Archief - Couch co-op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Hallo iedereen,

Momenteel spelen mijn vriendin en ik af en toe wel is Streets of Rage op de PC. Twee controllers inpluggen en gaan met de banaan. Nostalgie ten top en bovendien nog steeds erg leuk!

Maar we willen ook wel is iets anders (recenter?) spelen en ben daarom aan 't uitkijken naar pc-games die je offline coop kan spelen. Hebben jullie nog aanraders? Games die ik momenteel om m'n lijstje heb staan van potentiële kandidaten (dankzij Co-Optimus):

- The Lord of the Rings: war in the north
- Trine 1 & 2
- Lara Croft and the Guardian of Light
- De LEGO games
- Serious Sam
- The Cursed Crusade
- The First Templar
- Toy Story 3
- Watchmen: The End is Nigh
- ...

Iemand al ervaring met een van deze games? Nog namen die thuishoren in dat lijstje? Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

B.T.

R3L4X

Legacy Member
Trine kan normaal ook via local co-op.

Sent from my LG-P970 using Tapatalk

R3L4X

Legacy Member
Dungeon Defenders gaat ook Local volgens Steam. Ik raad je aan gewoon via Steam te kijken, je kiest een genre en neemt dan rechts Co-op games, dan klik je door naar wat je aanstaat en staat er rechts weer of er local co-op is :).

devilution.be

Legacy Member
Dungeon defenders is echte aanrader :)

Sanctum is ook leuk, zelfde genre, andere uitwerking.

Bioshiit

Legacy Member
Dungeon Defenders is zeker een aanrader zoals eerder gezegt.
Daarnaast is Trine ook een aanrader, maar de 2e werkt ietsje makkelijker in co-op ;)

BladeDancer35

Legacy Member
Interessante thread.
Zelf ook al hele tijd aan het zoeken geweest naar coop games.

Dit zijn er enkele die wij spelen/gespeeld hebben. Let wel, sommige zijn voor local coop (pc met controllers aan tv in zetel), anderen zijn dan weer voor op twee pc's te spelen.

  • Dungeon Defenders - splitscreen is een optie
  • Lara Croft - deze is echt voor coop gemaakt, aanrader
  • Lego reeks - momenteel zelf enkel Batman gespeeld, maar is dikke fun
  • Magicka - geen al te beste tuturial, maar de game is zalig
  • Trine - deel twee nog niet geprobeerd, maar het eerste deel is ideaal
  • Civilization reeks - hotseat mode, spelen wij ook vanuit de zetel maar dan met muis/tobo.
  • Hamilton's Great Adventure - indie indiana jones like, nog niet geprobeerd, maar ziet er geestig uit
  • Alien Swarm - gratis en de max om zo even een uurtje te spelen
  • Sanctum - FPS tower defense, heel leuke game
  • Borderlands - bland verhaal en boring in single player, maar in coop echt heel amusant
  • Titan Quest - deze hebben we echt veel gespeeld, als je van het genre houdt een echte aanrader
  • Sacred 2 - zelfde genre als Titan Quest, maar veel groter, hier zijn we nu mee bezig
  • Portal 2 - de single spelen we voor tv, de coop wordt twee pc's (splitscreen voor dit spel is niet echt men ding)

Er zijn er nog veel meer, maar dat zijn toch enkele heel goede imo.

Lord of the RIngs - War in the North zou ik graag proberen. Is beetje in de stijl van Hunted - Demon's Forge. Er zijn ook heel veel indie games die (local) coop aanbieden. Verder zijn er idd nog games als Serious Sam, Left 4 Dead, Napoleon en Shogun 2 Total War etc... maar die spelen we atm niet zelf in coop.

Zoeken via steam, zoals iemand hier aangeeft is een mogelijkheid. En Cooptimus is inderdaad een heel goede site.

Rider

Legacy Member
Jamestown op steam (indie game)
top down shooter; massa's hard; massa's strak!

ohw & magicka natuurlijk ^^

Brick Top

Legacy Member
Bedankt voor de replies!

Gisteren Trine 2 gespeeld met de vriendin en is echt supertof. Die muziek, die visuals, die vertelstem,... presentatie van dat spel is echt :love:. En de gameplay is ook awesome, vriendin vindt het ook geweldig. :p

Magicka ziet er ook leutig uit. Is dat een 'hardcore' rpg? Want zowel mijn vriendin als ikzelf zijn wel totale leken wat betreft rpg's.

Rider

Legacy Member
Magicka is geen échte RPG. Eerder isometrisch hack&slash met een zware focus op magic spells. Moet wel direct zeggen dat het helemaal geen simpel spel is ;)

BladeDancer35

Legacy Member
Brick Top zei:
Bedankt voor de replies!

Gisteren Trine 2 gespeeld met de vriendin en is echt supertof. Die muziek, die visuals, die vertelstem,... presentatie van dat spel is echt :love:. En de gameplay is ook awesome, vriendin vindt het ook geweldig. :p

Magicka ziet er ook leutig uit. Is dat een 'hardcore' rpg? Want zowel mijn vriendin als ikzelf zijn wel totale leken wat betreft rpg's.

Helemaal niks hardcore. Zit veel humor in en er wordt vaak de draak gestoken met klassieke rpg's.
Ook doodgaan heeft niks om het lijf, geen death penalty of gold verlies of andere vervelende zaken. Game is een aanrader. :)

Jamestown is idd ook de max, maar wel niet zo makkelijk. :p

Brick Top

Legacy Member
Hebben nu al een uurtje of 3 Trine gespeeld en moet wel zeggen: De co-op modus verneukt wel veel puzzels. Als je met twee bent kan de tovenaar constant een 'lift' geven aan de andere speler. Ik denk dat je 90% van de puzzels op die manier kan omzeilen. Spijtig maarjah...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan