Archief - Construction, simulation en managementgames voor consoles

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blasterhjal

Legacy Member
Beste mede-gamers,

Sinds mn vroege jeugd ben ik groot fan van construction, simulation en management games. Dit is begonnen bij themepark voor de sega en later simcity 3 en 4 en games als pharaoh, rollercoaster tycoon e.d.
Dit zijn echter voornamelijk games voor de PC. Gezien ik al jaren geen gamePC meer heb en alleen consoles ben ik ook andere games gaan spelen.

Enkele weken geleden heb ik echter Jurassic Park:Operation genesis gekocht voor de originele xbox. En het verbaastte mij echt hoeveel lol ik heb beleefd aan zo'n relatief al oude game.

Mijn vraag is dan ook eigenlijk of jullie nog andere titels weten op de consoles (bij voorkeur de originele xbox en PS3) in dit genre.

Momenteel kan ik mij alleen dus JP: operation genesis en themepark bedenken.
In mijn ogen mist de PS3 een goeie construction game, op de xbox360 heb je tenminste nog de Tropicoserie.

Alvast bedankt!

el shorty

Legacy Member
Dit is misschien niet de juiste plaats om zo iets te vragen: de meesten op dit subforum zijn pc gamers denk ik (inclusief mezelf).

Als je tegen het einde van het wk end nog geen antwoord hebt gekregen, zal ik je vragen kopiëren naar het ps3/xbox forum, om je beter vooruit te helpen met je vraag.

Caelistas

Legacy Member
Srry to dissapoint you maar voor zon games moet je gewoon op pc spelen, het assortiment van dit soort genre is miniem/bijna onbestaande op consoles, aangezien het ongelofelijk moeilijk is zoiets te micro-managen met een controller.

Misschien toch is een kleine upgrade overwegen (als je een pc hebt staan?).

EpilEpic

Legacy Member
minecraft?

en idd switch naar pc indien ge dit soort games wilt spelen.

edit: voor veel van die sim games en construction games hebde nie echt zotte specs nodig dus veel kans da ge da op een simpele laptop ook kunt spelen. (uiteraard zullen er uitzonderingen zijn)

passero

Legacy Member
meeste van die games zijn oud. Het is niet dat er de afgelopen jaren nog goeie games zijn uitgekomen in dat genre.
Als ge een oudere graka hebt, moet die wel de meeste nog aankunnen hoor.

blasterhjal

Legacy Member
Ok, bedankt voor alle reacties! Vind het echter onzin dat dit soort games, door de controller, moeilijk te besturen zouden zijn! Het bewijs ligt voor mij dus bij Operation Genesis, deze speelt namelijk heerlijk met een controller! Bovendien speelde themepark vroeger ook prima op de SEGA (hoewel deze natuurlijk niet heel veel opties had, maar toch)

De reden waarom ik graag op de console speel is omdat ik het lekker vanuit me luie bank kan doen. Met een laptop of iets is dat toch lastiger en bovendien is het scherm een stuk kleiner :-( Om nog maar niet te spreken over het gezeur dat je altijd hebt met drivers, videokaarten, traagheid enz.

Vind het eigenlijk best raar dat er deze generatie nog geen enkele game op de ps3 in dit genre is!! Het is in mijn ogen een GAT in de markt!!

P.S. Heb gister civilization voor de PS3 binnengekregen, en die is best aardig, hoewel het "construction" element er niet echt in zit...

Maar goed, toch bedankt!!

Runkle

Legacy Member
Is Tropico er niet voor PS3? Anders kan ik deze ook aanraden.

blasterhjal

Legacy Member
Nee, helaas is die er niet :-( Snap ook niet waarom!! Zou dr haast nog speciaal een xbox voor aanschaffen....

blasterhjal

Legacy Member
Heeee, ben deze serie net tegen gekomen!! Raaar dat ik hm nog niet kende!!

A-Train

Voor o.a. de psx, PS2 en ook xbox 360! :-)

waffel

Legacy Member
:offtopic:

Haha bij het zoeken naar A-train kwam ik dit spel tegen:

[youtube]nEDtT3j9VOc&feature=related[/youtube]
Fucking looks awesome

Kennaah

Legacy Member
blasterhjal zei:
Ok, bedankt voor alle reacties! Vind het echter onzin dat dit soort games, door de controller, moeilijk te besturen zouden zijn! Het bewijs ligt voor mij dus bij Operation Genesis, deze speelt namelijk heerlijk met een controller! Bovendien speelde themepark vroeger ook prima op de SEGA (hoewel deze natuurlijk niet heel veel opties had, maar toch)

De reden waarom ik graag op de console speel is omdat ik het lekker vanuit me luie bank kan doen. Met een laptop of iets is dat toch lastiger en bovendien is het scherm een stuk kleiner :-( Om nog maar niet te spreken over het gezeur dat je altijd hebt met drivers, videokaarten, traagheid enz.

Vind het eigenlijk best raar dat er deze generatie nog geen enkele game op de ps3 in dit genre is!! Het is in mijn ogen een GAT in de markt!!

P.S. Heb gister civilization voor de PS3 binnengekregen, en die is best aardig, hoewel het "construction" element er niet echt in zit...

Maar goed, toch bedankt!!
Het is geen gat in de markt hoor, het zou amper verkopen op consoles. Die genres hebben het al relatief moeilijk op de pc markt.

En als je die games op een pc speelt met muis en toestenbord zul je wel merken hoe beperkend een controle in dit genre is. Tropico 3 werkte nog redelijk goed op de xbox met controller, maar simcity zou volgens mij een ramp.


Ik denk dat je toch best een goedkope pc/laptop koopt. En veel last ga je niet hebben van drivers met spellen die al ettele jaren out zijn.

blasterhjal

Legacy Member
Mmm ok, snap dat niet hea.. willen de gamers van tegenwoordig dan alleen nog maar shooters en racers? Voor mij is het construction en management genre 1 van mn favoriete genres omdat het het enige gaminggenre is waar je zelf iets unieks kan creeeren.
Ik denk trouwens dat het spelen met een controller ook een deel wennen is. Het zou idd nooit zo soepel werken als een muis en toetsenbord maar ik geloof dat het zeker goed te doen is.

Haha en bedankt waffel voor de mooie toevoeging. Ik hou van games die iets unieks doen ;-)
Deze blijft ook fascinerend.... en uniek (Gezien we toch met trains bezig zijn)

http://www.youtube.com/watch?v=anEfg8Jasg4

P.S. Hoe krijg je een filmpje direct te zien ipv een link naar YT?

SHIGSY

Legacy Member
Heeft niet veel met "gamers van tegenwoordig" te maken. Is nu eens echt een genre van games waarvan algemeen geweten is dat het niet pakt op consoles met de standaarduitrusting. PC it is. :)

Kennaah

Legacy Member
blasterhjal zei:
Mmm ok, snap dat niet hea.. willen de gamers van tegenwoordig dan alleen nog maar shooters en racers? Voor mij is het construction en management genre 1 van mn favoriete genres omdat het het enige gaminggenre is waar je zelf iets unieks kan creeeren.
Ik denk trouwens dat het spelen met een controller ook een deel wennen is. Het zou idd nooit zo soepel werken als een muis en toetsenbord maar ik geloof dat het zeker goed te doen is.

Haha en bedankt waffel voor de mooie toevoeging. Ik hou van games die iets unieks doen ;-)
Deze blijft ook fascinerend.... en uniek (Gezien we toch met trains bezig zijn)

PS3 - Railfan - Keihan Main Line - YouTube

P.S. Hoe krijg je een filmpje direct te zien ipv een link naar YT?

Heeft niets met gamers tegenwoordig te maken. Genre had nooit een grote aanhang. En de laatste jaren werden er enkel maar slechtere en slechtere games in dit genre uitgebracht, wat ook niet echt hielp.
Wenning vergt het, zoals ik zei tropico 3 speelt wel redeliijk vlot met een controller, maar het kan helemaal niet op tegen een toetsenbord en een muis.

Thin Liz

Legacy Member
Het genre had wel degelijk een grote aanhang, maar dat is ondertussen ook al meer dan 10 jaar geleden (op de PC). Vandaag de dag moeten de PC gamers het echter ook meer dan ooit stellen met games die theoretisch gezien het meest opbrengen... en dat gaat niet zonder het woord 'console' uit te spreken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan