarom tweak je ook...)

L.E.D.

Legacy Member
Hangt er vaanf wat je veranderd. Meestal doe ik na een verandering vid_restart, dan worden alle instellingen ivm het beeld opnieuw geladen. Verander je echter iets aan uw systeem instellingen, zoals bovenstaande dingen, dat kun je beter in uw cfg veranderen en heropsterten.

Instellingen voor geluid kan je met snd_restart opnieuw laden.

cyraxjeuh

Legacy Member
L.E.D. zei:
Verander alles weer naar standaard waarde, start opnieuw op. Als het werkt nu verander dan 1 waarde per keer en zie waar hem crashed. NOOIT meer dan 1 ding veranderen als ge tweaked, anders kunde niet weten wat het effect is van die dingen.

't is toch nen slimmen hè onzen LED :love: :bow:

ElGargamel

Legacy Member
pyRomAni@c zei:
weet je nu war het aan lag ik heb hetzelfde nu :<

nog niet kunnen proberen,

tegenwoordig staat het game-gebeuren in het leven van een jobstudent met een vriendin op een laag pitje, want deze laatste slorpt een grote hoeveelheid vrije tijd van je op ;)

maar vandaag is laatste dag, dus vanavond testen, en als ik het gevonden heb post ik het hier wel

cyraxjeuh

Legacy Member
ElGargamel zei:
nog niet kunnen proberen,

tegenwoordig staat het game-gebeuren in het leven van een jobstudent met een vriendin op een laag pitje, want deze laatste slorpt een grote hoeveelheid vrije tijd van je op ;)

maar vandaag is laatste dag, dus vanavond testen, en als ik het gevonden heb post ik het hier wel

laatste dag? ga je het dan uitmaken ofzo?

ElGargamel

Legacy Member
met mn werk?
das zekers, contract is toch afgelopen

@pyrromaniac
zet die cachemink hoger als 1280, daar crashte die bij mij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan